Ansvarsløse forældre - what to do?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
9 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. maj 2020

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg har kendskab til et forældrepar, som har to børn på henved 2 og 3½ år gamle. Forældrene sender dem tit ud at lege, men går ikke selv med ud. De kan se haven fra hvor de bor, men her kommer så problemet. I haven er der både en sø og en å, som er frit tilgængelige og det uhyggelige er, at de gerne lader deres børn uden opsyn i 15 til 20 minutter i den have. Børnene er tiltrukket af vandet og leger med det.

Vi er meget meget bange for, at de skal drukne. Vi har snakket med forældrene og de siger, at de nok skal holde øje - men det gør de ikke for vi har flere gange observeret at børnene har været ude af syne i lang tid af gangen - og vi ved, at de ikke har kunnet se børnene, fordi børnene har været helt ude af syne fra deres vinduer.

Hvad skal vi gøre? Det kan jo så hurtigt blive for sent!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg tænker at du skal blande dig udenom. Nu har du sagt og gjort hvad du synes - hvis du Er vitterlig bekymret kan du lave en underretning til kommunen - så tager de affære. 
Jeg mener at der er en distance i forhold til, hvad man som naboer kan og skal blande sig i. 
vi opdrager alle på 117 forskellige måder og det skal der være plads til  men igen - ér du nervøs for børnenes ve og vel kan og skal du lave en underretning. 

Anmeld Citér

18. maj 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Hej.

Jeg har kendskab til et forældrepar, som har to børn på henved 2 og 3½ år gamle. Forældrene sender dem tit ud at lege, men går ikke selv med ud. De kan se haven fra hvor de bor, men her kommer så problemet. I haven er der både en sø og en å, som er frit tilgængelige og det uhyggelige er, at de gerne lader deres børn uden opsyn i 15 til 20 minutter i den have. Børnene er tiltrukket af vandet og leger med det.

Vi er meget meget bange for, at de skal drukne. Vi har snakket med forældrene og de siger, at de nok skal holde øje - men det gør de ikke for vi har flere gange observeret at børnene har været ude af syne i lang tid af gangen - og vi ved, at de ikke har kunnet se børnene, fordi børnene har været helt ude af syne fra deres vinduer.

Jeg ville lave en underretning på, at du er bekymret over, at så små børn er uden opsyn ved vand i længere tid af gangen.

Man skal bestemt ikke blande sig i alt, men man skal vel helle ikke have på samvittigheden, hvis en af børnene ryger i og ikke kan komme op. Det andet barn er så lille, at den ikke ville kunne tilkalde hjælp.

Anmeld Citér

18. maj 2020

Soonmom

Kunne der ikke være et lille hegn ved vandet som I ikke kan se? 

Anmeld Citér

18. maj 2020

Tommelise

Det tager ingen tid for et barn at falde i vandet.

Så det er ikke nok, at de "holder øje".

Ved du, om der er sat hegn op ?

Anmeld Citér

18. maj 2020

Zhenzi

Puha, jeg synes, at de børn er alt for små til at lege alene ved vandet og ville virkelig ønske, at man kunne sætte et hegn op. Eller at forældrene lyttede mere til jeres bekymring. 

Jeg tror ikke, at der kommer meget ud af en underretning. Kunne godt frygte, at det bare bliver affejet som et af de punkter, man opdrsger forskelligt på. 

Anmeld Citér

19. maj 2020

God-mor

Anonym skriver:

Hej.

Underretning. Og det er din pligt. Du har helt ret i at de ikke skal lege alene ved vand, så følg dine instinkter der fortæller dig at det er helt forkert, fordi det ER DET. 

En dag falder et barn i og drukner måske, og så har man ikke gjort noget. Jeg syntes ikke du skal tøve, og hellere i dag end i morgen. Jeg forstår ikke de forældre tør

Anmeld Citér

19. maj 2020

AnoMor

Jeg er enig med de fleste her. Underretning. For det er ikke ok. 

min far har også sø i sin have i sommerhuset og når vi besøger ham får min 4 årige heller ikk lov at være uden opsyn. Og han er ikke engang interesseret i den. Men tænk hvis han blev det lige den ene gang man ikk holdte øje og det gik galt 

Anmeld Citér

25. maj 2020

Anonym trådstarter

Der er intet hegn! Det ved jeg med garanti...

Vi har snakket med forældrene og har ikke set børnene dernede siden... håber, det har hjulpet.

Eller må vi nok gøre noget mere..

Anmeld Citér

25. maj 2020

Zhenzi

Godt, at I tog bladet fra munden (det er jo svært at blande sig) og godt, at det indtil videre har hjulpet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.