Hjælp til hcg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.031 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2020

Anonym trådstarter

Hej med jer

Jeg har fået taget hcg nogle gange nu, og udviklingen er gået som den skulle - indtil i dag. Sidste torsdag fik jeg målt hcg til 518 og i mandags var den steget til 3182. En meget pæn udvikling på 4 døgn. I dag, fire døgn senere, er den på 10987. Hvis den skulle være efter bogen, burde den ligge på  mindst 12728. 
Er der nogen der ved om der stadig kan være håb for en normal graviditet? Kan det svinge lidt med udviklingen? Den gik jo så fint i starten.

Knus den bekymrede.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2020

BG17

Profilbillede for BG17

Når hcg er over 6000, stiger det ikke hvert andet døgn, men kan have en fordoblingstid på 96 timer 

Anmeld Citér

22. maj 2020

Anonym trådstarter

BG17 skriver:

Når hcg er over 6000, stiger det ikke hvert andet døgn, men kan have en fordoblingstid på 96 timer 

Hvor har du den oplysning fra? Alle de sundhedsfaglige sider jeg kigger på, er ret enige om, at de helst skal fordoble sig.

Det er selvfølgeligt positivt hvis du har ret ��

Anmeld Citér

22. maj 2020

BG17

Profilbillede for BG17

Det findes som skema på forskellige hjemmesider. Prøv at google på engelsk, så kommer der lidt flere. Prøver lige at vedhæfte et billede af et skema  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

22. maj 2020

BG17

Profilbillede for BG17

Prøv også at google hcg calculator, der kan du finde sider, hvor du kan taste datoer samt hcg værdier ind. Prøvede med dine sidste tal, og det ser fint ud  Jeg kan selvfølgelig ikke spå om din graviditet, men dine tal ser umiddelbart fine ud. 

Skal du have en tidlig scanning? 

Anmeld Citér

23. maj 2020

Anonym trådstarter

BG17 skriver:

Prøv også at google hcg calculator, der kan du finde sider, hvor du kan taste datoer samt hcg værdier ind. Prøvede med dine sidste tal, og det ser fint ud  Jeg kan selvfølgelig ikke spå om din graviditet, men dine tal ser umiddelbart fine ud. 

Skal du have en tidlig scanning? 

Jeg skal have en scanning på tirsdag hvor jeg bør være omkring 6+4.

Jeg har lige søgt lidt på engelsksprogede sider, og der står det godt nok som du har skrevet. At fordobling i deres optik, er mere end de 48 timer der er herhjemme. Det samme på tyske sider, hvor fordoblingen og sker over længere tid end 48 timer.

Det synes jeg er meget interessant, og det giver mig en smule håb.

Anmeld Citér

23. maj 2020

BG17

Profilbillede for BG17
Anonym skriver:

Jeg skal have en scanning på tirsdag hvor jeg bør være omkring 6+4.

Jeg har lige søgt lidt på engelsksprogede sider, og der står det godt nok som du har skrevet. At fordobling i deres optik, er mere end de 48 timer der er herhjemme. Det samme på tyske sider, hvor fordoblingen og sker over længere tid end 48 timer.

Det synes jeg er meget interessant, og det giver mig en smule håb.

Ja, som sagt ville jeg ikke selv være bekymret over dine tal  Har oplevet 2x MA og har også nærstuderet egne hcg tal. Man bliver lidt skør og vil bare gerne have vished. Jeg håber din scanning viser et bankende hjerte på tirsdag 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.