Tøj og legetøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
6 svar
1 synes godt om
11. maj 2020

NosaNosa

Vi er for første gang nået dertil hvor vi begynder at have legetøj og børnetøj som vores børn ikke længere har brug for. 
Tøjet er fra Name It, H&M og VRS. Derudover har vi en IKEA tremmeseng og forskelligt legetøj vi har fået i gave. 
Egentligt ville jeg gerne give det til Mødrehjælpen, men jeg synes også det er skørt at forære det væk gratis for at folk med små penge skal købe det andet steds, når de kunne have fået det gratis af mig.
Ærligt, synes jeg ikke jeg vil sælge tøj som jeg har vasket og tørretumblet 50 gange...

Er Mødrehjælpen det bedste at donere til?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
NosaNosa skriver:

Vi er for første gang nået dertil hvor vi begynder at have legetøj og børnetøj som vores børn ikke længere har brug for. 
Tøjet er fra Name It, H&M og VRS. Derudover har vi en IKEA tremmeseng og forskelligt legetøj vi har fået i gave. 
Egentligt ville jeg gerne give det til Mødrehjælpen, men jeg synes også det er skørt at forære det væk gratis for at folk med små penge skal købe det andet steds, når de kunne have fået det gratis af mig.
Ærligt, synes jeg ikke jeg vil sælge tøj som jeg har vasket og tørretumblet 50 gange...

Er Mødrehjælpen det bedste at donere til?

Søg og se om der er nogle gratis(og udsatte familier) grupper i nærheden af jer, på facebook. Vi har en del og der bliver flittigt foræret tøj, legetøj, ja alt væk. 

Anmeld Citér

11. maj 2020

Soonmom

Der er mange i lokalgrupperne som giver væk, hvilket jo er super fint, men ting med bare lidt værdig er der desværre også folk der hentet og sætter det til salg (det synes jeg er vildt dårlig stil)

Men så er du også fri for at fragte det rundt, og det er jo en fordel

Anmeld Citér

11. maj 2020

Tip!

Jeg donerede hvad der kunne stoppes ind i min lille Peugeot 108 af legesager, tøj, skoletaske osv til vores lokale krisecenter for voldsramte kvinder. Ofte kommer de afsted uden noget som helst til deres børn, og de tog imod det med stor taknemlighed. 

Ellers vil jeg give til døgninstitutioner for tvangsfjernede børn/unge. 

Anmeld Citér

11. maj 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg donerer gerne baby tøj til mødrehjælpen, og køber også gerne der.

I mit område har de en stor afdeling med rigtig mange gode tilbud som jeg benytter mig af, så jeg vil gerne støtte dem som jeg nu bedst kan.

Anmeld Citér

11. maj 2020

koeapabshicar

Lige mødrehjælpen synes jeg er en af de bedre at sætte. Pengene går fx til kriseramte familier, telefonen hvor mødre kan ringe og få faglig hjælp til voldelige forhold, sommerlandsture til børn og familier der lever under vilkår der ikke altid er de bedste. Dem vil jeg i hvert fald gerne støtte. Men ellers slå op i lokal grupper osv. 

Anmeld Citér

11. maj 2020

NosaNosa

Soonmom skriver:

Der er mange i lokalgrupperne som giver væk, hvilket jo er super fint, men ting med bare lidt værdig er der desværre også folk der hentet og sætter det til salg (det synes jeg er vildt dårlig stil)

Men så er du også fri for at fragte det rundt, og det er jo en fordel

Det er en god idé, det må jeg tjekke!

men du har ret, det er vildt dårlig stil at udnytte konceptet for at tjene penge. Tænk, at det virkeligt er besværet værd at kører ud og hente, sætte til salg, aftale møde med køberen, osv 

Men de tænker jo nok, at når jeg har givet det væk, er det min egen skyld at jeg ikke selv valgte at sælge i stedet 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.