Føler mig som den værste mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.723 visninger
10 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. maj 2020

Anonym trådstarter

Hej allesammen.

Jeg har en datter på 3,5 og for en måned siden fik vi vores anden datter. Det går super godt med lillesøster og med den store i rollen som storesøster, meeen jeg har det så svært i rollen som mor til to.

Min store pige går mig så nemt på nerverne og jeg synes hun larmer og roder og hun er bare et irretationspunkt. Jeg har svært ved at være den glade overskudsmor overfor hende som hun fortjener. 
Jeg kan bare slet ikke rumme hende mens jeg gør alt for lillesøster. Jeg har det så dårligt med det og prøver hver dag at ændre på det, men ender altid med at have det på samme måde. Nogle gange efter nogle timer andre gange med det samme vi står op

Er der nogen det har haft det på samme måde? Det er virkelig svært at have disse følelser og hun fortjener bedre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2020

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Er det en mulighed at far tager hende ud af huset? Går hun i børnehave? 
Den første tid efter vi fik lillesøster, storebror var 23 mdr, syntes jeg også var hård. Jeg følte lig utilstrækkelig overfor storebror og havde dårlig samvittighed over ikke at være der nok for ham. På samme tid havde jeg ikke overskud. Næsten al energi gik til ny baby, så far var mega meget på banen og tog på ture med storebror hver eneste weekend. I hverdagene var han i vuggestue fra 9-14.

Anmeld Citér

13. maj 2020

Soonmom

Lea2787 skriver:

Er det en mulighed at far tager hende ud af huset? Går hun i børnehave? 
Den første tid efter vi fik lillesøster, storebror var 23 mdr, syntes jeg også var hård. Jeg følte lig utilstrækkelig overfor storebror og havde dårlig samvittighed over ikke at være der nok for ham. På samme tid havde jeg ikke overskud. Næsten al energi gik til ny baby, så far var mega meget på banen og tog på ture med storebror hver eneste weekend. I hverdagene var han i vuggestue fra 9-14.

Tænker da netop ikke løsningen er at sende den store væk 

Så skal far da hellere lidt mere indover med den lille, så mor kan få lidt rolig tid med den store (både for den stores skyld og mors samvittighed

Anmeld Citér

13. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej allesammen.

Jeg har en datter på 3,5 og for en måned siden fik vi vores anden datter. Det går super godt med lillesøster og med den store i rollen som storesøster, meeen jeg har det så svært i rollen som mor til to.

Min store pige går mig så nemt på nerverne og jeg synes hun larmer og roder og hun er bare et irretationspunkt. Jeg har svært ved at være den glade overskudsmor overfor hende som hun fortjener. 
Jeg kan bare slet ikke rumme hende mens jeg gør alt for lillesøster. Jeg har det så dårligt med det og prøver hver dag at ændre på det, men ender altid med at have det på samme måde. Nogle gange efter nogle timer andre gange med det samme vi står op

Er der nogen det har haft det på samme måde? Det er virkelig svært at have disse følelser og hun fortjener bedre

Hvad med at far triller en tur med lillesøster, når hun har spist og du så får lidt afslapning med storesøster? Og hvis far er på arbejde, så en anden. 

Og om aftenen, lad far overtage hvad han kan med baby og du så kan putte den store.

Hvor meget er storesøster med i hvad du laver med lillesøster? 

Det er hårdt, du er træt, ny baby... Og hun er ikke så gammel.

Anmeld Citér

13. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Så skal far da hellere lidt mere indover med den lille, så mor kan få lidt rolig tid med den store (både for den stores skyld og mors samvittighed

Tænker jeg også. Hvorfor skal den store fjernes? Den store har da i høj grad bruger for tid med sin mor, når lillesøster tager så meget tid

Anmeld Citér

13. maj 2020

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Soonmom skriver:

Nej, jeg kan godt se, at det lyder forkert.. jeg mangler selvfølgelig at tilføje, at det netop gav mig overskud til at være der for og sammen med storebror på andre tidspunkter. Så han fik gode oplevelser med far, og kvalitetstid (alene) med mor.

Det andet fik mig måske virkelig til at lyde som en lortemor for den store 

Anmeld Citér

13. maj 2020

Carina:-)

Soonmom skriver:

Enig 

Det handler om at styrke mor og barn forhold  - den " store " kan jo godt mærke mor ikke har overskuddet og er irriteret .

Og det er ikke godt hverken for barnets selvværd,  eller deres forhold.

Så far på banen med den lille , så mor bruger sin energi på storesøster.

Anmeld Citér

13. maj 2020

Anonym trådstarter

Storesøster er i børnehave og far er rigtig god til at tage sig af både hende og lillesøster.

jeg kan mærke at det for mig giver mere overskud til storesøster når hun har været i børnehave og jeg derfor har kunnet lade lidt op. Skal siges at hun har været hjemme i starten da lillesøster kom og far stadig havde barsel. 

Anmeld Citér

13. maj 2020

Ano18

Du skal heller ikke have dårlig samvittighed over hun er det afsted i børnehaven. Det lyder da fornuftigt for mig hun er noget afsted imens du lader op og far arbejder. Hvis du også er knap med søvnen betyder det også meget. Så får du mere energi til det hele efter at slappe af og få ordnet det praktiske. Det er noget andet hvis man har det anderledes indeni. Og hun kan jo få korte dage og fridage, når du har energi.

Du lyder for mig bare rigtig træt og fuld af hormoner og det kan bare være svært at rumme larm og nogle der kræver noget fra dig. Når du ikke føler du er den “samme mor” som du var før, og din ældste datter giver dig dårlig samvittighed over alle mulige følelser, så bliver hun endnu sværere at rumme, fordi samvittigheden vokser og man kan føle så meget skyld man bliver “irriteret / frusteret” over det man får skyld af - som er din datters. Det betyder ikke at du ikke elsker hende som før. Det er situationen der bare gør så ondt den er svær at rumme.

Du skal tilgive dig selv dine følelser og tænke det er situationen og det hele der er svært at rumme og prøv at få slappet af og som andre skriver have noget ene tid med storesøster, hvor du ikke føler dig presset / stresset / distraheret. Og så er det altså normalt nok dine følelser !

Anmeld Citér

13. maj 2020

Anonym trådstarter

Ano18 skriver:

Du skal heller ikke have dårlig samvittighed over hun er det afsted i børnehaven. Det lyder da fornuftigt for mig hun er noget afsted imens du lader op og far arbejder. Hvis du også er knap med søvnen betyder det også meget. Så får du mere energi til det hele efter at slappe af og få ordnet det praktiske. Det er noget andet hvis man har det anderledes indeni. Og hun kan jo få korte dage og fridage, når du har energi.

Du lyder for mig bare rigtig træt og fuld af hormoner og det kan bare være svært at rumme larm og nogle der kræver noget fra dig. Når du ikke føler du er den “samme mor” som du var før, og din ældste datter giver dig dårlig samvittighed over alle mulige følelser, så bliver hun endnu sværere at rumme, fordi samvittigheden vokser og man kan føle så meget skyld man bliver “irriteret / frusteret” over det man får skyld af - som er din datters. Det betyder ikke at du ikke elsker hende som før. Det er situationen der bare gør så ondt den er svær at rumme.

Du skal tilgive dig selv dine følelser og tænke det er situationen og det hele der er svært at rumme og prøv at få slappet af og som andre skriver have noget ene tid med storesøster, hvor du ikke føler dig presset / stresset / distraheret. Og så er det altså normalt nok dine følelser !

Åh hvor du bare rammer plet

Det du beskriver er præcis sådan jeg har det. Tak for din besked

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.