Træne og bruge vægt hulahopring. Hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

803 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2020

Anonym trådstarter

Hej! 
Det er 6 uger siden jeg fødte og jeg vil gerne genoptage mit løb og hulahopring med vægt. Hvornår mon jeg kan det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Tidligst når du har været til 8 ugers undersøgelse hos lægen. 

Løb kan du måske så småt godt starte på hvis du husker at lytte til kroppen, men jeg vil ikke anbefale hulahop ringen. 

Jeg har selv en og bruger den også (begyndte så småt 6-8 måneder efter fødsel), men det kan være farligt at bruge den hvis ens mavemuskler ikke har samlet sig efter en fødsel. 

Så vent til lægen har tjekket dig og så kan du overveje at starte. 

Anmeld Citér

3. juni 2020

ErDuHerIkkeSnart

Det er jo meget forskelligt - ud fra et forsigtighedsprincip siger mange jo “vent til efter 8-ugers tjek hos egen læge”.

pHvis du er i god form, vandt til at bruge kroppen og mærke dens begrænsninger, ville jo såmænd bare starte i det små. Efter min første graviditet og kejsersnit var jeg i gang med blid (yoga)træning og lange gåture efter 3-4 uger og var tilfældigt ved lægen efter ca. 6 uger, hvor hun så gennemførte efterfødselstjekket og gav grønt lys til at jeg blot fortsat gjorde, hvad det føltes rart  

Anmeld Citér

4. juni 2020

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Hvis du har løbet gennem din graviditet, kan du forsigtigt starte op, men vær opmærksom på gener fra din bækkenbund. Har du problemer med at holde på urin, så er du ikke klar. Uanset er det en rigtig god ide at starte fra scratch med at få styr på din mavemuskulatur og bækkenbund, før du begynder på nogen som helst form for træning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.