I tvivl om valg af børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

932 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. maj 2020

Anonym trådstarter

Jeg står overfor at skulle vælge mellem to forskellige børnehaver - såfremt jeg kan få en plads begge steder selvfølgelig. Min søn går i den mest fantastiske integrerede daginstitution lige nu, altså i vuggestuen. Jeg er sikker på at personalet i børnehaven er ligeså fantastisk som i vuggestuen, men vi kommer jo ikke udenom at det er en anden normering. Nå, men den anden mulighed er at lade ham starte i en privat børnehave, som tilhører den privatskole jeg har tænkt mig at han skal gå i. Det er ikke 100% sikkert at han skal gå i den skole, da han jo stadig er så lille endnu, og meget derfor kan nå at ændre sig. Derfor tænker jeg umiddelbart, at det mest oplagte er at lade ham fortsætte i børnehaven dér hvor han er nu. Men omvendt, hvis nu jeg BLIVER sikker på at han skal starte i den skole, er det så ikke en fed mulighed for ham at kunne danne venskaber i børnehaven med nogle børn som han højst sandsynligt også skal gå i skole med? Alle tanker og erfaringer er velkomne. Er meget i tvivl 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2020

Malene76

Jeg ville vælge den børnehave som hører til den skole han skal gå i. Det er klart fedest at starte i skole sammen med sine kammerater. 
mvh. Malene 

Anmeld Citér

19. maj 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman
Malene76 skriver:

Jeg ville vælge den børnehave som hører til den skole han skal gå i. Det er klart fedest at starte i skole sammen med sine kammerater. 
mvh. Malene 

Enig

Anmeld Citér

19. maj 2020

TLO

Vi har valgt den tilhørende børnehave efter den (private) skole, vi har valgt til vores søn, netop for at han kan følges med sine venner fra børnehaven over i skolen. 

Vores situation er dog anderledes end din, da vores barn har været i dagpleje. Han starter i bh den 1.6, efter at have været hjemme i maj hos mig (vi kom brat ud ad dp som følge af samarbejdsvanskeligheder i kølvandet på corona)

Anmeld Citér

19. maj 2020

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vi lod vores dreng blive i den integrerede institution, men har netop skiftet ham over nu 1 år før skolestart. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan et skift ville have været da han var 3, men nu han er 5 er det gået over al forventning, han synes det er mega sejt han nu er så stor han er startet i “skolen”. Det passede fint med at mange af hans legekammerater alligevel skulle i førskole (et andet sted), så hvis du er glad for bh, så måske afvent et år eller 2, han skal nok nå at få nye venner.

Anmeld Citér

20. maj 2020

Lisette W

Vores ældste er i privat børnehaven og der er lange ventelister, så hvis du overvejer den private løsning er det med at skrive ham op hurtigst muligt hvis der også er venteliste hos jer. Vi valgte den private børnehaven pga. de gode faciliteter, i sær udendørs. Normeringen er 3 pædagoger på en stue til 16-22 børn. Frem mod en sommerferier er de omkring 22 inden de store rykker videre til storegruppen. 

Tag ud på et besøg begge steder og mærk hvad der føles bedst. Vi besøgte 3 forskellige steder med vores dreng. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.