At have et barn med udfordringer og gå på date...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.924 visninger
6 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2020

Anonym trådstarter

Hej alle.. 

Det bliver langt, og måske rodet. 

For historie:

Sagen er den, at jeg og faderen til mit barn gik fra hinanden for 1 år side.. 

Har en søn på 6 år, med nogle diagnoser, som betyder han fysisk ligner en normal fungerende dreng, men mentalt er der nogle udfordringer. Han har udtale problematikker, som er det eneste meget synlige. Har sønnen i en 9/3 ordning. 

Jeg har nu endelig overskud til at møde andre mænd.. 

Jeg oprettede mig på Tinder, for at se hvad det var.. Skal lige siges jeg ingen erfaring har med dating, da jeg har været sammen med med min eks, siden vi var teenager.

Der sker så det, at inden for de første par likes, skriver en til mig.. 

Han søger en som der er kemi med, men ikke klar til et fast forhold, nok mere sex. Hvilket er rigtig fint for mig. Jeg er meget åben og vil hellere have en fast sex partner, end skiftende, og har på ingen måde travlt med at skulle i et forhold. 

Nu har vi skrevet sammen hver dag siden i fredags, aftalt at mødes, for at se kemi og tiltrækning an(på neutral grund) om små 14 dage (skal passe med vi begge er børne fri). Han har en dreng. 

Han er skøn at skrive med, og vi har skrevet om en del frækt, for lige at afstemme hvad vi er til.

Her kommer dilemmaet. 

Han har et par gange spurgt ind til, om jeg var flytbar, om at drengene kunne lege sammen.

Jeg er på ingen måde lukket, med hensyn til et forhold, og ved at det at flytte sammen ligger lidt langt ude. 

Men jeg tænker, hvornår I sådan et forløb, fortæller man lige, at ens barn har nogle udfordringer? 

Tænker selv at det skal siges mellem, at vi har fundet ud af der er kemi, men inden vi skal mødes med børnene? 

Hvad tænker i?

PFT. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej alle.. 

Det bliver langt, og måske rodet. 

For historie:

Sagen er den, at jeg og faderen til mit barn gik fra hinanden for 1 år side.. 

Har en søn på 6 år, med nogle diagnoser, som betyder han fysisk ligner en normal fungerende dreng, men mentalt er der nogle udfordringer. Han har udtale problematikker, som er det eneste meget synlige. Har sønnen i en 9/3 ordning. 

Jeg har nu endelig overskud til at møde andre mænd.. 

Jeg oprettede mig på Tinder, for at se hvad det var.. Skal lige siges jeg ingen erfaring har med dating, da jeg har været sammen med med min eks, siden vi var teenager.

Der sker så det, at inden for de første par likes, skriver en til mig.. 

Han søger en som der er kemi med, men ikke klar til et fast forhold, nok mere sex. Hvilket er rigtig fint for mig. Jeg er meget åben og vil hellere have en fast sex partner, end skiftende, og har på ingen måde travlt med at skulle i et forhold. 

Nu har vi skrevet sammen hver dag siden i fredags, aftalt at mødes, for at se kemi og tiltrækning an(på neutral grund) om små 14 dage (skal passe med vi begge er børne fri). Han har en dreng. 

Han er skøn at skrive med, og vi har skrevet om en del frækt, for lige at afstemme hvad vi er til.

Her kommer dilemmaet. 

Han har et par gange spurgt ind til, om jeg var flytbar, om at drengene kunne lege sammen.

Jeg er på ingen måde lukket, med hensyn til et forhold, og ved at det at flytte sammen ligger lidt langt ude. 

Men jeg tænker, hvornår I sådan et forløb, fortæller man lige, at ens barn har nogle udfordringer? 

Tænker selv at det skal siges mellem, at vi har fundet ud af der er kemi, men inden vi skal mødes med børnene? 

Hvad tænker i?

PFT. 

I skal mødes for at have sex, ikke et fast forhold. Så skal børnene forhåbentlig ikke involveres, og du behøver slet ikke omtale din søns udfordringer. 
Det er forvirrende, at han på én gang ikke ønsker et forhold og samtidig spørger til evt. flytning og vil lade drengene lege sammen. Dér må du sætte foden ned og følge plan A - I er sexpartnere, og jeres børn er ikke en del af “pakken”. 

Anmeld Citér

12. juni 2020

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

I skal mødes for at have sex, ikke et fast forhold. Så skal børnene forhåbentlig ikke involveres, og du behøver slet ikke omtale din søns udfordringer. 
Det er forvirrende, at han på én gang ikke ønsker et forhold og samtidig spørger til evt. flytning og vil lade drengene lege sammen. Dér må du sætte foden ned og følge plan A - I er sexpartnere, og jeres børn er ikke en del af “pakken”. 

Tak.. 

Det er egentlig også min tanke, blev bare helt paf, for tænker det egentlig også som sex. Så det er det jeg holder det til.. 

Anmeld Citér

12. juni 2020

Anonym

Jeg synes absolut ikke der er noget mærkeligt i at han spørger om du er flytbar. Det er da bare fordi han er åben for et forhold på sigt, og derfor gerne vil vide med det samme om det er realistisk. Hvorfor fortæller du ham ikke bare om din søns udfordringer næste gang I taler om jeres børn? Du behøver jo ikke gå i detaljer, du kan bare fortælle at han har nogle særlige udfordringer og behov. 

Anmeld Citér

12. juni 2020

Zhenzi

Jeg ville få afdækket først, om der er mere i det, inden jeg begyndte at involvere vores børn i legeaftaler og bekendtskab med hinanden. At din dreng har udfordringer tror jeg bare, at jeg ville være åben om. Altså selv om man ikke skal være kærester, kan man godt have andet sammen end helt uforpligtende/tom sex og kan godt delagtiggøre hinanden i ens liv. 

Anmeld Citér

12. juni 2020

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg tænker også at det er lidt tidligt at involvere børnene. Jeg ville tage det som det kommer, og hvis forholdet udvikler sig, så kan du jo tage stilling til sådan noget som flytbarhed og møde mellem børnene.  Derudover har jeg selv en søn med særlige behov. Han har nogle psykiske funktionsnedsættelser (svære indlæringsvanskeligheder, kognitivt tilbagestående og en form for autisme), men er den sødeste og gladeste lille dreng, som jeg er meget stolt af. Derfor er jeg også blevet meget åben omkring det med tiden.  

Anmeld Citér

12. juni 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

De andre har sagt hvad der bør siges om involvering af børnene.  

Men ift hvornår man fortæller om sit barns udfordringer. Det ville jeg aldrig være tilbageholdende med. Det er jo en del af ham. Min nevø har mild cerebral parese, og det er jo bare en kæmpe del af ham og vil altid være det, så for mig og også for hans forældre er det en helt naturlig ting at fortælle hvis samtalen falder på ham, uanset hvem det er. Det er jo ikke et tabu eller en hemmelighed eller lign det er bare sådan det er. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.