Liggende amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

974 visninger
5 svar
1 synes godt om
28. maj 2020

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Jeg vil så gerne kunne amme liggende, men når jeg ligger på siden er min brystvorte helt inde i madrassen, så jeg skal ligge helt skrå for at det kan lade sig gøre. Det gør hurtigt ondt i ryggen, også med en pude bagved.

Er der et trick jeg har overset, når brysterne er for små til at omrokere? Jeg er så træt. Baby vil ammes for nu 4 gang siden jeg forsøgte at gå i seng kl 22. Og sådan er det hver nat for tiden.. normalt lå han på min mave og spiste ala laid bag liggende men det er for varmt nu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvordan føles det hvis du ligger lidt mere "ind over" baby, altså så baby kan få fat i det ", øverste" bryst i stedet for? Kan det lade sig gøre? 

Anmeld Citér

28. maj 2020

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88
Mor11 skriver:

Hvordan føles det hvis du ligger lidt mere "ind over" baby, altså så baby kan få fat i det ", øverste" bryst i stedet for? Kan det lade sig gøre? 

Det har jeg ikke overvejet. Det vil jeg prøve i nat 

Anmeld Citér

28. maj 2020

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Med mit første barn foretræk jeg faktisk også at amme med det øverste bryst. Det gav ligesom den rette balance i kroppen synes jeg. Men når jeg ammede på det nederste så stavlede jeg nogle puder i ryggen og ved numsen, så jeg blev stabiliseret lidt og ikke skulle bruge kræfter på at holde mig i en underlig position. Når jeg ammede fra det nederste bryst lå jeg nemlig halv på ryggen, hvis det giver mening, jeg lå altså i en 45 graders vinkel. 

Du kan med fordel også øve det om dagen med at amme liggende, så er det måske lidt nemmere end om natten, når man er træt, frustreret og bare gerne vil sove. Og så kan man jo også tage et lille hvil selv.

Anmeld Citér

28. maj 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi har et vennepar hvor hun fortalte at hun brugte sin bbhugme(en stor/lang ammepude) til st ligge baby på og så kunne hun ligge og amme på det øverste bryst uden hun skulle læne sig/rette sig anderledes. Måske det kunne virke for sig også? 
Jeg havde ikke selv problemer med det. De er blevet så lange og modeller-bare

Anmeld Citér

28. maj 2020

Ano18

Jeg bruger også mit øverste i stedet og stabler baby alt afhængig af afstanden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.