Hus køb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

749 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juni 2020

Anonym trådstarter

Hvad er jeres rådighedsbeløb om måneden?

Hvor meget har I sat af til vedligeholdelse? (I må gerne skrive hvilken stand huset er) .

Hvor mange er I?

Vi vil gerne købe et hus, da det er huset. Men desværre lige et år for tidligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvor meget har I sat af til vedligeholdelse? (I må gerne skrive hvilken stand huset er) .

Hvor mange er I?

Andre folks rådighedsbeløb er irrelevant.

I skal have ca 5000 kr pr voksen og 2500 pr barn efter alle udgifter er betalt pr måned.

Derudover er der en formel for, hvilket beløb I kan købe for, og I skal selv lægge 5%.

Anden gæld nedsætter det endelige købsbeløb.

Anmeld Citér

6. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Andre folks rådighedsbeløb er irrelevant.

I skal have ca 5000 kr pr voksen og 2500 pr barn efter alle udgifter er betalt pr måned.

Derudover er der en formel for, hvilket beløb I kan købe for, og I skal selv lægge 5%.

Anden gæld nedsætter det endelige købsbeløb.

Tænker ikke det er helt irrelevant og ved godt hvad banken mener skal være rådighedsbeløbet, men gad godt at vide hvordan andre sidder. 

Og så er det 10 % pga corona nu 

Anmeld Citér

6. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvor mange er I?

Vi har et rådighedsbeløb på ca. 13.000kr måned.

Det koster 11.700kr om måneden for os at bo i vores hus, dette er inkl. ejendomsskat, vand, grundejerforening, huslån, banklån, husforsikring, strøm og gas. 

Vi bor i et hus der blev bygget for 10 år siden, vi sætter 500kr af om måneden til huset. 

Vi er 2 voksne og 1 barn. 

det vigtigste for os har altid været budgettet, at have et budget så det var til at se hvad det hele koster. Så økonomien er synlig for os. 

Anmeld Citér

6. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Tænker ikke det er helt irrelevant og ved godt hvad banken mener skal være rådighedsbeløbet, men gad godt at vide hvordan andre sidder. 

Og så er det 10 % pga corona nu 

Om 1 år er det 5% igen.

Anmeld Citér

6. juni 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac

Vi har et rådighedsbeløb på ca 21000 kr og vi er 2 voksne og 2 børn. 

Vi bor i et 50 år gammelt hus, som vi har totalrenoveret. Vi lægger ikke noget til side, men med det rådighedsbeløb, sparer vi op hver måned alligevel. 

Her har vi også et budget, som min mand opdaterer ofte, så vi præcis ved hvad vi skal betale hver måned. Det giver god ro

Anmeld Citér

6. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Om 1 år er det 5% igen.

Men det ændre da ikke på at den er 10 % nu 

Anmeld Citér

6. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har et rådighedsbeløb på ca. 13.000kr måned.

Det koster 11.700kr om måneden for os at bo i vores hus, dette er inkl. ejendomsskat, vand, grundejerforening, huslån, banklån, husforsikring, strøm og gas. 

Vi bor i et hus der blev bygget for 10 år siden, vi sætter 500kr af om måneden til huset. 

Vi er 2 voksne og 1 barn. 

det vigtigste for os har altid været budgettet, at have et budget så det var til at se hvad det hele koster. Så økonomien er synlig for os. 

Tak for svar 

Anmeld Citér

6. juni 2020

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Vi har et rådighedsbeløb på ca 21000 kr og vi er 2 voksne og 2 børn. 

Vi bor i et 50 år gammelt hus, som vi har totalrenoveret. Vi lægger ikke noget til side, men med det rådighedsbeløb, sparer vi op hver måned alligevel. 

Her har vi også et budget, som min mand opdaterer ofte, så vi præcis ved hvad vi skal betale hver måned. Det giver god ro

Tak for svar og hold da op et rådighedsbeløb 

Anmeld Citér

6. juni 2020

Anonym

Hvor mange er I?

Jeg har et rådighedsbeløb på ca 11-12.000om måneden. Jeg er alene med 2 børn

Mit hus er fra 1962.
jeg sætter ikke noget af til vedligehold - jeg har en budgetkonto der altid er plus på + en opsparing, så skal der laves noget bliver det taget derfra. 

jeg betaler omkring 9000 om måneden til huset. Det er med alt. 

mener at banken sagde at jeg skulle sætte minimum 1000 kr af til vedligehold om måneden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.