Jeg har brug for hjælp sterilisering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2020

Anonym

Jeg svarer lige selv om, at jeg er lidt ældre (35). Jeg har gået med overvejelser om at blive steriliseret i 10 år, for mig er det bare på grund af psykiske problemer. Det er en stor beslutning at træffe, men det er vigtigt at passe på sig selv og sit helbred, og det er så nemt for folk, der ikke har de samme udfordringer at begynde på "hvad nu hvis du fortryder?".

Jeg er efterhånden nået til det punkt, hvor jeg tænker, at jeg hellere vil fortryde (og så glæde mig over det dejlige barn, jeg har) end risikere at fortryde, at jeg har sat flere børn i verden end jeg kan magte. Det kan selvfølgelig ikke sidestilles med at fortryde, fordi ens krop er bukket under, men jeg tænkte, at du kan bruge mit indlæg alligevel.

Jeg har haft 2 kærester siden min søns far, og der har jeg bare ærligt meldt ud, at jeg ikke ville have flere børn. Begge var forstående og det gav ikke problemer. Så jeg ville heller ikke vente med at lade mig sterilisere på grund af fremtidige kærester. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Mange tak må man spørg lidt ind til ens menstruation når det er jeg har enlig ikke blødt i de godt 10 år jeg har haft spiral ud over når den er fjernet for at få børn dette ønsker jeg forsætter da jeg har mange smerter når det er 

Man har stadig menstruation, men jeg bløder kun i 3 dage nu og meget lidt. 

Anmeld Citér

13. maj 2020

Anonym

Efter nr 4 blev jeg også anbefalet, ikke at få flere børn. 

Jeg ønskede så at få fjernet livmoderen, og det blev godkendt uden problemer.

Det er det bedste jeg har gjort for min krop. 

Selvfølgelig kommer det hele frem en gang imellem, da jeg godt kunne have tænkt mig flere børn, men det vigtigste er jo, at de børn, jeg allerede har, fortsat kan beholde deres mor. 

Anmeld Citér

13. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Mange tak må man spørg lidt ind til ens menstruation når det er jeg har enlig ikke blødt i de godt 10 år jeg har haft spiral ud over når den er fjernet for at få børn dette ønsker jeg forsætter da jeg har mange smerter når det er 

Hvis man bliver steriliseret, er der ingen ændringer i menstruationen. Hvis man oplever ændringer, ville de være sket alligevel sterilisation eller ej. Man brænder jo blot æggeledere over og klipser, der laves ingen ændringer derudover.

Hvis man bliver hysterektomeret (får fjernet livmoder), får man ikke længere menstruationer. Hysterektomi laves ikke uden grund.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.