Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Med den første tog jeg 32 kg på.. og jeg spiste ikke usundt og var aktiv med lange gåture hver dag og diverse øvelser hjemme på gulvet...
Jeg tror bare man tager mere på første gang da det er noget kroppen ikke har prøvet før og derfor hamstrer den ekstra til depoterne af det man spiser...
med nr 2 var det 12 kg...
og denne gang tror jeg det er 15 kg...
jeg havde virkelig mange strækmærker første gang... gik fra 85 kg til 118 kg da jeg var i fødsel...
i dag selvom jeg er gravid og kun har 4 uger tilbage til termin er de gamle strækmærker ikke kommet tilbage.. de er stadig små lyse striber henover maven..
jeg læser gang på gang og snakker med jordemoder og læge... og der er ikke noget at gøre mod strækmærker... det er muligvis genetisk betinget hvor meget man får...
jeg har det svært denne gang med at vægten er blevet det højere da jeg var i gang med at tabe mig efter nr 2 da jeg blev gravid igen.. så det at være over de 100 kg igen efter at have ramt de 88 kg er svært at acceptere lige nu...
så jeg sørger for at tænke på hvad de ekstra kilo er fra...
gravid app'en man kan hente til 30 kr på playstore er super god til at følge med i hvorfor man tager de kilo på man gør...
det har hjulpet mig at tænke på det som: nu er det mælkefedtdepoterne der dannes og derfor gik vægten opad.. nu bliver der dannet mere fostervand så er det derfor vægten går opad igen.. osv osv...
der findes også en side der har videoer af at baby vokser i 3D animation hvor de fortæller på engelsk hvad der sker med baby.. det er virkelig også fantastisk at følge med i...
Fra foster til baby, se fosterudvikling i livmoderen her ⇒
denne her :)
Anmeld
Citér