Vasketørre maskine VS separate maskiner, heeeelp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2020

Anonym trådstarter

Jeg er helt på bar bund ift om jeg skal have en kombineret vasketørre maskine eller separat vaskemaskine og tørretumbler  Lige nu hælder jeg til det sidste, fordi en kombineret maskine bruger mere vand, og jeg derudover kan læse flere steder på nettet at den ikke tørrer ligeså godt som en alm tørretumbler. Hvis jeg skal have separate maskiner er de nødt til at stå ovenpå hinanden. Nogen der ved om maskinerne i så fald skal være nøjagtigt lige lange i bredden og dybden? Åh jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig, det stresser mig helt vildt ikke at kunne finde ud af hvad jeg skal vælge 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg er helt på bar bund ift om jeg skal have en kombineret vasketørre maskine eller separat vaskemaskine og tørretumbler  Lige nu hælder jeg til det sidste, fordi en kombineret maskine bruger mere vand, og jeg derudover kan læse flere steder på nettet at den ikke tørrer ligeså godt som en alm tørretumbler. Hvis jeg skal have separate maskiner er de nødt til at stå ovenpå hinanden. Nogen der ved om maskinerne i så fald skal være nøjagtigt lige lange i bredden og dybden? Åh jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig, det stresser mig helt vildt ikke at kunne finde ud af hvad jeg skal vælge 

Jeg har haft en vaske/tørre og syntes det var super irriterende. 
1. jeg skulle vente til den var færdig med at tørre inden jeg kunne sætte næste vask over

2. noget tøj skal bare ikke tørres. Så man skulle være helt sikker på det ikke er mellem inden tørre processen 

3. det med vandet du selv er inde på

4. tøjet bliver ikke ordenligt tørt

så vil helt klart anbefale seperat

Anmeld Citér

24. maj 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Enig med ovenstående. Kombi-maskinen tørrer elendigt og kun i ret små mængder.

Mht. størrelse, så rådfør dig med butikken først. De må vel kunne svare på sådan noget. Men ellers går man vel aldrig helt galt med at vælge to maskiner i samme mærke.

Anmeld Citér

24. maj 2020

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Enig med ovenstående. Kombi-maskinen tørrer elendigt og kun i ret små mængder.

Mht. størrelse, så rådfør dig med butikken først. De må vel kunne svare på sådan noget. Men ellers går man vel aldrig helt galt med at vælge to maskiner i samme mærke.

Jamen det er så mærkeligt, for de butikker jeg har snakket med har netop ikke sagt noget om at en vasketørre er dårligere, til gengæld har en producent sagt det. Og jeg har netop kig på to maskiner fra samme mærke, men som ikke har samme bredde og dybde 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi har haft en vaske/tørre maskine, en model der ikke var den helt billige fra LG. Den tørrede tøjet elendigt og tøjet lugtede ikke godt når det kom ud. Vi endte med et halvt år efter at købe en tørretumbler og det var en god beslutning, den kan tørre større mængder. 

tænker du bare skal være opmærksom på at maskinen der er nederst er samme str. eller større end den der står over. 

vi havde vaskemaskinen nederst da det var den der lavede højest antal omdrejninger ved alm. brug. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Anonym trådstarter

Skovrup skriver:

Vi har haft en vaske/tørre maskine, en model der ikke var den helt billige fra LG. Den tørrede tøjet elendigt og tøjet lugtede ikke godt når det kom ud. Vi endte med et halvt år efter at købe en tørretumbler og det var en god beslutning, den kan tørre større mængder. 

tænker du bare skal være opmærksom på at maskinen der er nederst er samme str. eller større end den der står over. 

vi havde vaskemaskinen nederst da det var den der lavede højest antal omdrejninger ved alm. brug. 

Problemet er at den ene maskine er større end den anden i bredden, og omvendt med dybden  Så what to do? Bør man ikke også bruge et af de dér stativer der kan holde maskinerne sammen, så det ikke ender med at den øverste styrter ned? 

Anmeld Citér

24. maj 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har en kombi maskine og jeg ELSKER den! Men jeg er helt enig med de andre, den tørrer ELENDIGT! 

Hvis tumbler er den primære måde du tørrer dit tøj så køb 2 maskiner. 

Jeg hængetørrer primært, men har begrænset plads i min lille lejlighed. Så jeg bruger det til hvis jeg lidt panik-agtigt mangler noget rent til næste dag, og tørrestativet er fyldt. Det tager laaaaaang tid at få det ordentligt tørt, men det er et VIRKELIG rart sikkerhedsnet for mig. 

Anmeld Citér

24. maj 2020

Birthdaybaby

Jeg har haft en kombineret vaske/tørremaskine. Det var lækkert med et “forspring” når man fx vasker sengetøj. Men jeg foretrækker klart at lufttørre tøj frem for tumblet. Derudover kunne den kun tørre max halvdelen af den kapacitet den kunne vaske - og det er jo også ret fjollet. 

Anmeld Citér

25. maj 2020

Lulu86

Profilbillede for Lulu86

Du behøver ikke have same mærker eller nødvendigvis størrelse for at stable dem, og du behøver heller ikke noget stativ til det. Man skulle tro at det er smartest at den største er nederst  Jeg har dog aldrig sådan tænkt at der var stor nok forskel på tingene til at det var et problem.

Dog altid tørretumbler øverst, da vaskemaskine er tungest og mest "voldsom" i bevægelser når den centrifugerer, så den skal være nederst for at det fungerer ordentligt/bedst at stable dem.

Anmeld Citér

25. maj 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Ville gå efter to maskiner - især hvis du tørrer meget og eller vasker meget.

Medmindre man ikke har pladsen til to maskiner.

En kombimaskine kan en smart ting nemlig at man kan sætte den igang med at vaske og tørre i en omgang - så man kommer hjem til det tørre tøj (såfremt man har en der kan tørre en hel maskinfuld) - men den er uendelig langsom vask plus tørring tog 9 timer med den vi havde (det skal lige siges det var lejebolig, så helt sikkert ikke en topmodel), men altså vi blev sikre på det ikke var for os. De kan også sjældent komme op på samme centrifugeringshastighed fordi der skal være så meget andet teknik indeni.

Hvis jeg boede i lejlighed og kun havde plads til en maskine, så ville jeg vælge en kombi fremfor ren vask - for at have tørre muligheden som en anden skriver. Det kan også være der er kommet nogle bedre på markedet - det er trods alt et par år siden vi boede i lejligheden.

Men har man plads til to maskiner, så ville jeg købe to maskiner især hvis man har børn og derfor vasker meget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.