Moderne stofbleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juni 2020

Am.mad

Hej med jer

vi er på 4. Døgn begyndt at bruge moderne stofbleer til vores 1 årlige datter. 
vi har dog nogle udfordringer med det og vil høre, om andre herinde har erfaring med det.

først og fremmest synes jeg At de strammer om hendes lårbasser og det ser ikke specielt rart ud. Men hun tisser dog stadig ofte igennem, så er i tvivl om de nu sidder korrekt. Det er modellen hvor der er et “cover” og et indlæg. Er der mok bare nogle babyer, hvor disse ikke passer? 

derudover synes jeg hun stadig døjer med rød numse (hvis ikke det er blevet endnu værre end da vi brugte engangs bleer). Vi bruger creme fra apoteket og nogle gange zink salve. Har bare læst at rød numse skulle blive bedre med stofbleer? Men måske jeg skal give det en chance.

er ellers glad for vores valg, men lidt usikker på om vi kan blive ved pga disse problemer.

mon nogle har erfaring og evt kan komme med nogle fif? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Am.mad skriver:

Hej med jer

vi er på 4. Døgn begyndt at bruge moderne stofbleer til vores 1 årlige datter. 
vi har dog nogle udfordringer med det og vil høre, om andre herinde har erfaring med det.

først og fremmest synes jeg At de strammer om hendes lårbasser og det ser ikke specielt rart ud. Men hun tisser dog stadig ofte igennem, så er i tvivl om de nu sidder korrekt. Det er modellen hvor der er et “cover” og et indlæg. Er der mok bare nogle babyer, hvor disse ikke passer? 

derudover synes jeg hun stadig døjer med rød numse (hvis ikke det er blevet endnu værre end da vi brugte engangs bleer). Vi bruger creme fra apoteket og nogle gange zink salve. Har bare læst at rød numse skulle blive bedre med stofbleer? Men måske jeg skal give det en chance.

er ellers glad for vores valg, men lidt usikker på om vi kan blive ved pga disse problemer.

mon nogle har erfaring og evt kan komme med nogle fif? 

Det er svært at guide pasform uden et billede. Men ja, der er nogle bleer der passer bedst til slanke børn og nogle der passer bedst til store lårbasser.

Det kan også være at hun tisser for meget til at et indlæg er nok, så hun skal have noget mere sug i bleen.

Derudover vil der også være en overgangsperiode hvor hun er lidt mere våd da huden i en super sugende engangsble er nødt til at afgive mere væske for ikke at tørre ud, end den er i en stofble.

Zinksalve er ikke godt i stofbleer da det ligger en hinde på stoffet så det ikke kan suge. Prøv med kogtvandsklude i stedet ved rød mås. 

Anmeld Citér

2. juni 2020

Babilooo

Hun tisser igennem, har rødere numse og de ser ikke behagelige ud ved lårene. Månjeg spørge hvorfor du er glad for valget 

Anmeld Citér

2. juni 2020

Am.mad

MummiT skriver:

Det er svært at guide pasform uden et billede. Men ja, der er nogle bleer der passer bedst til slanke børn og nogle der passer bedst til store lårbasser.

Det kan også være at hun tisser for meget til at et indlæg er nok, så hun skal have noget mere sug i bleen.

Derudover vil der også være en overgangsperiode hvor hun er lidt mere våd da huden i en super sugende engangsble er nødt til at afgive mere væske for ikke at tørre ud, end den er i en stofble.

Zinksalve er ikke godt i stofbleer da det ligger en hinde på stoffet så det ikke kan suge. Prøv med kogtvandsklude i stedet ved rød mås. 

Tak for svar- og vidste ikke at zink salve ikke er godt i stofbleer, så det vil vi stoppe med og forsøge med dit andet forslag. 
ja vi har også tænkt på lidt ekstra indlæg i bleen, men synes bare at den i forvejen er fyldt utrolig godt ud med den ene indlæg, så ved ikke om det bliver ubehageligt for hende med endnu mere i. Men måske et forsøg værd  

Anmeld Citér

2. juni 2020

Am.mad

Tjullehej skriver:

Hun tisser igennem, har rødere numse og de ser ikke behagelige ud ved lårene. Månjeg spørge hvorfor du er glad for valget 

Jamen ummidelbart er jeg glad for valget og håber at vi bare lige skal lærer at bruge dem ordentligt og forhåbentlig kan finde den bedste løsning til vores datter. 
synes der er så mange gode ting ved tanken om dem, men det er klart at det skal fungere bedre end det gør nu, for at vi km blive ved at bruge dem ☺️ 
kan blandt andet godt lide tanken om, at hun ikke får kemi fra engangs bleerne direkte på sin hud. Ligeledes er det dejligt, at vi ikke smider en en masse engangs bleer ud hver dag og på dem måde tænker mere på miljøet. 
det føles bare lækkert at give hende et blødt stykke stof på, i stedet for de engangs bleer  

og så tror jeg at vi skal give det et forsøg og se om vi ikke kan få det til at fungere. Hun virker til at være tilfreds med at have dem på og gå rundt i dem, så det er nok mere os, som lige skal lærer at sætte dem ordentligt   

Anmeld Citér

3. juni 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Am.mad skriver:

Tak for svar- og vidste ikke at zink salve ikke er godt i stofbleer, så det vil vi stoppe med og forsøge med dit andet forslag. 
ja vi har også tænkt på lidt ekstra indlæg i bleen, men synes bare at den i forvejen er fyldt utrolig godt ud med den ene indlæg, så ved ikke om det bliver ubehageligt for hende med endnu mere i. Men måske et forsøg værd  

Hvilken ble er det? Altså hvad hedder den? Måske er den bare ikke god på hende. Jeg lånte en prøvepakke ved pusleriet og prøvede derved nogle forskellige bleer. Der var flere der bare slet ikke sad godt på min datter, som var klumpede og sad skidt ved lårene.

Jeg bruger totsbots easyfit star aio som suger virkelig meget og ikke fylder alt for meget (selvom den selvfølgelig fylder mere end en engangsble). Og så bruger jeg petit lulu maxi night med uld over om natten, hvor hun tisser allermest.

Men jeg kan klart anbefale at låne en prøvepakke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.