Hårdt arbejde som gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

542 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. juni 2020

Anonym trådstarter

Jeg er tidligt i graviditet 

- Men jeg har et meget krævende arbejde, hvor jeg er i plejen, Jeg ved det burde ikke være “hårdt” men det er det bare de mennsker der komme til os er ofte meget dårlig 

- Hver gang jeg er på arbejde, og det er hårdt mærker jeg i livmoren, men jeg tænker ikke det er farligt, men bliver lidt nervøse alligevel de dage jeg har fri er der ingenting - Jeg har googlet det skulle jeg ikke ha gjort 

Jer kvinder med fysisk arbejde Hvordan oplevede i jeres graviditet? 

hvornår bliver i lidt skånet? 

- Jeg har lidt brug for at vide det er normalt og der sker ikke noget med baby  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg er tidligt i graviditet 

- Men jeg har et meget krævende arbejde, hvor jeg er i plejen, Jeg ved det burde ikke være “hårdt” men det er det bare de mennsker der komme til os er ofte meget dårlig 

- Hver gang jeg er på arbejde, og det er hårdt mærker jeg i livmoren, men jeg tænker ikke det er farligt, men bliver lidt nervøse alligevel de dage jeg har fri er der ingenting - Jeg har googlet det skulle jeg ikke ha gjort 

Jer kvinder med fysisk arbejde Hvordan oplevede i jeres graviditet? 

hvornår bliver i lidt skånet? 

- Jeg har lidt brug for at vide det er normalt og der sker ikke noget med baby  

Jeg har også hårdt arbejde. Begge graviditeter har jeg arbejdet normalt, men kun til omkring 24. uge. Plukkeveer og bækkenløsning har påvirket mig på det tidspunkt, så meget at jeg til dels risikerede at føde for tidligt og dels havde rigtig ondt. 
Første gang deltidssygemeldt omkring 24. uge. Denne graviditet deltidssygemeldt fra uge 20. Og hjemsendt her 28 uger henne. 
Eventuelt kan det anbefales at få et lille brush up på arbejdsstillinger osv. måske ikke på nuværende stadie, men senere, acceptere at tingene tager lidt længere tid og at de skal gøres korrekt. 

Anmeld Citér

12. juni 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mine kollegaer var gode til at træde til når der var tunge opgaver så jeg blev skånet så vidt muligt. Men det kan man selvsagt ikke hele tiden hvis man også arbejder alene som jeg gjorde jeg mærkede efter og huskede på at det bare ikke måtte gøre decideret ondt eller forårsage smerter efter endt arbejdsdag. Jeg blev tidligt sygemeldt 1. Gang pga slem slem opkast og dårligdom, så det tæller ikke rigtigt, men 2. Gang arbejdede jeg som vanligt frem til uge 25 ca hvor jeg blev sygemeldt. Det blev bare for hårdt med mave på når jeg skulle bukke mig ned 117gange om dagen,  kravle rundt nede langs fodlister og traske op og ned af trapper til 3. Sal med 20kg hængende i hver arm. (Maler) så jeg havde ingen energi til at have et liv ved siden af mit arbejde.. min chef kom også på daværende tidspunkt og spurgte direkte til om jeg dog ikke snart hellere ville hjem og slappe af  han var nu en god mand  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.