Hvornår fik jeres junior seng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.819 visninger
20 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. maj 2020

Anonym trådstarter

Ja som spørgsmålet lyder: hvornår fik jeres børn junior seng?

Vi har en pige på 18 måneder nu, og ja bevares hun er meget ung, og måske også for ung til en stor seng.. Men så alligevel overvejer jeg det kraftigt af flere årsager: 

1. Hun ELSKER sin seng og vil gerne op i den flere gange om dagen for at ligge og putte/lege roligt.. Men ja hun kan jo ikke selv komme op i den, selvom hun virkelig prøver.. Og hun bliver så hidsig og ked af det.. Og når hun så endelig er kommet op i den, så må vi ikke gå fra hende, hvilket efterhånden irriterer os ret meget.. Her ville det være nemmere, hvis hun selv kunne komme op og ned.. 

2. Vi har store problemer med at få hende til at sove.. Før tog det 2,5 time at putte, men nu tager det "kun" 30 min.-1,5 time.. Og fx i går ville hun bare gerne have tryghed fra os, så hun ville gerne putte sig ind til os og gik derfor amok og gråd, når vi lagde hende i sengen.. Her ville det have været rart, at vi kunne ligge sammen med hende og holde om hende (vores seng kan hun ikke finde ro i).. 

3. Hun er dybt ulykkelig om morgenen.. Hun vil gerne blive i sengen og putte, men jeg har lidt en idé om, at hun er ulykkelig over at være "spærret inde".. 

MEN igen, så er hun jo stadig ret ung, og jeg er bange for, at hun enten vil vælte ud af den selv med sengehest (hun ligger meget uroligt), eller at hun vil rende ned og lege om aftenen/natten, fordi hun ikke gider sove.. 

Så vi er virkelig i tvivl.. Så vil gerne høre lidt erfaringer fra jer andre, om hvornår og hvorfor de fik en større seng 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2020

Soonmom

Vores var omkring 2,5-3 da de kom i juniorsenge.

Før det havde de sengehest på tremmesengen så de selv kunne komme op.

Hvis hun ikke kan finde ro med at putte med jer i jeres seng, tænker jeg heller ikke at løsningen er en juniorseng til hende. Synes heller I skulle finde en bedre putterutine

Anmeld Citér

8. maj 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Vi har en pige på 18 måneder nu, og ja bevares hun er meget ung, og måske også for ung til en stor seng.. Men så alligevel overvejer jeg det kraftigt af flere årsager: 

1. Hun ELSKER sin seng og vil gerne op i den flere gange om dagen for at ligge og putte/lege roligt.. Men ja hun kan jo ikke selv komme op i den, selvom hun virkelig prøver.. Og hun bliver så hidsig og ked af det.. Og når hun så endelig er kommet op i den, så må vi ikke gå fra hende, hvilket efterhånden irriterer os ret meget.. Her ville det være nemmere, hvis hun selv kunne komme op og ned.. 

2. Vi har store problemer med at få hende til at sove.. Før tog det 2,5 time at putte, men nu tager det "kun" 30 min.-1,5 time.. Og fx i går ville hun bare gerne have tryghed fra os, så hun ville gerne putte sig ind til os og gik derfor amok og gråd, når vi lagde hende i sengen.. Her ville det have været rart, at vi kunne ligge sammen med hende og holde om hende (vores seng kan hun ikke finde ro i).. 

3. Hun er dybt ulykkelig om morgenen.. Hun vil gerne blive i sengen og putte, men jeg har lidt en idé om, at hun er ulykkelig over at være "spærret inde".. 

MEN igen, så er hun jo stadig ret ung, og jeg er bange for, at hun enten vil vælte ud af den selv med sengehest (hun ligger meget uroligt), eller at hun vil rende ned og lege om aftenen/natten, fordi hun ikke gider sove.. 

Så vi er virkelig i tvivl.. Så vil gerne høre lidt erfaringer fra jer andre, om hvornår og hvorfor de fik en større seng 

Vi skiftede til juniorseng ved 1 år med den store (hun klatrede selv ud ad sengen - og det virkede mere sikkert at have en juniorseng end at klatre over de høje tremmer) 

Og vi skiftede til junior ved 2,5 år med den lille .... han nåede aldrig til at kravle over selv - så der var ikke rigtigt et behov tidligere 

Mit bud - den løsning I har fungerer ikke for jer lige nu - så er det en god ide at skifte 

Anmeld Citér

8. maj 2020

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Min store pige var 2,5 år, og det var for tidligt. Tremmesengen var så slidt at den var ved at falde fra hinanden, så den skulle skiftes ud. Men barnet nægtede pure at sove i juniorsengen. Pludselig kunne hun ikke puttes uden gråd. Hun kom ind i dobbeltsengen i stedet, og har sovet der siden. 

Men da hun var 15 mdr lærte jeg hende at komme ind og ud af tremmesengen via en lille slagbænk som vi stillede foran sengen, fordi jeg ifb med en operation ikke måtte løfte hende i 2 uger. Måske det var en mulighed? 

Anmeld Citér

8. maj 2020

fehår

18 måneder er, som du selv siger, meget tidligt.  

Men min datter var 22 måneder, og det var fint. Vi skiftede, fordi hun nægtede at få ble på om natten, og vi gerne ville give hende mulighed for selv at gå ned og bruge potten i løbet af natten. 

Hos os gav det faktisk meget mere ro. Hun blev mere glad for sin seng, for pludselig var sengen netop også et hyggeputtested om dagen. Hun begyndte også at sove lur indenfor, hvilket ellers var umuligt i tremmeseng. 

Vi var meget konsekvente, når det var sengetid, hvis hun forsøgte at stå ud for at lege, og det stoppede hun hurtigt med igen. Hun faldt ikke ned af den, men hvis man er bekymret, kan man købe en juniorseng og save benene kortere (søg eventuelt på Montessori toddler bed). 

Anmeld Citér

8. maj 2020

Anonym trådstarter

Vi har prøvet at ændre rutine flere gange.. Der er desværre ikke noget der virker.. Vi har også prøvet at have sundhedsplejerske indover, men hun kunne ikke komme på flere ideer andet end massage, og så bare fortsætte, hvad vi gjorde.. Men massage virker heller ikke.. Hun bliver faktisk bare rastløs af det.. 

Anmeld Citér

8. maj 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Vi har prøvet at ændre rutine flere gange.. Der er desværre ikke noget der virker.. Vi har også prøvet at have sundhedsplejerske indover, men hun kunne ikke komme på flere ideer andet end massage, og så bare fortsætte, hvad vi gjorde.. Men massage virker heller ikke.. Hun bliver faktisk bare rastløs af det.. 

Og du har haft rutinen fast i minimum 14 dage før du skifter ?

Det er så vigtigt at det er fast og forudsigeligt for den, derfor er man også nødt til at prøve ting af over længere tid

Anmeld Citér

8. maj 2020

Anonym

Vi købte en seng fra Ikea, som kan reguleres i forskellige højder. Lige nu er den næsten helt nede ved gulvet. Vores dreng kan selv komme i og ud af sengen - og vi kan ligge hos ham. 
Vi prøvede med tremmeseng i sin tid, men det fungerede ikke og han var dybt ulykkelig. Det lykkedes os aldrig at få ham til at sove i tremmesengen. 

Det her var den bedste løsning og det tog os vel en uges tid at vænne ham til sengen, at det var der han skulle sove. Og trygheden i at vi kunne lægge os hos ham ved behov. 
Han var 1 år da han kom i den. Hvis han vågner om natten kalder han ellers kommer han hen til vores seng og så kan vi nemt putte ham igen. Og ellers kravler han op i sengen til os, når han vågner om morgenen.

Anmeld Citér

8. maj 2020

anna111

Profilbillede for anna111

Tænker godt du kan putte hende i Junior seng nu vis du køber en med gode kanter på begge sider og som er lav vi har en rigtig fin en fra ønskebørn hvor der er en lille 2 trin stige man kan købe til noget ala den på billedet mine børn sover meget uroligt og er aldrig faldet ud. Stigen er dog ikke nødvendigt da sengen er ret lav 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

8. maj 2020

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar, alle sammen.. Vi har aftalt, at vi prøver nogle dage/en uges tid endnu med den her rutine og ser, om det ikke hjælper.. Men nu har vi bare prøvet den i to uger hvis ikke mere, og ja det er blevet en smule bedre, men vi har stadig en dybt ulykkelig pige, når hun skal sove (især når vi enten går fra hende eller sidder for langt væk fra hende).. 

Hun er ikke en type, der bryder sig om at være "lukket inde/holdt fast".. Fx har hun aldrig kunne lide at blive svøbt, holdt tæt ind til kroppen mod sin vilje (altså for at geare hende ned eller trøste), spændt fast i seler eller ligge i fx sin vugge.. Da hun var omkring 1,5 måned  droppede vi vuggen, for hun faldt kun i søvn, når hun lå i vores seng og havde luft omkring sig.. Og hun vågnede ligeså snart vi prøvede at lægge hende i vuggen.. Så jeg tænker, at hun generelt ikke kan lide den der indeklemthed, når hun skal sove (præcis som sin mor).. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.