Mens efter fødsel/- ønsker ny graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

435 visninger
4 svar
1 synes godt om
12. juni 2020

Anonym trådstarter

jeg kender nok svaret men når man efter 9 måneder efter fødslen stadig ikke har fået menstruation endnu, kan man gøre noget for at hjælpe den på vej i forbindelse med man ønsker en ny graviditet. Jeg er godt klar over at man kan og mange bliver gravide inden de får mens for første gang efter fødsel, men da jeg havde svært ved at blive gravid første gang samt lange cyklusser tænker jeg ikke chancen er så stor for mig.. desvære 

jeg ammer stadig meget og har ikke tænkt mig at ændre på det, men er det virkelig det eneste man kan gøre

Hvor mange af jer blev gravid før i nåede og få menstruation og var i også “lang” tid om at lave den første ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det er formentlig fordi du ammer at din mens ikke er kommet endnu. Min mens er kommet en måneds tid efter jeg stoppede med at amme. Selvfølglig ret irriterende hvis man både ønsker at amme og gerne vil lave en baby��

Min yngste er nu 15 måneder og har kun fået en godnattår i 2-3 måneder - stadig ingen mens��. 

Tilgengæld kan jeg fortælle at vi var 1 år om at lave nr1. Lillebror er lavet dagen efter jeg fik min spiral ud��. Så bare fordi det er taget længe med nr1 behøver det ikke tage længe med nr2 også 

Anmeld Citér

12. juni 2020

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg får ikke ægløsning, når jeg ammer. Lige meget hvor meget jeg skærer ned på amningen. Til gengæld nåede jeg ikke at få menstruation mellem nr. 1 og 2. Jeg stoppede med at amme (en hyggetår om morgenen) og 3 uger senere testede jeg positivt igen ��.

Måske er det det samme for dig ��.

Sender babystøv.

Anmeld Citér

12. juni 2020

ErDuHerIkkeSnart

Ja, altså du bliver jo ikke gravid uden ægløsning. Og ægløsning begynder for mange kvinders vedkommende først ved ammeophør. Hos mig var dette 9 måneder efter første fødsel og 14 måneder efter anden. Held og lykke

Anmeld Citér

12. juni 2020

Barn3

Anonym skriver:

jeg kender nok svaret men når man efter 9 måneder efter fødslen stadig ikke har fået menstruation endnu, kan man gøre noget for at hjælpe den på vej i forbindelse med man ønsker en ny graviditet. Jeg er godt klar over at man kan og mange bliver gravide inden de får mens for første gang efter fødsel, men da jeg havde svært ved at blive gravid første gang samt lange cyklusser tænker jeg ikke chancen er så stor for mig.. desvære 

jeg ammer stadig meget og har ikke tænkt mig at ændre på det, men er det virkelig det eneste man kan gøre

Hvor mange af jer blev gravid før i nåede og få menstruation og var i også “lang” tid om at lave den første ? 

Vi gik i gang da lille var 5 mdr. Jeg havde ingen mens da jeg fuldamnede. Det tog 5 mdr for os! Men vi knoklede for det!

Held og lykke!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.