Frikadeller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.390 visninger
5 svar
7 synes godt om
20. maj 2020

Wonderwoman

Okay, 

Jeg har besluttet mig for at forkæle kæresten i aften, med Frikadeller, som er hans livret. 

Jeg har i 1 ½ år nægtet at lave det, da han mener at svigermor laver de bedste i hele verdenen. Og det er svært at konkurrere med 

Derfor, har jeg brug for jeres hjælp. Hit mig med jeres bedste opskrifter 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2020

CBbaby

Wonderwoman skriver:

Okay, 

Jeg har besluttet mig for at forkæle kæresten i aften, med Frikadeller, som er hans livret. 

Jeg har i 1 ½ år nægtet at lave det, da han mener at svigermor laver de bedste i hele verdenen. Og det er svært at konkurrere med 

Altså jeg ved fra mit tidligere job som hjemmehjælper, at tricket var/er at blende løgene helt fint. Så kommer der mere saft ud af dem. Det gjorde alle de ældre, jeg arbejdede med. Så hvis din svigermor er mere traditionel, så ville jeg forsøge mig med dette :-)

Anmeld Citér

20. maj 2020

Wonderwoman

CBbaby skriver:

Altså jeg ved fra mit tidligere job som hjemmehjælper, at tricket var/er at blende løgene helt fint. Så kommer der mere saft ud af dem. Det gjorde alle de ældre, jeg arbejdede med. Så hvis din svigermor er mere traditionel, så ville jeg forsøge mig med dette :-)

Genialt 

Det prøver jeg  Tak for tippet 

Anmeld Citér

20. maj 2020

Rockertand

Wonderwoman skriver:

Okay, 

Kød + Frikalet, det kan ikke gøres bedre.

Mine børns kammerater spørger specifikt efter, om vi har frikadeller, når de bliver budt et eller andet.

Anmeld Citér

20. maj 2020

SofiaMik

Det vigtigste er, at du ikke kommer for meget mel i.

Jeg kommer altid kødet i en skål, så tager jeg 1/4 del af kødet op og fylder mel i hullet. Passer perfekt.

Anmeld Citér

20. maj 2020

Birthdaybaby

Jeg bruger altid tricket med at putte løget i minihakker med samme mængde vand. 

Så, først skal kødet røres godt sejt med salt. Derefter tilsætter jeg æg, løg, peber, anden væske (det kan være mælk, danskvand eller bouillon) og så en smule rasp (0,5-1 dl eller sådan) Farsen skal trække inden man tager en smule fra og steger til en smagsprøve for at justere salt og peber. 

Frikadeller skal steges i rigeligt smør. Hvis du laver en stor portion, kan du evt nøjes med at brune dem og stege dem færdige i ovnen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.