Hvor hurtigt voksede jeres maver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2020

Anonym trådstarter

Jeg er lettere overvægtig, men synes tydeligt man kan kende forskel på min rigtige mave og min graviditetsmave. Det er første gang jeg er gravid og er i slutningen af 17 uge, synes min mave er vokset hurtigere end hos min kollega, som er tynd (hendes voksede efter 20ende uge).

Hvornår voksede jeres maver? Hvornår kunne I se at I var/er gravide?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2020

Dorthe1986

Jeg kan faktisk ikke huske det fra første graviditet. Der vejede jeg 20 kg mere end ved min anden graviditet. Men mindes det var omkring 16-18. uge man begyndte at kunne se det.

Anden gang var jeg virkelig lettet, da jeg kunne fortælle dem det på jobbet, den dag jeg havde været til NF-scanning, for der kunne jeg næsten ikke finde ud af at skjule det mere. havde købt en ventebluse, der allerede var begyndt at sidde lidt til - men der var det jo så allerede omkring 12./13. uge man kunne se maven vokse :-)

Anmeld Citér

12. juni 2020

Anonym

Det kommer jo an på, hvordan man er sat sammen. 
Med min første gættede min chef det ugen inden NF. 

Man kunne se en lille fin runden i uge 11. Jeg var i øvrigt normal vægtig inden (65 kg og 170 høj) 

Min livmoder ligger meget ret (sagde min gynækolog) Så min graviditet bliver “skubbet” frem. 

Min nr 2 så man ikke lige så hurtigt. Her så man da ca uge 14/15 stykker. Her lå moderkagen ud mod maven, så det blev trykket mere ind i mig. 

Med min nr 1 mærkede jeg liv meget tidligt (igen omkring uge 10/11 - Men nr i uge 14/15 igen... 

Min søster har en bagudvendt livmoder. Derfor så man det ikke så tydeligt. 

Anmeld Citér

12. juni 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Med min første var det først omkring uge 30/32 til gengæld gik det utrolig stærkt derefter. 
Denne graviditet kunne man se det tidligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.