Sertralin og kørsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.894 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. maj 2020

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg vil gerne frabede mig negative kommentarer omkring medicinsk behandling af depression. Jeg har haft tilbagevendende depressioner så længe jeg kan huske og har prøvet alt andet, så nu er det tid til at give det et forsøg. Og jeg HAR læst om bivirkninger, søgt erfaringer online osv. 

Den ting jeg dog gerne ville høre er om sertralin og kørsel, særligt i starten hvor jeg forstår bivirkningerne er værst. Der står nemlig i indlægssedlen at man skal udvise forsigtighed ved kørsel og først teste om man påvirkes i en grad, hvor det påvirker ens køreevne når man tager medicinen. Nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal stille op, hvornår jeg skal tage medicinen første gang og hvor længe jeg skal tage det, før jeg ved om det er forsvarligt. Jeg pendler nemlig en time hver vej i bil, når jeg skal på arbejde.

Jeg er også lidt bekymret for om pillerne kan gøre mig rimelig pludselig dårlig, for jeg arbejder med borgere.. Dog arbejder jeg lige nu kun 3 x 3 timer om ugen. Pga depressionen.

Hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2020

Anonym

Hej Du

Jeg var skidt i en uges tid - dog arbejdede jeg stadig...jeg har aldrig døjet ift. Bilkørsel....

I starten kan du godt blive utilpas - nogle meget, så de må sygmelde sig i et par dage, nogle får en lille periode o indkørslen hvor de kan blive mere depri...andre mærker intet til det.

Men du skal selvfølgelig mærke efter, hvordan du har det for det er meget forskelligt fra person til person og kommer også an på hvilken mængde du får....man plejer at blive kørt stille og rolig ind i det, og øges gradvist.

Jeg har selv taget dem over flere gange, sidste gang i ret høj dosis - og sidste gang havde jeg ingen bivirkninger overhovedet, ud over lidt øget appetit 

Anmeld Citér

26. maj 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej Du

Jeg var skidt i en uges tid - dog arbejdede jeg stadig...jeg har aldrig døjet ift. Bilkørsel....

I starten kan du godt blive utilpas - nogle meget, så de må sygmelde sig i et par dage, nogle får en lille periode o indkørslen hvor de kan blive mere depri...andre mærker intet til det.

Men du skal selvfølgelig mærke efter, hvordan du har det for det er meget forskelligt fra person til person og kommer også an på hvilken mængde du får....man plejer at blive kørt stille og rolig ind i det, og øges gradvist.

Jeg har selv taget dem over flere gange, sidste gang i ret høj dosis - og sidste gang havde jeg ingen bivirkninger overhovedet, ud over lidt øget appetit 

Starter nemlig på lav dosis, kun 25 mg hvilket er en halv pille. Det i en uge, så op på 50 i en uge og så opfølgning hos lægen. Men tak fordi du deler dine erfaringer, er ret nervøs ved at tage dem, men tænker også, jeg er disponeret MEGET for depression og efter at have kæmpet med det så mange år, tænk så hvis det var den ting der faktisk hjalp mig. 

Anmeld Citér

26. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Starter nemlig på lav dosis, kun 25 mg hvilket er en halv pille. Det i en uge, så op på 50 i en uge og så opfølgning hos lægen. Men tak fordi du deler dine erfaringer, er ret nervøs ved at tage dem, men tænker også, jeg er disponeret MEGET for depression og efter at have kæmpet med det så mange år, tænk så hvis det var den ting der faktisk hjalp mig. 

Det var bestemt så lidt.....

Jeg lider selv af tilbagevendende depressioner, i varierende grad.....nogle gange kan jeg klare det udenn men nogle gange gange skal min hjerne have lidt hjælp for jeg kan få lidt overskud til at tag hånd om det.....

Jeg kan godt forstå du er nervøs omkring det.., jeg er altid meget tilbageholdende med antidepressiv, men nogle gange er det bare det der skal til - nu er mit så blevet kronisk med angst oveni, så jeg ved at jeg nok aldrig slipper for at skulle ha dem igen en gang....men helt ærligt, hellere antidepressiv end man slet ikke har lyst til at være her.....

Og så vil jeg da godt lige anerkende dig for, at du har erkendt at du ikke kan klare det udrn lidt hjælp og rækker hånden ud - for det er slet ikke så nemt at komme dertil 

Anmeld Citér

26. maj 2020

Anonym

Jeg tager selv sertralin, 50 mg hver morgen. 
jeg havde svimmelhed som bivirkning, i nogle timer hver morgen, den første uge, så jeg kørte slet ikke bil. Derudover næsten ingen bivirkninger. Lidt ekstra træthed om eftermiddagen, men så var det bare i seng kl.20.

god bedring

Anmeld Citér

26. maj 2020

Tommelise

Vil bare sige, at jeg støtte medicinsk behandling af depression. Nogle gange kan det stå alene (hvis det er de lettere tilfælde).

Andre gange er det nødvendigt at supplere med terapi.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.