Føler mig virkelig alene om disse tanker, men jeg føler mig slet ikke gravid (er 26+1).
Jeg har stort set ingen gravid mave, ingen rigtige graviditets gener (udover to gange op om natten for at tisse, lidt halsbrand og plukveer når pulsen kommer op.) Mentalt er jeg heller ikke med selvom jeg kan mærke ham sparke og se det på maven, så føles det distanceret fra mig.
Jeg går nærmest og "leder efter graviditeten". Når jeg er til scanninger (kommer til ekstra pga han mangler en arterie i navlestrengen) forventer jeg næsten at de siger jeg ikke er gravid. Det samme når jordmor kommer forbi og mærker og finder hjertelyd, så bliver jeg ikke rigtigt glad mere overrasket. Kan ikke rigtig forstå hvorfor jeg har det på den her måde og det så svært at forklare.
Der er ingen omkring der der ved hvordan jeg har det, ikke engang min mand. Men vi taler så heller ikke rigtigt om baby.
(Med vores to store børn var det også kun når jer bragte det op vi snakkede om graviditet. Men med de andre børn var jeg med mentalt i graviditeterne og selvom jeg dengang havde mange mange mange gener som vand i kroppen, bræk i ni måneder osv, så følte jeg mig med hele veje.)
Jeg føler mig snydt for graviditeten mentalt hvis det giver mening. Jeg prøver endda at gøre klar til baby, men det føles halvhjertet og som om det lidt er en joke og jeg venter på nogen prikker mig på skulderen og siger "hey du jo slet ikke gravid".
Undskyld mit lange opslag, men kan slet ikke være i mig selv for tiden. Ved godt vores to store børn fylder meget selvfølgelig og det at have hunde, hus og høns også tager ens fokus. Men alligevel... Burde jeg ikke have mere føling mentalt med min baby?
Er så sindsygt bange for at nå termin med den her følelse af ikke at havde været gravid. Tror ikke mentalt jeg kan klare det hvis der pludselig er en baby og jeg slet ikke har været med i graviditeten... 
Ved ikke om noget af det giver mening.
Tror ikke jeg har en depression for er faktisk glad og med hver dag ift mine to store, job osv. Har også haft en depression før for år tilbage, husker det ikke på denne måde.