Hej alle på baby.dk
Jeg og min familie er meget glad for at være ude i naturen, det er dog svært altid lige at finde de lidt mere gemte skatte i naturen, og måske også komme nogen andre steder hen end dem vi er vant til.
Jeg håber sådan at i alle vil hjælpe og dele jeres "hemmelige" skatte om naturen i Danmark.
Uanset om det er en legeplads/naturlegeplads til vores dejlige børn, vandområder eller en lille sti i det fri, så håber jeg at i vil dele med os alle.
Jeg kommer her med et par steder som vi elsker at gå tur og hygge os. Det er områder omkring hvor jeg bor jeg kommer med, men uanset hvor i bor i Danmark så del gerne.
Kærehave skov v. Ringsted. Det er måske kendt for nogen i området, da den er så stor, men måske ikke så kendt for dem som bor lidt derfra. Der er lidt for alle, synes jeg. Bålhytter, motorikbane, afmærkede stier samt små stier, åben bålsted, flere søer, spæle som afmærker orienteringsløb sti mv. Det er perfekt til alt og alle, også hvis man har mindre børn som evt sidder/ ligger i barnevogn eller klapvogn.
Ravnstrup Sø Fuglereservat (herlufmagle) Jeg faldt egentlig over dette sted da jeg var ude og køre en "jeg ved ikke hvor jeg kører hen" tur, og det var bare det perfekte sted. Der var ikke et eneste menneske og området var så fredeligt. Der går geder og lam frit derinde. De holder sig som ofte lidt på afstand, men nogen er lidt mere modige. Der er utallige specielle fugle og insekter, som man måske ikke altid ser. Der er stier og man kan gå rundt om hele søen hvis man vil det. Der er shelter, bålhytte og wc som kan lånes hvis man gerne vil overnatte der. Hvis man bare vil gå en tur så kan man komme ned til en stor udkigspost hvor man kan se ud over hele søen. Der er også platforme hvor man kan stå og nyde udsigten, samt bænke flere steder. Det vil være udfordrende at have en barnevogn/klapbord med i dette område, men hvis man har gående børn så er det bestemt et besøg værd.
Oplevelsesstien. Dette er også et rigtig flot område nær Ringsted. Det er et rigtig smukt område. Området er for bleen i alle aldre og man kan have både barnevogn og klapvogn med. Der er også et shelter og området med bænke. Det er vand flere steder langs stien, og dyr at se også.
Som en ekstra lille bonus er der: Klippinge Skov Strand & Strøby ladeplads strand. Hvis man vil til en stand uden den helt store menneske mængde så er disse to "gemte" strande, et besøg værd. Klippinge skov strand er et hyggeligt sted med skov også hvor man kan gå igennem Magleby skov. Det er også et smukt område hvor man kan boltre sig, have barnevogn og klapvogn med.
- og et måske ret kendt sted: Haraldsted sø. Hvis man kører efter navnet Haraldsted Sø "blå flag strand" eller Holbækvej 150, 4100 Ringsted, så kommer man til " Tivoli søen" som den også kaldes. Her er der nok ikke den helt store chance for at være den eneste, men stedet er utrolig hyggeligt. Tutten som serverer mad- og ispandekager of lækre is, er der i næsten al slags vejr. Der er en bro, strand, legeplads mv. Så hvis man gerne vil være lidt mere "social", så er dette stedet. Det kan dog godt ende med at være proppet og svært at få en p-plads når vejret er rigtig godt.
Jeg håber at i vil dele lidt mindre kendte steder såvel som de lidt større.
Husk at hvor i end ender henne, så pas godt på hinanden, jer selv og hold afstand

Skønneste hilsner FrøMor