Hvad laver i når i har hentet jeres barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.341 visninger
9 svar
2 synes godt om
11. juni 2020

Perle1

Hej, hvad laver I med jeres børn når de er hentet fra vuggestue eller dagpleje?

Synes vi mangler lidt inspiration..

Vi hører musik og danser og læser mange bøger og tumler på gulvet (koldbøtter, stå på hoved og hænder) leger med legetøj, bygger togbaner.

Min søn er glad for at se lidt ipad (20-30 minutter) som det første når vi er kommet hjem.

Jeg synes godt nok nogle aftener kan være lange  Det er efterhånden de samme ting vi laver. Jeg er ikke så god til at finde på nyt.  Plejer at hente mellem 14 og 15.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Perle1 skriver:

Hej, hvad laver I med jeres børn når de er hentet fra vuggestue eller dagpleje?

Synes vi mangler lidt inspiration..

Vi hører musik og danser og læser mange bøger og tumler på gulvet (koldbøtter, stå på hoved og hænder) leger med legetøj, bygger togbaner.

Min søn er glad for at se lidt ipad (20-30 minutter) som det første når vi er kommet hjem.

Jeg synes godt nok nogle aftener kan være lange  Det er efterhånden de samme ting vi laver. Jeg er ikke så god til at finde på nyt.  Plejer at hente mellem 14 og 15.

Vi har, ligesom dig, en tid efter afhentning der går til ro og afslapning. Enten fjernsyn, bog, hvad det nu lige kan være. 
Oftest tegner vi en del om eftermiddagen, det er hun glad for. I det gode vejr har vi bygget hule i haven og så har hun siddet der med frugt(bliver hentet 12.30) mens jeg måske ordner lidt have eller slapper af. 
Mens vi laver mad må hun selv underholde sig. 
Jeg synes faktisk modsat dig, at dagene er forholdsvis korte. Spisetid kommer altid før end vi aner det 

Vi starter puttetid omkring kl 18,30 da hun gerne skal sove omkring kl 19. 

Anmeld Citér

11. juni 2020

ErDuHerIkkeSnart

Det afhænger lidt af hvornår vi henter, om det er begge børn, en eller to voksne, osv. Men fællesnævneren i hvert fald i sommerhalvåret er at vi sjældent “går lige hjem“. Enten går vi i parken, på legeplads, leger en times tid hos nogle legekammerater, leger i gården, går på café, spiser en is eller snacks på en bænk, fodrer ænder ... faktisk når vi ofte kun lige præcis hjem tidsnok til at nå aftensmad, evt. et bad og så godnat kl. 19...

Anmeld Citér

11. juni 2020

A38

På en almindelig hverdag er vi hjemme cirka kl. 16. Alt efter vejret er vi i haven eller en legeplads i cirka en times tid. Ved 17 tiden laver vi mad sammen, altså den 2 årige får lov at sortere “grøntsager” og smage på det eller leger med legekøkken mens vi laver mad. Ellers ser hun lidt tv imens. Efter maden læser vi bøger, hygger i sofaen, leger med Lego indtil sengetid.

Jeg kender godt følelsen af at tiden kan være lang, men jeg synes egentligt også det er ok at det går lidt stille for sig efter en vuggestuedag, hvor der jo typisk har været run på hele dagen.

Anmeld Citér

11. juni 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vores er ret baldret efter børnehave så efter hentning ved 15 tiden står den på tv, fælles spil enten på skærm eller brætspil og en gang imellem tegne eller andet afslappende. Så er det aftensmad og kort efter putnlng ved halv syv tiden. 

Anmeld Citér

11. juni 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Synes tiden flyver når først de er hentet!! Henter ca 15. 

Som regel samles vi alle lige med en kop kaffe/ stykke frugt og alle fortæller lidt om sin dag. Så leger vi lidt, læser bog, nogle dage går en tur/ går lidt udenfor. Tegner, bygger Lego, tumler, synger sange, danser. Men fra vi har drukket en kop kaffe til der skal laves mad har vi kvalitetstid med børnene.Omkring 16:30 begynder en af os ofte at lave mad ( er børnene trætte kan dee ses lidt tv her). så spiser vi 17:15/17:30. Færdig med at spise omkring 17:45/18. Så ordnes køkken og der ryddes legetøj op. Ca 18:15 laves aftengrød til min yngste, 18:30 går vi op og bader og børster tænder, læser bog osv. kl 19 godnat. 

Anmeld Citér

11. juni 2020

LSS

Vi går ALTID ud. Enten legeplads. Madsby parken eller en tur i skoven. 

Anmeld Citér

11. juni 2020

Perle1

Tusind tak for jeres input 

Anmeld Citér

12. juni 2020

Janet1989

Altså, tit henter jeg først barn kl 15 - 15.45(far afleverer sent), men så er klokken 16 før vi kommer hjemme så laver vi mad og spiser. Bagefter går vi udenfor og gynger lidt i haven, eller leger med hendes ting i stuen eller oppe på hendes værelse, eller går en tur med hund og barnevogn.. og hver anden dag er hun i bad 

Anmeld Citér

12. juni 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Idag legede børnene lidt selv i 30-40 min og derefter gik jeg en tur med den mindste på løbehjul i en times tid. Så hjem og lave aftensmad, se tegnefilm med fredagshygge og så i seng vi er først hjemme kl 16. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.