Hjælp mod kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. maj 2020

Anonym trådstarter

Hej med jer

jeg er 8+2 og jeg har i 3 uger haft så meget og så voldsom kvalme hele dagen, at jeg snart ikke ved, hvad jeg skal gøre af mig selv. Jeg vil helst ikke sygemelde mig, da jeg gerne vil holde graviditeten hemmelig lidt endnu, men jeg kan snart ikke holde ud at være nogen steder mere. Jeg tænker nogle gange at jeg bare vil have at det hele slutter nu... 

jeg har ikke så meget kvalme lige når jeg står op, men så snart jeg spiser morgenmad og der kommer mad i maven, så kommer kvalmen. Den bliver bare værre og værre i løbet af dagen. Til tider hjælper det i det sekund jeg spiser, og derfor tvinger jeg mig selv til at spise snacks i løbet af dagen og lidt større måltider middag og aften. Men jeg ved simpelthen snart ikke hvad jeg kan gøre mere. For jeg har det jo stadig helt ad h til konstant og har svært ved at være mor, kone og ansat efterhånden... kaster ikke op (jeg holder det nede når jeg er tæt på), men kvalmen er nok til at gøre livet surt lige nu..

hjælp, gode råd søges... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2020

Anonym

Hold ud. Jeg tror desværre ikke der er så meget at gøre, end det du gør i forvejen. Sørg for at det er små lette snacks - lidt melon, lidt nødder osv. noget der ikke ligger for tungt i maven. 

Hvad med drikkelse? Kan det afhjælpe med lidt smoothie/juice/saft? 

Og så ved jeg fra mig selv, de gange jeg har været gravid, at det vigtigt ikke at spise for meget til hovedmåltiderne, så hellere snacke lidt igen efter aftensmaden. 

Jeg har læst man kan få nogle armbånd der skulle kunne afhjælpe kvalme, men om de virker ved jeg ikke. 

Anmeld Citér

7. maj 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Åh hvor jeg føler med dig. 
Her i anden graviditet havde jeg også heldøgns kvalme også om natten hvis jeg vågnede. 
Det forsvandt først efter uge 13. 
Nogle finder noget der virker for dem. 
Jeg fik alle mulige råd. 
agurker.. (altså en Skive ikke en hel agurk) en mandel.. kiks.. knækbrød.. saftevandsis.. folk kom med en masse råd. Intet hjalp. 
Det eneste der lindrede det lidt var meget små måltider. Det gør ikke noget man ikke får de store hovedmåltider. Baby tager hvad den skal have, resten går ud over dig. 
Bare rigeligt med væske. Jeg drak vand med citron i. Det var næsten det eneste jeg fik. 
Prøv dig frem om noget virker. 
Rigtig god bedring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.