Hospitalsenhed Vest, Herning, nogle erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

559 visninger
9 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. maj 2020

Anonym trådstarter

Nogle som har erfaring med hospitalet i Herning som fødested?

Jeg blev scannet af en sonograf forleden dag og følte virkelig at den person, jeg blev scannet af var mega uprofessionel. Selvom jeg var mega glad og lykkelig for at se liv efter 3 forsøg med IUI og er gravid 13+1 i dag, så synes jeg er det var en trist oplevelse for en som har kæmpet for at blive gravid og har glædet sig til at høre om det lille liv inde i livmoderen.

Er jeg for meget hvis jeg klager over denne sonograf til hospitalet eller? Hvad ville I have gjort eller sagt? Lidt følsomt emne for mig, som I nok kan fornemme. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har jeg fået begge mine unger på Herning sygehus, og har været til et utal af scaninger derigennem. 

Nogen er meget pragmatiske og klare det hele på 5 minutter, andre er mere snaksalige/forklarende.

Så længe at personer har været høflig og scannet grundigt, tænker jeg ik der er nogen grund til at klage! Vh Stine 

Anmeld Citér

12. maj 2020

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Jeg blev scannet af en sonograf forleden dag og følte virkelig at den person, jeg blev scannet af var mega uprofessionel. Selvom jeg var mega glad og lykkelig for at se liv efter 3 forsøg med IUI og er gravid 13+1 i dag, så synes jeg er det var en trist oplevelse for en som har kæmpet for at blive gravid og har glædet sig til at høre om det lille liv inde i livmoderen.

Er jeg for meget hvis jeg klager over denne sonograf til hospitalet eller? Hvad ville I have gjort eller sagt? Lidt følsomt emne for mig, som I nok kan fornemme. 

Hvad er det du vil klage over? Jeg kan ikke se ud fra dit oplæg hvad problemet var. 

Anmeld Citér

12. maj 2020

Anonym trådstarter

Hvad er det du vil klage over? Jeg kan ikke se ud fra dit oplæg hvad problemet var. 

Det ikke fordi jeg vil gøre det. Forlod afdeling med sådan en ærgelig følelse, fordi jeg spurgte helt vildt meget ind til ting omkring fosteret og fik korte svar tilbage. Hvis jeg ikke spurgte om noget, havde der været helt stille i rummet hele tiden. Det sidste i mit oplæg var ikke det, der var fokus på, men mere hvilke erfaringer man har med fødestedet. 

Anmeld Citér

12. maj 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det er selvfølgelig en stor ting for dig, at du nu er gravid.

For ale andre er det ikke noget, der ændrer verden, og når du kommer til rutinescanning, vil personalet koncentrere sig om at få afklaret alt det, de skal. Det er ikke hyggesnak og holden i hånd, du skal forvente.

Du anbefales en selvbetalt privat scanning, hvor du betaler for det niveau, du har haft en forventning om, så kan du selv bestemme, hvornår du har set nok.

Held og lykke med graviditeten.

Anmeld Citér

12. maj 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg tror ikke, at man kan tillade sig at klage over mangel på hyggesnak. Sålænge sonografen har undersøgt relevant og fået data til sine beregninger, har vedkommende gjort sit arbejde. At vedkommende gjorde det ‘trist’, er ikke grund til at klage. Og at udføre sit arbejde i tavshed er ikke nødvendigvis uprofessionelt. 

Anmeld Citér

12. maj 2020

fehår

Ofte er de, der scanner, meget stille og fokuserede. Det er en god ting; de tjekker jo bebs grundigt igennem! 

Jeg er blevet scannet mange gange, både privat og offentligt, og min erfaring er, at alle arbejder forskelligt. Selv på privatklinik er de ikke altid lige snakkesalige. 

Anmeld Citér

12. maj 2020

Anonym trådstarter

Igen... Det var ikke mit fokus med dette opslag. Ville høre om nogen havde gode erfaringer med fødestedet? 

Anmeld Citér

12. maj 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Igen... Det var ikke mit fokus med dette opslag. Ville høre om nogen havde gode erfaringer med fødestedet? 

Altså med min første fik jeg aks, og selvom det var aks så var det en rigtig god oplevelse. Fantastiske læger, både på operationsgangen, på neo afdelingen og barselsgangen. 

Anden gang, blev jeg sat igang på terminsdato, fordi jeg ik måtte gå over tid. Igen var det en helt fantastisk oplevelse, på trods af at det var ved at ende i ks, fordi jeg fik feber og blev syg. Havde 2 jordemoder, og en 3 som tog over, da jeg havde født. Alle læger og jordemødre lyttede til mine ønsker hele vejen igennem. Der var begrænsninger på hva jeg kunne og måtte, da jeg feks sku ha en epi pga mit blodtryk. Jeg måtte ik komme i badekar, da jeg havde fået aks første gang osv osv.

Begge gange har jeg fået god vejledning omkring efterfødselsforløb. Og en helt fantastisk behandling af alle. Vh Stine 

Anmeld Citér

14. maj 2020

Rikkelinde

Har født 3 børn i Herning fra 2011-2019.  Jeg har haft 3 dejlige oplevelser og kun mødt meget professionelle og imødekommende jordemødre og øvrigt personale både på føde- og barselsgang. Har aldrig oplevet at de havde for travlt, virk de stressede eller ligende, selvom de alle 3 gange nævnte at de havde mange fødsler. 

De er i l øvrigt kåret til Danmarks bedste fødeafdeling flere år i træk, baseret på de fødendes oplevelser.  

Så vær du bare helt tryg ved det ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.