Jeg nåede lige at færdiggøre min uddannelse som socialrådgiver inden jeg blev sygemeldt med diverse skavanker. Det er flere år siden nu, og jeg er efterhånden ikke i tvivl om, at jeg aldrig kommer til at arbejde fuld tid, da alt peger på at mit funktionsniveau i hverdagen er varigt nedsat. Jeg er endnu ikke tilkendt fleksjob, men min sagsbehandler i jobcentret og jeg er enige om, at det højst sandsynligt er dét det ender med. Lige siden jeg startede på min uddannelse har min absolut eneste drøm været at arbejde indenfor børneområdet, gerne i en familieafdeling i en kommune. Det var også i en familieafdeling jeg havde min praktik. Men nu kommer så mit spørgsmål: Er det overhovedet muligt at blive ansat i fleksjob som sagsbehandler i en familieafdeling? Jeg har personligt aldrig hørt om det, og har derfor nok lidt svært ved at tro på at det kan lade sig gøre. Som det ser ud nu kan jeg nok arbejde ca 10 timer om ugen. Det kan jo være det ændrer sig en dag, men jeg tør ikke håbe på det.
Jeg har helt sikkert tænkt mig at kontakte mit jobcenter for at spørge om det er noget de ved noget om, men tænkte at det kunne være meget rart også lige at høre om der er nogen der kender nogen der kender nogen, som tilfældigvis ved om det kan lade sig gøre at arbejde som sagsbehandler i et fleksjob. Gerne i en familieafdeling, men også bare generelt som sagsbehandler i en kommune. De forskellige kommunale afdelinger er jo langt hen ad vejen opbygget på samme måde kan man sige.
Rigtig god weekend derude 
Anmeld
Citér