Far ikke med til nf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.108 visninger
8 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. maj 2020

Anonym trådstarter

Far skal arbejde dagen hvor vi har fået tid til nf og vil ikke tage fri. Det forvirrer mig og gør mig ked af det at han virker til slet ikke at ville med.. det er ikke første barn og vi har fået en tidlig scanning, så vi ved ligesom lidt om, hvad der ligger derinde. Men til nf kan man jo nærmest se et lille menneske frem for en bønne. 
Er der nogen der har stået selv til nf og er det kun mig, der synes det er mærkeligt at han virker ligeglad med skanningen? Som om han slet ikke vil med... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2020

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Har du spurgt ham om grunden til han ikke vil med? 

Det kan jo være at han frygter at miste sit arbejde, da der er mange virksomheder der er nød til at fyre folk i øjeblikket? 

der kommer jo også en misdannelseskanning senere han kan være med til. Bare fordi han ikke vil være med til denne, betyder det ikke at han ikke er interesseret i barnet. For nogen er der bare mere håndgribeligt senere, og måske kunne i betale for en 3d skanning senere, hvor der også vil være muligt at være med til at planlægge tidspunktet, så han ikke behøver at tage fri. 

Anmeld Citér

14. maj 2020

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Derudover har min mand kun været med til 1 skanning pr barn. (Vi har 3) men han er verdens bedste far, selvom han ikke ville tage fri til alle skanningerne. 

Jeg har istedet taget min mor/svigermor eller søster med. 

Anmeld Citér

14. maj 2020

Babilooo

Hvad er hans argument? - hvorfor vil han ikke tage fri? Du kan potentielt få at vide at barnet er sygt? Tag som minimum en anden med. 
Jeg synes det er en underlig udmelding

Anmeld Citér

14. maj 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Far skal arbejde dagen hvor vi har fået tid til nf og vil ikke tage fri. Det forvirrer mig og gør mig ked af det at han virker til slet ikke at ville med.. det er ikke første barn og vi har fået en tidlig scanning, så vi ved ligesom lidt om, hvad der ligger derinde. Men til nf kan man jo nærmest se et lille menneske frem for en bønne. 
Er der nogen der har stået selv til nf og er det kun mig, der synes det er mærkeligt at han virker ligeglad med skanningen? Som om han slet ikke vil med... 

Jeg tror der er mange der i øjeblikket har været af sted alene. Min veninde var, både til nf, tidlig md og almindelig md. 
Vi nåede at komme til nf inden coron. Men md var jeg alene. 
Det er okay. Lav en klar aftale om at du kan komme igennem til ham hvis noget skulle være følelsesmæssigt hårdt og at du har brug for at snakke med ham. 

Anmeld Citér

14. maj 2020

Anonym trådstarter

Jeg tror min bekymring også går ud på at jeg kan risikere at få dårlige nyheder samtidig med at han jo ikke mærker min krops forandring og det derfor ikke er så virkeligt for ham som for mig - hvilket nf kunne hjælpe på. Men jeg forventer så også at han tager med til md (det ligger i vores ferie) og så tager min mor med til denne. Jeg tager jeres råd om at bede ham holde øje med telefonen, så jeg kan ringe hvis det er.  men er stadig skuffet over ikke at kunne dele det med ham 

Anmeld Citér

14. maj 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg tror min bekymring også går ud på at jeg kan risikere at få dårlige nyheder samtidig med at han jo ikke mærker min krops forandring og det derfor ikke er så virkeligt for ham som for mig - hvilket nf kunne hjælpe på. Men jeg forventer så også at han tager med til md (det ligger i vores ferie) og så tager min mor med til denne. Jeg tager jeres råd om at bede ham holde øje med telefonen, så jeg kan ringe hvis det er.  men er stadig skuffet over ikke at kunne dele det med ham 

Det kan jeg virkelig godt forstå. Men virkeligt det bliver det nok først den dag barnet ligger i jeres arme. 
Min mand har været med til de fleste scanninger og fuldt med med læsning i bøger og hvor langt henne jeg har været, i begge graviditeter. Men med den første er jeg ikke sikker på andet end at det først var da hun var født, at han rigtigt forstod at vi skulle være forældre(var blevet det). Med nr to(24 uger henne nu) tror jeg stadig ikke helt han forstår det. 
Evt book en privat scanning sammen en dag hvor I har god tid og I rigtigt kan få fortalt osv. 

Havde din scanning ligget bare en uge tidligere er jeg slet ikke sikker på at han måtte komme med ind. Det har man i hvert fald ikke fået lov til hvor jeg er tilknyttet. 

Anmeld Citér

15. maj 2020

MEF

Må han overhovedet komme med? Jeg har lige fået indkaldelse til nakkefold og der står at ingen pårørende må deltage...

Anmeld Citér

17. maj 2020

Anonym trådstarter

MEF skriver:

Må han overhovedet komme med? Jeg har lige fået indkaldelse til nakkefold og der står at ingen pårørende må deltage...

Det står lidt tvetydigt. At man skal komme så vidt muligt alene - men jeg er faktisk blevet i tvivl. Jeg tror helst, jeg skal komme alene. Hvilket jeg synes er lidt vildt til en nakkefoldsskanning  så kan min mand måske slet ikke være med til næste skanning.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.