Navn forslag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
5 svar
2 synes godt om
11. juni 2020

Anonym trådstarter

Ej hvorfor elsker jeg engelske navne? 

simpelthen elsker dem, men vi bor i DK kommer altid til det og er pære dansk

Men elsker navnet Willow - Hazel - Harper - Aubrey - men det vilde altid være “besværligt” at udtale på dansk og det vild jeg ikke for hende 

- Andre med samme problem? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ej hvorfor elsker jeg engelske navne? 

simpelthen elsker dem, men vi bor i DK kommer altid til det og er pære dansk

Men elsker navnet Willow - Hazel - Harper - Aubrey - men det vilde altid være “besværligt” at udtale på dansk og det vild jeg ikke for hende 

- Andre med samme problem? 

Udtagelsen synes jeg ikke er svært(danskagtigt), nogen kan have svært ved at stave dem, men sådan kan det jo også være med danse navne. 

Anmeld Citér

11. juni 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min datter har et engelsk navn hun hedder Zaza, det er nemt at sige. 

Anmeld Citér

11. juni 2020

Pb18

Jeg har altid været vild med navnet Matthew, men ville aldrig vælge det i Danmark. Jeg kendte engang en dansk dreng der hed det og det blev ofte udtalt som atju med et m foran 

Der er også nogle pigenavne jeg godt kan lide men som jeg heller ikke ville bruge, da jeg ikke synes at det er harmonisk med vores pæredanske efternavn, så jeg har sagt at det må blive en kommende kat der får det navn 

Anmeld Citér

11. juni 2020

Ano18

Min ene datter hedder et navn der vel er amerikansk. Men det er let at udtale så det ligeså meget kunne “være dansk”. Et navn som Harper er vel også rimelig let at udtale, - Mange andre navne ville jeg ogsÅ undgå. Jeg havde også blandt alle mine navne fx disse på listen som jeg stregede pga udtalen Isla, Delilah, Otilie, Noelle, Izzy (som vel egentlig bare er en forkortelse) og da jeg ventede vores søn var jeg helt hooked på Finley.

Anmeld Citér

11. juni 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det er helt "alm" navne, som overhovedet ik er svære at udtale!

Om det kommer sig af, at det er helt normale tv navne, eller fordi jeg har boet nogen år i England, ved jeg ik. Dog har jeg da en forventning om, at de fleste i min generation og ned efter, også vi ha både nemt ved at udtale dem, og at der vil være mange med den type navne også. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.