Dårlig dagplejemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.358 visninger
9 svar
38 synes godt om
18. maj 2020

Anonym trådstarter

Jeg har været hjemmegående i næste 3 år -

Der er denne ene dagplejemor jeg har mødte på mine ture engang imellem, jeg synes hun er virkelig dårlig den måde hun snakker til børnene og er på overfor dem - Jeg kan virkelig ikke fordrage hendes måde at være overfor børn - ( jeg har haft meget med dagpleje at gære mens jeg var på barsel og alle andre synes jeg har været så dejlige og gode - 

Eksempel: Engang hører jeg et barn græde hun lader det bare græde for sig selv om noget, jeg kigger på hende, og hun ændrer helt adfærd og går over til barnet og tager det op ( jeg havde hørte på gråden i 5-10 minutter men var optaget, så gik ud for at undersøge - Det var ikke “alvorlig gråd men træthed gråd det kunne jeg høre. Men alligevel 

nu er jeg på arbejde igen og ser hende ikke særligt - Men så hende i dag, havde tre sovende børn i hendes dagpleje vogn de sove alle tre, siddende oppe, og deres hobede lå forfærdeligt! Den ene hovedet hængende, det andet barn hovedet på siden det så, så unaturligt ud! Jeg fik ondt i nakken at se på det - 

DET var ikke normalt, jeg vilde aldrig lade mit barn sove sådan der 

Hvad skal jeg gøre? 

jeg har aldrig sagt noget til hende udover: Jeg har lærte når børn græder så trøster man -

Hvad vis det er jeres børn? Vilde i ha de var hos sådan en dagplejemor ?

skal jeg ignorere det? Det er ihverfald nemt for mig, så slipper jeg for at få en konflikt og gøre noget, men det føles ikke rigtigt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har været hjemmegående i næste 3 år -

Der er denne ene dagplejemor jeg har mødte på mine ture engang imellem, jeg synes hun er virkelig dårlig den måde hun snakker til børnene og er på overfor dem - Jeg kan virkelig ikke fordrage hendes måde at være overfor børn - ( jeg har haft meget med dagpleje at gære mens jeg var på barsel og alle andre synes jeg har været så dejlige og gode - 

Eksempel: Engang hører jeg et barn græde hun lader det bare græde for sig selv om noget, jeg kigger på hende, og hun ændrer helt adfærd og går over til barnet og tager det op ( jeg havde hørte på gråden i 5-10 minutter men var optaget, så gik ud for at undersøge - Det var ikke “alvorlig gråd men træthed gråd det kunne jeg høre. Men alligevel 

nu er jeg på arbejde igen og ser hende ikke særligt - Men så hende i dag, havde tre sovende børn i hendes dagpleje vogn de sove alle tre, siddende oppe, og deres hobede lå forfærdeligt! Den ene hovedet hængende, det andet barn hovedet på siden det så, så unaturligt ud! Jeg fik ondt i nakken at se på det - 

DET var ikke normalt, jeg vilde aldrig lade mit barn sove sådan der 

Hvad skal jeg gøre? 

jeg har aldrig sagt noget til hende udover: Jeg har lærte når børn græder så trøster man -

Hvad vis det er jeres børn? Vilde i ha de var hos sådan en dagplejemor ?

skal jeg ignorere det? Det er ihverfald nemt for mig, så slipper jeg for at få en konflikt og gøre noget, men det føles ikke rigtigt. 

Ærligt jeg synes du skal passe dig selv. Du har høet er barn græde i 5-10 min. Men som jeg forstår det så har du ikke set på barnet i 5-10 min og aner ikk om hun rent faktisk har været hos barnet i mellemtiden og kun lige er gået fra det for at tage sig af et andet barn. 

og det andet eksempel med de sovende børn. Du aner ikke hvor se har været eller om de er på vej hjem hvor hun kan putte dem rigtig. De sidder tre børn i en dagplejevogn. Hvad skulle hun have gjort? Lagt dem på jorden så de kan ligge fladt ned? 

udfra de få oplysninger ville jeg ikke have nogle problemer med at have mit barn hos hende hvis jeg havde en i den alder. 

Anmeld Citér

18. maj 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

.... som jeg skrev i en tidligere tråd Idag, med en som bekymrede sig om nogle små børns leg i haven uden opsyn: hvis man er vitterlig bekymret så kontakt myndighederne istedet for. At rådføre sig med, sådanne ‘anklager’ og observationer, herinde er jo helt nytteløst. 
1) tal med dagplejeren selv og sig hvad som bekymrer dig 

2) lav en underretning - så tager kommunen affære - særligt når anklagen er på en af kommunens ansatte. 

igen - tingene er sikkert set eller taget ud af en kontekst. Barnet der skreg, kan principielt have bidt et andet barn og derved fået en irettesættelse. Det kan også have fået nej til, at slå en anden oveni hovedet. 
min 2-årige derhjemme kan altså også skrige ret længe, når jeg sætter grænser for ham. 
han kan også sove en halv time i bilen, efter Jeg har parkeret derhjemme, Og ikke nænner at vække ham og sidde lidt med hængende hoved  ej, jeg vil ikke være snerpet - men Gud hvor jeg altså synes folk, har travlt med at hænge hinanden ud på alle sociale medier.

Anmeld Citér

18. maj 2020

Soonmom

Ærligt jeg synes du skal passe dig selv. Du har høet er barn græde i 5-10 min. Men som jeg forstår det så har du ikke set på barnet i 5-10 min og aner ikk om hun rent faktisk har været hos barnet i mellemtiden og kun lige er gået fra det for at tage sig af et andet barn. 

og det andet eksempel med de sovende børn. Du aner ikke hvor se har været eller om de er på vej hjem hvor hun kan putte dem rigtig. De sidder tre børn i en dagplejevogn. Hvad skulle hun have gjort? Lagt dem på jorden så de kan ligge fladt ned? 

udfra de få oplysninger ville jeg ikke have nogle problemer med at have mit barn hos hende hvis jeg havde en i den alder. 

Helt enig og det er altså ikke unormalt at nogle af de små børn lige tager en skraber op af et andet, hvis de har været på tur og er på vej hjem, men turen lige var 5? Minutter for lang 

Så helt enig pas dig selv og la vær med at komme med kommentarer ud fra noget du tror du har set 

Anmeld Citér

18. maj 2020

LSS

Du virker som om du har skide travlt med alle andre end dig selv! Pas din egen tallerken eller GÅ HEN TIL HENDE og åbn munden. 

Anmeld Citér

18. maj 2020

san

Hvis jeg så en vogn med 3 børn der sad op og sov, så ville jeg nok tænke, fedt enlig en dagplejemor der forstår at lave/ køre børnene trætte ... man skal passe på med at lave en masse konklusioner ud af noget man kun se en lille bid af, det kan være farligt... 

men dejligt du er OB’s, men pas på.... 

Anmeld Citér

19. maj 2020

Janet1989

Hvis du er så bekymret, så må du vel gå til kommunen.

du ser en situation taget ud af kontekst - du ved VITTERLIGT ikke hvad der er sket forinden. Desuden er der opsyn med dagplejerne via pædægogerne i kommunerne, så tror nok at der er styr på tingene ...

Anmeld Citér

20. maj 2020

Rundtpågulvet

Jeg synes at det er rigtigt dejligt at du har tanke for børnene :-) som andre også skriver ser du noget ude af kontekst og der kan derfor være risiko for at du fejltolker. 

Jeg er dagplejer og har selv en gang eller to måtte gå gennem byen med et grædende barn i vognen. Det er meget ubehageligt og jeg følte at hele byen iagttog seancen. Hvad de ikke ved og hvad jeg ikke måtte fortælle, er at barnet havde udfordringer der kunne medføre heftige grådanfald, over noget som andre børn slet ikke ville reagere på. 

Som dagplejere befinder vi os meget i det offentlige rum, det ville næsten være mærkeligt hvis du ikke har set et par enkelte episoder der vækker din undren.

Jeg ville foretrække at en evt iagttager spurgte mig, hvad der er los. Jeg må jo ikke bryde tavshedspligten, men jeg må fortælle dig at jeg har styr på det og at det for et lille barn nogle gange kan være svært.

Hvis du henvender dig pænt og nysgerrigt åben til dagplejeren, har du gjort dit bedste i første omgang. Hvis du har en fornemmelse af at noget er galt i det pågældende dagplejehjem, skal du selvfølgelig kontakte lederen. Der er desværre brådne kar alle steder og man skal ikke lukke øjnene for børn i mistrivsel.  Vær i øvrigt opmærksom på at du ikke må rende med sladder i byen. Et (fejlagtigt) dårligt ry kan ødelægge meget for os dagplejere.

Anmeld Citér

20. maj 2020

Abracadabra

Rundtpågulvet skriver:

Jeg synes at det er rigtigt dejligt at du har tanke for børnene :-) som andre også skriver ser du noget ude af kontekst og der kan derfor være risiko for at du fejltolker. 

Jeg er dagplejer og har selv en gang eller to måtte gå gennem byen med et grædende barn i vognen. Det er meget ubehageligt og jeg følte at hele byen iagttog seancen. Hvad de ikke ved og hvad jeg ikke måtte fortælle, er at barnet havde udfordringer der kunne medføre heftige grådanfald, over noget som andre børn slet ikke ville reagere på. 

Som dagplejere befinder vi os meget i det offentlige rum, det ville næsten være mærkeligt hvis du ikke har set et par enkelte episoder der vækker din undren.

Jeg ville foretrække at en evt iagttager spurgte mig, hvad der er los. Jeg må jo ikke bryde tavshedspligten, men jeg må fortælle dig at jeg har styr på det og at det for et lille barn nogle gange kan være svært.

Hvis du henvender dig pænt og nysgerrigt åben til dagplejeren, har du gjort dit bedste i første omgang. Hvis du har en fornemmelse af at noget er galt i det pågældende dagplejehjem, skal du selvfølgelig kontakte lederen. Der er desværre brådne kar alle steder og man skal ikke lukke øjnene for børn i mistrivsel.  Vær i øvrigt opmærksom på at du ikke må rende med sladder i byen. Et (fejlagtigt) dårligt ry kan ødelægge meget for os dagplejere.

Hmm... jeg ville nok løbe med sladder i denne sammenhæng - ligesom jeg også fortæller mine veninder om den gode bager og den dårlige garnbutik. 

En dagplejer er en virksomhed (som bageren, elektrikeren og tøjbutikken), og der er ingen regler mod at tale om dem. Det er dårlig stil at lægge noget op på fx Facebook, men man må gerne tale med sine bekendte. 

Bedst er det selvfølgelig dog at kontakte kommunen. 

Anmeld Citér

20. maj 2020

Tommelise

Abracadabra skriver:

Hmm... jeg ville nok løbe med sladder i denne sammenhæng - ligesom jeg også fortæller mine veninder om den gode bager og den dårlige garnbutik. 

En dagplejer er en virksomhed (som bageren, elektrikeren og tøjbutikken), og der er ingen regler mod at tale om dem. Det er dårlig stil at lægge noget op på fx Facebook, men man må gerne tale med sine bekendte. 

Bedst er det selvfølgelig dog at kontakte kommunen. 

Jeg er helt enig i, at man har lov til at tale med andre om det.

Man skal bare passe lidt på med, at det ikke udvikler sig til en hetz.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.