Billån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.089 visninger
7 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. maj 2020

Anonym trådstarter

Hej.

vi vil gerne kunne låne ca 60.000 til en brugt bil. 
Hvor har I erfaringer med at låne til en ikke ny bil henne? 
vi har fået tilbud fra Express bank, men vi er ikke helt overbeviste om at det er det bedste bud.

vi taler selvfølgelig med vores egen bank i næste uge også, men der vil vi skulle tage et forbrugslån pga bilens alder.

kom gerne med gode råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

vi har fået tilbud fra Express bank, men vi er ikke helt overbeviste om at det er det bedste bud.

vi taler selvfølgelig med vores egen bank i næste uge også, men der vil vi skulle tage et forbrugslån pga bilens alder.

kom gerne med gode råd 

Hvad er ÅOP?

Hvorfor ikke købe ny? Ydelsen er den samme, fordi lånet kan tagesover 10år, og renten er lav.

Anmeld Citér

29. maj 2020

sandramor

Anonym skriver:

Hej.

kom gerne med gode råd 

Altså jeg har lige købt en ny Peugeot i marts og jeg lånte ved forhandleren som er klart det billigste med en rente på 1,5%.... 

jeg vil absolut råde jer til at købe ny bil og helst ved forhandleren selv

mok bil kostede 147.000kr og jeg betaler 1700kr i måneden i afdrag de næste 8 år 

og nyt er nyt.. en ældre model ved du aldrig rigtig hvad finder på at fejle 

Anmeld Citér

30. maj 2020

JC2014

Profilbillede for JC2014

Vi fik et billån på 80.000 kr. i banken, da vi skulle købe vores brugte bil. Vi valgte primært banken, fordi at vi har en god relation til med dem. Som nogle af de andre skriver, hvorfor så ikke købe en nyere bil? Det kan jo også være en nyere brugt vogn? Med en meget gammel bil kan man hurtigt stå med en masse dyre ting der skal laves. Vi fandt selv en der ikke havde kørt så langt, og så købte vi den igennem en brugtvognsforhandler. Hos en forhandler har I ret til at få udbedret eventuelle store fejl og mangler (på forhandlerens regning) på bilen inden for en periode efter købet. Vi fik også lavet en brugtvognattest hos en uvildig mekaniker i forbindelse med købet. Forhandlere kan ofte også tilbyde nogle lånemuligheder, der ikke er helt urimelige. 

Anmeld Citér

30. maj 2020

Anonym

Altså nu er det ikke alle, der har råd til en ny bil .. Så jeg tænker, at det er derfor, at TS skriver, at det skal være en brugt.. 

Og til den sidste kommentar: hvor ser du henne, at det ikke kan være en nyere brugt bil? Hun skriver bare, at den ikke skal være ny.. 

Anmeld Citér

30. maj 2020

Carina:-)

Læg 20 procent og så tag det billån du kan få ved forhandlere. 

Eller pres din bank til samme vilkår,  og rente .

De vil tit gerne matche .

Anmeld Citér

30. maj 2020

Anonym

Carina:-) skriver:

Læg 20 procent og så tag det billån du kan få ved forhandlere. 

Eller pres din bank til samme vilkår,  og rente .

De vil tit gerne matche .

Det behøver ikke engang være 20%, nogle steder er det kun 5000 kr i udbetaling, men så er renten ludt højere, det betyder dog ikke meget i de små renteniveauer.

Anmeld Citér

31. maj 2020

Clisolka78

Anonym skriver:

Hej.

kom gerne med gode råd 

Jeg lånte igennem forhandleren og tog et lån hos Resurs Bank. Jeg købte for 2 år siden en brugt bil fra 2011. Jeg betaler 1300 kr pr måned, pt. har jeg 3 år tilbage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.