Tidlig scanning - henvisning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
2 svar
5 synes godt om
9. juni 2020

Anonym trådstarter

Godaften derude

Vi har lige fundet ud af at jeg venter mig - og det var allerede i første forsøg. Så nu er jeg ved at panikke lidt, da tanken om tvillinger igen (vi har enæggede på 7år) skulle melde sig 

Kan man evt snakke med sin læge omkring det, og måske få en henvisning til en tidlig scanning?
Jeg er klar over at det ikke vil ændre på noget uanset hvad, men tanken fylder meget. Og er sikker på at visheden vil give ro.
Min mand syntes jeg er fjollet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2020

koeapabshicar

Jeg tænker det er sådan et tilfælde hvor i selv betaler jer fra en tidlig scanning :-) Dem kan man købe rigtig mange steder :-) Når lægen henviser er det med en anden baggrund. Du får i princippet svar på dit spørgsmål til NF og har du brug for svar før så køber i bare en scanning :-) 

Anmeld Citér

9. juni 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det tvivler jeg på. 

De tidlige scanninger i det offentlig gives primært til mødre der har meget uregelmæssig cyklus og man derfor ikke kender en cirka termin. Derudover til mødre med mange aborter i bagagen. 

Du kan købe en privatscanning for 300-400kr. Det gjorde jeg i begge mine graviditeter, kan ikke rigtig se hvorfor det offentlige skulle betale for en ikke nødvendig procedure. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.