Sygedagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

871 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2020

Anonym trådstarter

Måske jeg bare ikke er god nok til at google. Men hvor lang tid kan man være sygemeldt inden man kommer på sygedagpenge ?? Jeg skal være sygemeldt i længere tid og tænker jo at jeg ikke kan få fuld løn under denne periode 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2020

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Måske jeg bare ikke er god nok til at google. Men hvor lang tid kan man være sygemeldt inden man kommer på sygedagpenge ?? Jeg skal være sygemeldt i længere tid og tænker jo at jeg ikke kan få fuld løn under denne periode 

Jeg mener du skal være sygemeldt i 4 uger, inden du overgår til sygedagpenge.

Anmeld Citér

18. maj 2020

sandramor

Anonym skriver:

Det er overenskomst afhængigt.. nogen her kun 4 uger... andre har 22 uger.. det samme ee dog gældende at arbejdsgiver efter 4 uger kan søge refusion fra kommunen og så bliver din sygedagpengesag oprettet ved jobcenteret 

Anmeld Citér

18. maj 2020

Anonym

Det er kun overenskomstafhængigt, hvis der ER en overenskomst, og hvis du ikke er funktionær. En funktionær har altid ret til fuld løn under sygdom.

Så der er desværre ikke nogen hovedregel - det afhænger af dine ansættelsesvilkår.

Bedste råd er derfor: kontakt din fagforening.

Anmeld Citér

18. maj 2020

Tommelise

Hvis du iflg. din overenskomst har ret til løn under sygdom, så får du fuld løn, og så får arbejdsgiveren refusion svarende til sygedagpenge.

Der skal dog gå en periode, inden arbejdsgiveren kan få refusion. Det er den periode, der - vistnok - er på 4 uger.

Sygedagpengeperioden er 22 uger. 

Den kan forlænges under visse betingelser.

Anmeld Citér

18. maj 2020

Tommelise

Og så er jeg for øvrgt enig i, at det er en god idé at tage fat i din fagforening.

Det er ikke dem, der bestemmer, hvor længe du kan få sygedagpenge, men de kan hjælpe dig med at hitte rede i din overenskomst, hvis du har en.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.