Forespørgsel ang anonymitet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
12 svar
28 synes godt om
24. maj 2020

AnoMor

Der er meget forvirring når det kommer til anonymitet her på siden. 
synes det er meget smart at funktionen er der ved følsomme emner. For ja vi er alle anonyme. Men mange har også været her i så mange år at man ved “hvem” der er bag profilerne. 
Og måske ikk alle der til have tilknyttet en kønssygdom f.eks til sit brugernavn 

men kunne man evt gøre sådan at når man vælger anonym at systemet selv kan finde ud af at sætte et nummer ved. Sådan så der f.eks bliver anonym#1 og anononym#2 der sidder og besvarer i de forskelligt tråde, hvis det giver mening. ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2020

Zhenzi

Jeg forstår godt, at man ikke vil have en debat om kønssygdomme knyttet til sit brugernavn, men de debatter, der er så følsomme er ofte debatter, hvor det måske er bedre at rådføre sig med eksperter. (her en læge).

Jeg synes, at det er ærgerligt, at vi på en side, hvor vi ikke behøver at opgive andet end et opdigtet brugernavn har brug for yderligere abonymitet. Vi behøver jo ikke optræde med billede og heller ikke navn, by eller alder på hverken os selv eller vores børn. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

AnoMor

Zhenzi skriver:

Jeg forstår godt, at man ikke vil have en debat om kønssygdomme knyttet til sit brugernavn, men de debatter, der er så følsomme er ofte debatter, hvor det måske er bedre at rådføre sig med eksperter. (her en læge).

Jeg synes, at det er ærgerligt, at vi på en side, hvor vi ikke behøver at opgive andet end et opdigtet brugernavn har brug for yderligere abonymitet. Vi behøver jo ikke optræde med billede og heller ikke navn, by eller alder på hverken os selv eller vores børn. 

Nu var kønssygdomme også kun et eksempel. Det kan være mange forskellige ting man ikk vil have knyttet til sit brugernavn. 
Selvom man har er brugernavn så ved man hurtigt mange personlige ting om hinanden herinde hvis man er meget aktiv og har været her i mange år. 

jeg har haft en anden profil herinde engang som jeg slettede fordi jeg ikk kunne tilføje anonymitet i tråden og bagefter fortrød at jeg havde fortalt noget så følsomt som emnet omhandlede. 
derfor synes jeg anonymitet er en god ting. Der skal bare kunne skelnes så man ved om det er den samme anonyme man debatterer med. Om det så er med tal, farver eller symboler er mig ligemeget. Bare der er en forskel 

Anmeld Citér

26. maj 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Øhh okay.. Nu ville jeg lige prøve at "anmelde" opslaget, så moderatorene måske fik set det (altså se om der var en ikke-negativ anmeldelsesknap der), men kan så se, at opslaget allerede er anmeldt.. 

Nogle der ved, om man kan anmelde "ikke-negativt", eller er der bare en, som har haft virkelig ondt i røven over det her opslag? 

Anmeld Citér

26. maj 2020

serinasmor

Unicorn1 skriver:

Øhh okay.. Nu ville jeg lige prøve at "anmelde" opslaget, så moderatorene måske fik set det (altså se om der var en ikke-negativ anmeldelsesknap der), men kan så se, at opslaget allerede er anmeldt.. 

Nogle der ved, om man kan anmelde "ikke-negativt", eller er der bare en, som har haft virkelig ondt i røven over det her opslag? 

jeg har anmeldt opslaget - med en notits om at anmeldelsen bare var for at de så det hos admin teamet 

mvh

Sarah - tidligere admin

Anmeld Citér

26. maj 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
serinasmor skriver:

jeg har anmeldt opslaget - med en notits om at anmeldelsen bare var for at de så det hos admin teamet 

mvh

Sarah - tidligere admin

Nå okay hehe.. Ja det var nemlig også det, jeg ville prøve.. Blev bare lidt paf over, at det var anmeldt 

Anmeld Citér

26. maj 2020

AnoMor

Unicorn1 skriver:

Nå okay hehe.. Ja det var nemlig også det, jeg ville prøve.. Blev bare lidt paf over, at det var anmeldt 

Smart tænkt af jer.  Havde selv haft tanken om den overhovedet kom frem. Men kan ikk finde et sted hvor man måske kan skrive direkte til dem? 
For det er jo ikk moderatorerne der skal bestemme det tænker jeg 

Anmeld Citér

26. maj 2020

Carina:-)

Det er sendt videre opad 

Anmeld Citér

26. maj 2020

AnoMor

Carina:-) skriver:

Det er sendt videre opad 

Perfekt. Tak 

Anmeld Citér

27. maj 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
AnoMor skriver:

Der er meget forvirring når det kommer til anonymitet her på siden. 
synes det er meget smart at funktionen er der ved følsomme emner. For ja vi er alle anonyme. Men mange har også været her i så mange år at man ved “hvem” der er bag profilerne. 
Og måske ikk alle der til have tilknyttet en kønssygdom f.eks til sit brugernavn 

men kunne man evt gøre sådan at når man vælger anonym at systemet selv kan finde ud af at sætte et nummer ved. Sådan så der f.eks bliver anonym#1 og anononym#2 der sidder og besvarer i de forskelligt tråde, hvis det giver mening. ?

når du skriver at der f.eks. skulle stå anonym#1 og anonym#2, tænker du så at det skal være i den enkelte tråd? Altså så man f.eks. er anonym#1 i den ene tråd men godt kan være anonym#3 i en anden?

Hvis det er sådan, så giver jeg dig fuldstændig ret. Har set en tråd hvor folk kunne svare anonymt, og der var to der nærmest modsagde hinanden og der skulle man godt nok holde tungen lige i munden for at svare begge to ordentligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.