Privat jordemoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.011 visninger
9 svar
1 synes godt om
11. maj 2020

Sandi1997

Jeg skal føde til efteråret, og overvejer at få en privat jordemoder tilknyttet til min fødsel. 

Jeg har hørt fra flere, som har født på hospitalet, at man kan risikere at få flere forskellige jordemødre med til fødslen, hvis der f.eks er vagtskifte midt i det hele.

Jeg har ikke selv nogle erfaringer med en privat jordemoder og kender heller ikke nogen, der selv har haft en privat jordemoder med til fødslen.

Er der nogle af jer herinde, der har prøvet at få bistand af en privat jordemoder, eller har nogle som helst erfaringer med private jordemødre?

Jeg har fundet en liste over private jordemødre i København:

https://min-barsel.dk/guides/privat-jordemoder/privat-jordemoder-kobenhavn

Er der nogle af disse som kan anbefales?

Jeg glæder mig meget til min fødsel, og vil gerne have det bedste ud af den

Mvh,

Sandi

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2020

BabyMama2016

Jeg skal føde til efteråret, og overvejer at få en privat jordemoder tilknyttet til min fødsel. 

Jeg har hørt fra flere, som har født på hospitalet, at man kan risikere at få flere forskellige jordemødre med til fødslen, hvis der f.eks er vagtskifte midt i det hele.

Jeg har ikke selv nogle erfaringer med en privat jordemoder og kender heller ikke nogen, der selv har haft en privat jordemoder med til fødslen.

Er der nogle af jer herinde, der har prøvet at få bistand af en privat jordemoder, eller har nogle som helst erfaringer med private jordemødre?

Mvh,

Sandi

Jeg havde 4 jordemødre to var så søde og to var hæslige - Den der hjælp at føde vores søn gik hele tiden og var der slet ikke for mig, der var rigtigt mange mange fødseler den dag så hun havde mega travlt 

det var så hårdt - Vilde stærke anbefalede en privat som er der 100% for DIG 

Anmeld Citér

11. maj 2020

2017morigen

Jeg vil bare byde ind med at det ikke er så slemt med vagtskifte under fødslen.

Ved min første tror jeg så omkring 6 jordemødre, 1-2 SSA, 3 læger og en bioanalytiker. De kom sagde hej og præsentere sig. Virkede opdateret på min situation. Det var en skide travl dag og jeg kunne godt have brugt at de var mere hos mig selvom der ikke skete en dyt i fødslen i lang tid da jeg havde vandafgang uden veer og fik aldrig veer af mig selv. Var til tjek om natten  hvor vi kørte hjem igen. Blev indlagt kl 8.00 og fødte 21.48. Kom på barselgangen omkring kl 1

2 gang nåede jeg også mindst 4 jordemødre, 1 SSA og 2 læger. Faktisk havde de gang i skalp ph lige hen over vagtskiftet. Begge jordemødre var på stuen så de hørte hvad der skete og fik talt sammen om min situation. Alt i alt var jeg helt tryg ved skiftet. Jeg var på fødegangen fra 19.15 til 00.12 hvor jeg fødte.vi blev udskrevet omkring kl 5.

Anmeld Citér

11. maj 2020

M O R til J Vega

Mvh,

Sandi

Med fare for at lyde streng, er et vagt skifte, din mindste bekymring, når du ligger og føder  

jeg fødte på 2 timer og 15 min, og det var midt i et vagtskifte, og alt gik fint, og de var møg søde begge to. 

tro mig, de bliver sat godt ind i det forgående forløb. Min JM brugte 15 min på at overdrage  

Anmeld Citér

11. maj 2020

Rockertand

Sandi1997 skriver:

Mvh,

Sandi

Ved min første fødsel havde jeg 6 jordemødre, da det væltede ind med fødende.....og det betød ingen verdens ting. Den sidste var den ledende jordemoder, der normalt primært sad med administration, men hun blev nødt til at trække i arbejdstøjet, og jeg var så nok den nemmeste patient, så vi fik da begge en god oplevelse ud af det.

Jeg har også født med 2 jordemødre og med en enkelt (den sidste fødsel var helt uden jordemoder, da de overdrog ansvar og fødsel til lægerne), og antallet er overhovedet ikke afgørende for, om jeg har opfattet det som en god eller mindre god fødsel.

Pøj-pøj til dig.

Anmeld Citér

11. maj 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil

Ved begge fødsler fik havde jeg samme jordemor hele fødslen igennem. Tilgengæld fik jeg begge gange to meget unge og uerfarne jordmødre der holdt sig meget tilbage og lod mig meget være. Jeg skulle bede tydeligt for at få hjælp og det magter man ikke i den situation. Ved ikke om jeg udstrålede, jeg klarer den selv eller? Men kunne virkelig godt have brugt en rigtig garvet jordemor der bare havde taget styringen i den sidste del af fødslen. Bliver altid lidt misundelig når jeg ser de der fødsler på tv. Hvor jordemor guider med vejrtrækningen giver ros, holder benene ved presseveerne osv. Savnede den omsorg og tryghed der ligger i det. Så kunne jeg vælge og havde økonomien til det, ville jeg vælge min egen jordemor.

Anmeld Citér

11. maj 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har ikke haft privat jordemoder, men har haft en doula/professionel fødselshjælper med her anden gang. Det var guld værd ��

Også fordi hun kom hjem til mig da jeg havde brug for støtte var med hele vejen gennem fødslen. Hun havde også fulgt mig i graviditeten med 3 hjemmebesøg og derudover skrev vi sammen efter behov. 

Jeg havde samme jordemoder under hele fødslen, men det var ikke hos hende jeg søgte støtte. Det var hos min mor og min doula. 

Anmeld Citér

11. maj 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
MummiT skriver:

Jeg har ikke haft privat jordemoder, men har haft en doula/professionel fødselshjælper med her anden gang. Det var guld værd ��

Også fordi hun kom hjem til mig da jeg havde brug for støtte var med hele vejen gennem fødslen. Hun havde også fulgt mig i graviditeten med 3 hjemmebesøg og derudover skrev vi sammen efter behov. 

Jeg havde samme jordemoder under hele fødslen, men det var ikke hos hende jeg søgte støtte. Det var hos min mor og min doula. 

Jeg håber ikke det gør noget at jeg spørger, men hvad har du givet/betalt for det? 

Anmeld Citér

12. maj 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
SDD skriver:

Jeg håber ikke det gør noget at jeg spørger, men hvad har du givet/betalt for det? 

Jeg gav 5000 kr, men havde gerne betalt det dobbelte. Hun er en fantastisk hjertevarm og omsorgsfuld kvinde der gør et kæmpe stykke arbejde for de gravide og fødende hun berør. Hendes side hedder fødselshjælp.dk på både Facebook og instagram. 

Anmeld Citér

12. maj 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
MummiT skriver:

Jeg gav 5000 kr, men havde gerne betalt det dobbelte. Hun er en fantastisk hjertevarm og omsorgsfuld kvinde der gør et kæmpe stykke arbejde for de gravide og fødende hun berør. Hendes side hedder fødselshjælp.dk på både Facebook og instagram. 

Tak jeg har selv kigget lidt. Har fået angst og stress siden sidste gang jeg var gravid, så følelserne stikker af med mig. Nu er det først til start september jeg skal føde, så måske verden ser bedre ud til den tid
De priser jeg fandt var i hvert fald over det dobbelte af hvad du nævner. Men tusind tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.