Oprydning efter legeaftale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.371 visninger
8 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2020

Anonym trådstarter

Jeg har haft løse snakke på kryds og tværs med naboer, veninder og forældre til børnenes legekammerater om det emme og er interesseret i at høre hvordan I ser på sagen.

Skal jeres børn og deres legekammerat(er) rydde op efter legeaftaler i jeres hjem? 

Hvorfor? Eller hvorfor ikke?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg beder altid mine børn hjælpe med at rydde op når jeg henter fra legeaftale - men forældrene siger altid at det skal vi ikke tænke på. 

Det samme oplever jeg med legeaftaler hos os - forældrene beder børnene hjælpe med oprydning - og jeg siger (og mener det dybt i mit hjerte) at det er helt okay at de lader det ligge og så rydder min egen og jeg selv op i fællesskab. 

De har hygget sig og er trætte efter besøg i et andet hjem. Det er sgu okay med mig men jeg beder til gengæld både min egen og gæsten om at rydde op løbende hvis der er noget jeg kan se de ikke leger med mere. På den måde er der egentlig sjældent vildt meget at rydde op når der er afhentet  

Anmeld Citér

13. juni 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria

Som ovenstående, jeg beder altid mine børn om at rydde op efter en legeaftale, men det er sjældent at det bliver accepteret. Jeg siger også altid at vi nok selv skal rydde op hvis det er hos os. 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym

Jeg beder altid min datter og hendes legekammerater rydde op ca en halv time før de blir afhentet... Så er de forberedt på snarlig afhentning og får en stille afslutning på legen. Jeg beder altid min datter om at rydde op når hun er hos andre. Jeg synes lige så godt de kan lærer at det er vigtigt at rydde op efter sig selv også hos andre.

Anmeld Citér

13. juni 2020

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Førhen sagde jeg altid til min datter og hendes legekammerat ca. 15 minutter før afhentning, at de skal begynde at rydde op. Nu er de så store, at de selv styrer det herhjemme.

Min datter er (forsøgt) opdraget til at hjælpe med oprydningen, når hun er på besøg hos andre, men om hun altid gør det, ved jeg ikke, da jeg sjældent henter hende.

Anmeld Citér

13. juni 2020

LSS

Mine skal rydde op, både hjemme og ude. Det samme forventer jeg de andre børn gør. De fleste jeg kender har det på samme måde. 

Anmeld Citér

14. juni 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Ja da. Ved jeg at mor kommer kl 15 og henter sætter jeg børnene igang med at rydde op 15-20 min før ( afhængig af niveauet af oprydning). Det synes jeg er helt forventeligt, børnene har jo også en vis alder- det er jo ikke 2 årige vi snakker om. 
Forventer da også at mine børn hjælper med at rydde op når de er ude. En legeaftale skal jo være hyggelig og ikke noget der ender med flere timers oprydning alene bagefter. 

Anmeld Citér

14. juni 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Det kommer an på alderen og legeaftalen.

den stores legeaftaler husker jeg som oftest at få dem til at rydde op løbende eller de får et praj 10 minutter i hentning, så der ikke er uoverskueligt rod.

med den lille rydder vi lidt op, men her er fokus mere på en hyggelig legeaftale og så tager vi forældre oprydningen bagefter, men det bliver selvfølgelig mere oprydning med tiden, men lige nu er det at lære at have en legeaftale i fokus.

men altså nogen gange går legen så godt selv for den store at vi glemmer oprydningen.

Anmeld Citér

14. juni 2020

Soonmom

Mine har endnu ikke haft lege aftaler, men jeg tænker de bare får lov at lege indtil kammeraten skal hjem og så rydder mine børn op som de plejer inden de skal i seng. (her skal man i øvrigt rydde op efterhånden, så når man er færdig med at lege med noget rydder man det op). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.