Babys hovede for lille MD scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2020

Anonym trådstarter

Jeg spørger for en veninde...

min veninde var i går til MD scanning med hendes lille pige 20+5 hvor hun derpå får beskeden omkring at babys hovede desværre er for lille. Hun fik tilbudt en fostervandspeøve men takkede nej tak..

hun fik fortalt at hun ville blive kaldt ind til ekstra scanning om ca. 3-4 uger for at følge op på det...hun kommer så hjem og får er opkaldt omkring at det bliver på mandag i stedet for det kunne ikke vente en måned lægerne lød Ikke særligt begejstrede. 

mit spørgsmål ligger på, i det at hun bliver kaldt ind meget før tid, lægerne virker en smule utrykke i stemmerne...det kan vel ikke være et godt tegn? Kan en baby overhovedet fortsætte levedygtigt med et for lille hovede procent vides ikke?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2020

2017morigen

Jeg undre mig lidt over at hun med det samme får tilbudt fostervandsprøve. Var der andre tegn på misdannelser end for lille hovde?

Men om altid er så stod jeg der selv da jeg var gravid med den yngste. Alt ellers var fint men hovdet var for lille. Desværre havde vi den første tid til md så lægerne var ikke mødt ind endnu så sonografen kunne ikke spørge dem af med det samme. Men når de kom ville hun gøre det og de ville ringe hvis der var noget. De ringede efter ca halvladen time og ville have mig til lægescanning af hjerte og hjerne 2 dage efter.

Det viste sig i mit tilfælde at være en storm i et glas vand. Min moderkage lå ud i mod maveskindet. Jeg var svært overvægtige og det største fedtdepot lå lige oven på moderkagen. Plus min datter lå med hovdet mast op i moderkagen så det var svært at scanne korrekt til md. Til lægescanningen lå hun anderledes og her var hovdet inden for normalen.

Jeg håber at din veninde slipper lige så nemt som jeg gjore.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.