Laktoseintolerance

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2020

Anonym trådstarter

Hej

har et barn som er blevet testet ved lægen og fået konstateret laktoseintolerance. 
symptomerne har været kun ondt i maven men ingen diarré eller opkastninger.
Er der nogen der har oplevet mistrivsel i forbindelse med laktoseintolerance i form af at barnet er træt, har ondt andre steder i kroppen, Dårligt humør osv ? 

hvordan har i håndteret det i starten ? stoppede I med alt laktose også det skjulte i brød, kage, osv. Eller stoppede I kun med At give mælk, youghurt osv .? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2020

Abracadabra

Laktoseintollerans er jo meget almindeligt, og for de fleste vil det være nok at fjerne mælken. I ost, yoghurt mm er meget af mælkesukkeret syrnet bort, og giver således ikke problemet. En laktoseintollerant kan sagtens tåle op til 12-15g laktose om dagen uden symptomer. 

Så du kan nøjes med at fjerne den synlige mælk i første omgang. 

Anmeld Citér

17. juni 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Laktoseintollerans er jo meget almindeligt, og for de fleste vil det være nok at fjerne mælken. I ost, yoghurt mm er meget af mælkesukkeret syrnet bort, og giver således ikke problemet. En laktoseintollerant kan sagtens tåle op til 12-15g laktose om dagen uden symptomer. 

Tak for svar. Tror også at det er det vi prøver med  til at starte med.

Anmeld Citér

17. juni 2020

Anonym

Abracadabra skriver:

Virkelig godt beskrevet.

Jeg har lidt. Kan fx drikke kaffe med mælk 2 gang om ugen. Og spise brød/boller/kager (alm med mælk) men det er noget der kommet med tiden. Kan huske tilbage til jeg var 3 år og sagde jeg ikke kunne lide mælkeprodukter. Og jeg er 32 år nu. Husker tydeligt hvor dårligt jeg havde det når jeg havde fået for meget. Så jeg begyndte som 4 årige (min mor fortalte) at sige jeg ikke vil spise ost. Yogurt. Mælk. Smør. Med mere. 

Min datter har det som jeg. Vi får mega meget luft i maven. Nogle gang kæmper. Guderne ved hvor man gang vi har troede det var blindtarmsbetændelse. Og køret til vagtlægen... Vi havde en læge der ikke troede. At hun havde et problem. Vi kom på Movicol afføringsmiddel da han mente det at hun havde forstoppelse var på den i to halvt år. Også kunne jeg ikke holde det ud mere. Bed om at kom til en børnelæge. Og nu er hun ud af movicol. Spiser fint børd/kage/boller som jeg. Dog holder vi igen og da jeg er vokset op med det er det naturlig for at IKKE købe sådan noget.

Vores datter fik meget luft i maven og forstoppelse fx fik hun 1 dl mælk om mandagen havde hun det dårligt tirsdag med luft og vil ikke på wc. Kun tisse. Onsdag vil hun ikke på wc. Igen kun tisse. Torsdag sygt meget luft og ondt i maven og når hun sad på wc kom kun luft ud. Fredag forstoppelse kom væk og tyndt mave i 2 dage. Det var et helvede de 2 år. Movicol hjælp os med hun ikke havde hård mave den dag hun skulle af med det. Ellers ikke. 

Børnelægen sagde. Hun var anderledes i hende reaktions men at vi skulle prøve at spise mere som jeg har gør og se om det kunne hjælpe. 

Vi køber laktosefri produkter og veganer der er heldigvis en del nu. Ikke som da jeg var mindre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.