Ny bil på su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.482 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2020

Anonym trådstarter

Min mand og jeg er begge på su, og igang med videregående uddannelse.  

Vi kunne godt tænke os at købe ny bil, og vi har 20000 til udbetaling. 

Men er det overhovedet realistisk at vi kan blive godkendt når vi er på su? 

Vi vil helst ikke tage derud, hvis det er helt klart nej. Det synes jeg ville være flovt . 

Nogle erfaringer? 

(Vi har kun sugæld) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Vi vil helst ikke tage derud, hvis det er helt klart nej. Det synes jeg ville være flovt . 

Nogle erfaringer? 

(Vi har kun sugæld) 

Jeg er ikke bankrådgiver, men derimod studerende med boliglån. I vores bank ser de på SU-lån præcis som andre forbrugslån. Et lån er et lån, og det skal betales tilbage. Har I brug for at tage lån ved siden af SU’en for at få det til at løbe rundt, så har jeg svært ved at se, hvordan I skulle få lov til at stifte mere gæld på nuværende tidspunkt.

Anmeld Citér

17. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Nogle erfaringer? 

(Vi har kun sugæld) 

Hvilken prisklasse vil I købe i? Hvilken bil?

Anmeld Citér

17. maj 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvilken prisklasse vil I købe i? Hvilken bil?

Nyere 7 personers til max 80000. 

Anmeld Citér

17. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Nogle erfaringer? 

(Vi har kun sugæld) 

Nyere 7 personers. Har I en “gammel” bil i forvejen? 

Hvis I har 20000 til udbetaling og evt. kan få lidt byttehandel med jeres gamle bil og den nye koster 80000kr. så tænker jeg ikke det helt er en umulighed. Men jeg ved ikke hvordan forhandlerne ser på det i dag - eller det er vel mere finansieringsselskaberne. 

Vi købte bil for en del år siden, der havde vi en samlet studiegæld på 370000. Vi købte bil til 400000 og havde “kun” 20000 i udbetaling som jer. Det blev vi fint godkendt til, uden problemer. 
Men vi var selvfølgelig heller ikke studerende på det tidspunkt, så vi havde jo et okay rådighedsbeløb. 

Anmeld Citér

18. maj 2020

Anonym

Nyere 7 personers til max 80000. 

Hvis I tænker max 80000 kr, så er I på vej til at købe en ca 10 år gammel bil med omkring 200000 km på tælleren. Vi snakker Peugeot, Citroen....I skal afsætte penge til reparation udover faste udgifter.

Jeres bank vil formentligt ikke finansere en 10 år gammel bil, den har ikke nogen reel værdi og kan dermed ikke stilles som sikkerhed.

Hvordan havde I tænkt, at den skulle finanseres?  

Anmeld Citér

18. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Nogle erfaringer? 

(Vi har kun sugæld) 

Jeg fik klar nej med besked om man ikke kan låne på su...og faktisk heller ikke få benzin kort hos ingo....

Jeg har på alm su med to børn købt bil til knap 10000 men kun fordi min man står som kautionist for lånet, og jeg som betaler/ejer....

Anmeld Citér

18. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg fik klar nej med besked om man ikke kan låne på su...og faktisk heller ikke få benzin kort hos ingo....

Jeg har på alm su med to børn købt bil til knap 10000 men kun fordi min man står som kautionist for lånet, og jeg som betaler/ejer....

Hvor fik du klart nej? Banken?

Jeg købte bil da jeg blev alene med mine to børn for nogle år siden. Der var jeg også på SU. 
Jeg købte en ny bil til ca. 100000kr. og lagde 22000kr. i udbetaling. Det var overhovedet intet problem. Jeg finansierede bilen gennem forhandleren. 
Jeg har aldrig haft problemer med at betale mine afdrag eller benzin. Jeg skyldte godt nok ikke penge væk i banken, men havde mit SU-lån. Jeg blev ikke pålagt krav om at nogle skulle kautionere. 

Anmeld Citér

19. maj 2020

JC2014

Profilbillede for JC2014

Her arbejder min mand godt nok, og jeg er på SU (færdig med studie næste sommer). Vi lånte for lige knap 3 år siden ca. 80.000 kr. i banken til en nyere brugt bil. Det var intet problem overhovedet, selvom jeg stadig havde rimeligt lang tid tilbage på studiet dengang. Vores eneste gæld udover bilen, er mit SU-lån fra fortiden (min mands SU-gæld betalte vi hurtigt af inden vi købte bilen). Vi skulle bare fremvise budget, og så var alt OK. 

Jeg var i øvrigt i studiegruppe med en enlig mor, der købte en helt ny bil (en fabriksny Kia Picanto), uden at hun arbejdede ved siden af. Det var vist heller ikke noget problem for hende at få lov til. 

Anmeld Citér

22. maj 2020

Chihiroo

Vi tog et realkreditlån i slut 2019. Min kæreste arbejder og jeg læser; og vi fik at vide af adskillige banker, at min SU ikke talte for noget (og at SU-lånet ikke måtte være en del af det budget, vi fremlagde). Dog tænker jeg de er lidt mere villige, hvis lånet er lavt (under 100.000kr).

Og man kan jo altid prøve - og det er altså ikke pinligt at få et nej, det er lånerådgiverne jo vant til 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.