Slyngevugge med motor om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.020 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2020

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg er blevet forældre til en skøn pige for snart fire måneder siden. Siden hun har været en måned gammel, har hun sovet så godt i sin slyngevugge med motor.

Vi er lidt uenige i, om hun må sove i den om natten uden opsyn. Jeg mener ikke, at hun skal, da hun netop snart kommer i den alder, hvor hun kan trille fra ryg til mave - men min kæreste mener, at vi godt kan lade hende sove i den, da han mener det er fysisk umuligt at rulle fra ryg til mave i den.

Hvad er jeres holdning til det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2020

esioul

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg er blevet forældre til en skøn pige for snart fire måneder siden. Siden hun har været en måned gammel, har hun sovet så godt i sin slyngevugge med motor.

Vi er lidt uenige i, om hun må sove i den om natten uden opsyn. Jeg mener ikke, at hun skal, da hun netop snart kommer i den alder, hvor hun kan trille fra ryg til mave - men min kæreste mener, at vi godt kan lade hende sove i den, da han mener det er fysisk umuligt at rulle fra ryg til mave i den.

Min datter sover i den. Hun er 4 mdr... Jeg tror simpelthen ikke på, at hun kan vende sig i den nu.. Hun kan på gulvet.. hun har ihvertfald ikke prøvet på det endnu... 

Anmeld Citér

12. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Min søn sov i en. Og han begyndte at vende sig i den og faldt faktisk også ud sf den da ham var 6 mdr ca. heldigvis var den placeret 25-30 cm over min seng så der skete ham ingenting. 
men jeg er på din side 

Anmeld Citér

12. juni 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville ikke lade hende være uden opsyn natten over, nej. Da min datter var omkring 4-5 måneder havde vi en ikke så sjovt oplevelse; vi fandt hende med hovedet nedad og kæmpede med at trække vejret. De kan lige pludselig få vendt sig om, selvom det virker umuligt. 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Min datter sover i den. Hun er 4 mdr... Jeg tror simpelthen ikke på, at hun kan vende sig i den nu.. Hun kan på gulvet.. hun har ihvertfald ikke prøvet på det endnu... 

Tak for svar - det er også lidt svært at spå om, om hun kan finde på at gøre det før, hun prøver på det på almindeligt underlag. 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Min søn sov i en. Og han begyndte at vende sig i den og faldt faktisk også ud sf den da ham var 6 mdr ca. heldigvis var den placeret 25-30 cm over min seng så der skete ham ingenting. 
men jeg er på din side 

Uh, det lyder ubehageligt  godt der ikke skete ham noget - og glad for dit svar! Så er jeg altså ikke alene om den holdning

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Jeg ville ikke lade hende være uden opsyn natten over, nej. Da min datter var omkring 4-5 måneder havde vi en ikke så sjovt oplevelse; vi fandt hende med hovedet nedad og kæmpede med at trække vejret. De kan lige pludselig få vendt sig om, selvom det virker umuligt. 

Puha - dit svar fik mig virkelig til at sige NO-GO (og-det-er-ikke-til-diskussion) til den ordning. Det er netop min værste skræk!

Anmeld Citér

13. juni 2020

esioul

Anonym skriver:

Tak for svar - det er også lidt svært at spå om, om hun kan finde på at gøre det før, hun prøver på det på almindeligt underlag. 

Jeg valgte faktisk igår, at hun ikke skulle sove i den om natten. Jeg google og læste om en, hvis barn havde vendt sig og havde svært ved at trække vejret fordi hovedet var i underlaget. 

Om dagen kan hun godt tage lure der, for der er jeg vågen. Men kan godt mærke jeg ikke tør om natten mere 

Anmeld Citér

13. juni 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Uh, det lyder ubehageligt  godt der ikke skete ham noget - og glad for dit svar! Så er jeg altså ikke alene om den holdning

Blev også noget overrasket da jeg fandt ham i min seng fremfor i vuggen.  

men da han ikke engang var vågnet af at falde ud indikerer jo netop han ikke slog sig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.