4. Barn måske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.795 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2020

Anonym trådstarter

Hvordan skal det mon blive hvis der kommer er 4. Barn?? Har i forvejen 3 små på 7,5-3-og 1 år... men har overvejet et 4. Da jeg elsker de små børn og bare hele hverdagen med dem men, jeg kan virkelig ikke ulemper ved det? Nogle som kn komme med fordele og ulemper? Hvad har i selv oplevet kunne være en udfordring eventuelt.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan skal det mon blive hvis der kommer er 4. Barn?? Har i forvejen 3 små på 7,5-3-og 1 år... men har overvejet et 4. Da jeg elsker de små børn og bare hele hverdagen med dem men, jeg kan virkelig ikke ulemper ved det? Nogle som kn komme med fordele og ulemper? Hvad har i selv oplevet kunne være en udfordring eventuelt.. 

Jeg har ikke erfaringen. Men jeg kan dele vores tanker. 
Vi “prøver” at lave en 4’er. 
Dvs. vi havde super nemt ved de 2 første. Nr. 3 var vi begyndt i behandling, men efter et mislykket ICSI forsøg blev jeg gravid. Derfor har vi ikke brugt prævention siden vi fik nr. 3 og tænker at kommer der en mere så er den mere end velkommen. 

Vi har overskuddet og økonomien. Men der hvor jeg ser lidt ulemper er bl.a. bilen. Lige nu kan vi fint tage på ferie i vores den store bil. Men med en nr. 4 vil vi enten skulle have en større bil eller køre i 2 biler når vi skal afsted.

Den anden ulempe er at vi mangler pladsen - altså er værelse mere. 

Men når det er sagt, så tænker jeg at alt løser sig så længe der er masser af kærlighed og overskud. 

Jeg er nok den af os der er mest bekymret for et evt. 4. barn, men jeg tænker at når/hvis vi på mirakuløs vis bliver gravide igen, så tager vi den der fra og indretter os efter det og alternativet er selvfølgelig også at flytte i et større hus eller kigge på ombygning/tilbygning. 

Hvis jeg skal komme med nogle fordele, vil det være, for vores vedkommende, at børnene kommer i “2 hold,” to store tætte på hinanden og måske to små tætte på hinanden. Og så elsker jeg familie og sammenkomster og har da helt klart er håb om at vi som familie vil have en masse gode stunder når børnene engang bliver store og selv får børn. Og så er fordelen også at, det for os, har føltes lettere 2. og 3. gang og at vi har meget udstyr i hus så der ikke skal købes en masse nyt. 

Anmeld Citér

12. juni 2020

Barn3

Anonym skriver:

Go for it!

Vi venter vores 4.baby nu,derfor ingen erfaringer......

Vi har en på snart 12 år, snart 9 år, en på 14 mdr og en lille til slut oktober.

Fordel er at de kommer til at have hinanden resten af deres liv.

Lige plydselig begyndte vi at overveje om at købe eget hus og det gjorde vi! Vores liv lige pludselig går kun opad!

Ulemp-vi kan ikke være i en bil, men kommer til at komme omkring i 2 biler. 

Held og lykke!

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym

Følger med  Har 3 børn fra tidligere og ønsker nr 4 med min kæreste  

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym

Kommer fra en familie på 4 børn  - Synes aldrig jeg havde tid med mine forældre - Elsker min søskende 

Men synes det er “grådigt” at vilde ha så mange børn, kender storset ikke mine forældre “rigtigt” 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kommer fra en familie på 4 børn  - Synes aldrig jeg havde tid med mine forældre - Elsker min søskende 

Men synes det er “grådigt” at vilde ha så mange børn, kender storset ikke mine forældre “rigtigt” 

Hvordan mener du? Brugte du mest tiden med dine søskende eller hvordan? Hvor mange pr er der imellem jer?

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan mener du? Brugte du mest tiden med dine søskende eller hvordan? Hvor mange pr er der imellem jer?

De havde ikke tid til noget af os, der var bare altid noget at “lave” Vi var der bare  fra den yngste til den ældste 10 år 

Jeg har to børn og skal kun ha to, JEG skal være der for dem! 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

De havde ikke tid til noget af os, der var bare altid noget at “lave” Vi var der bare  fra den yngste til den ældste 10 år 

Jeg har to børn og skal kun ha to, JEG skal være der for dem! 

Jeg ved godt jeg spørger rimelig tæt ind, men arbejdede begge dine forældre? Når du siger noget at lave.. er det så rengøring, bad, mad osv osv? Det er nemlig nogle af de tanker jeg går med, om der er tid nok.. kærlighed er der masser af men vil ikk have nogle af dem skal voksenopsyn og føle sig “alene” 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ved godt jeg spørger rimelig tæt ind, men arbejdede begge dine forældre? Når du siger noget at lave.. er det så rengøring, bad, mad osv osv? Det er nemlig nogle af de tanker jeg går med, om der er tid nok.. kærlighed er der masser af men vil ikk have nogle af dem skal voksenopsyn og føle sig “alene” 

Hjemmegående mor 

Far der arbejde normalt 

Men hallo det er 4 børn? De to voksne og en hverdag der skal køre hvorfor er det svært at forstår 

Jwg HADER at læse ja det er super nemt at ha mange børn de “store klare sig selv og er så selvstændige! 
Ja det er sgu tid til dem!

Anmeld Citér

13. juni 2020

Barn3

Anonym skriver:

Hjemmegående mor 

Far der arbejde normalt 

Men hallo det er 4 børn? De to voksne og en hverdag der skal køre hvorfor er det svært at forstår 

Jwg HADER at læse ja det er super nemt at ha mange børn de “store klare sig selv og er så selvstændige! 
Ja det er sgu tid til dem!

Åh nej,kære dig, du tag fejl!

Kæmpe fejl!

Min aldste søn på smart 13, han er vild med den lille vi har ny,hun er 14 mdr. Og ved du hvad- han elsker at mor putter med han før sengetiden. Jeg synger godnat sang for ham. Og han elsker når mor er hjemme og venter med varm mar når han kommer fra skolen. Men såden er han,han er taknemlig for det han har. Du,kan jeg mærke, er anden person af naturen......

Pigen på snart 9, det går lidt anderledes med hende.  H7n var meger imid da vi fortalte at vi ventede nr 3. Det var hendes måde at protestere, da hun var vires prinsesse ig kunne ikke forestille sig at der kommer en ig skubber hende fra tronen.  I dag er hun vild med sin lillesøster. Vi er méget tætte, men må erkende at hun savner da sin fortid hvor alt fokus var rettet mod hende. Men du kan tror hun kom til at bekæmpe sin egoisme! Kommer hun at bearbejde mig derfor-det tror jeg ikke.

Både mig og mun mand brugt enormt meget tid på vores børn. Men vi elsker det!

Og vi gik aldrig efter materielle ting.

Og snart kommer vores lille nr 4! Vi er alle vilde med det! Fordi vi tætte!

Så derfor undskyld,er så uenig med dig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.