Haste spørgsmål! hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.433 visninger
7 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. maj 2020

Anonym trådstarter

Hej alle, min kæreste og jeg stegte kylling i går på grillen. Jeg spiste en halv kylling i går. (Kyllingen kom ikke fra fryseren, den var blevet taget direkte fra deres kølestandere i supermarkedet)
Jeg har så spist resten i dag og mere til, og ca 20 minutter efter fik jeg kvalme. Jeg er mega utilpas.
Jeg er 20+4 i dag, og efter have søgt rundt på google, så er jeg blevet virkelig nervøs. Jeg ved ikke om kyllingen fik nok i går? eller om jeg har fået en bakterie? 

Nogle der har spist råt kylling, eller fået en madforgiftning under graviditet, der ved hvad man skal gøre?

Pga corona, så vil jeg kun ringe til lægen, hvis det er nødvendigt. Jeg vil nemlig ikke udsætte mig selv for smitte risiko hos lægen, hvis det ikke behøves. 
Så burde jeg ringe til lægen? Eller hvad gør man? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2020

serinasmor

ring til lægen .... 

Anmeld Citér

6. maj 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har ikke prøvet det. 
Men kan kyllingen godt have været rå? Er du sikker på den ikke var gennemstegt? Det er egentlig rimelig nemt at se eller smage. 
Bare fordi du ringer til lægen er det ikke ens betydende med at du behøver komme. 
Du kan ringe til dem, snakke med dem og høre hvad du skal være opmærksom på. Og hvad du skal reagere på/hvordan du skal reagere. 
Håber at det bare er lidt ubehag i følge med graviditeten 

Jeg er selv 23 uger henne og har nogle gange kvalme og ubehag stadig. 

Anmeld Citér

6. maj 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Enig med de andre...

ring til lægen...

som gravid er min oplevelse at man hurtigere får det dårligt hvis maden mangler lidt varme eller lignende..

hvis du ikke blev dårlig i går aftes vil jeg ikke mistænke kylling men mere at det "bare" er kvalme grundet graviditeten...

Jeg har selv haft 3 ture med den første hvor intet blev nede i 3 døgn... nummer 2 var det 2 døgn af 2 omgange...

denne gang er jeg indtil nu gået fri heldigvis...

Anmeld Citér

6. maj 2020

Anonym

Rolig nu.. For det første må du gerne spise kød, der har været på frost..

For det andet så burde du nemt have kunne se og smage, hvis kyllingen havde fået for lidt.. Og det er helt normalt at få lidt småkvalme gennem graviditeten.. Især hvis du tror, at du har spist dårligt/utilberedt kød .. Psyken kan gøre meget 

Anmeld Citér

6. maj 2020

MinC

Altså du har spist mere end en halv kylling og derefter fået kvalme? Jeg tror altså bare, at du har spist for meget.

Anmeld Citér

6. maj 2020

Anonym

Du er så tilpas langt henne nu, at din livmodere trykker på din mavesæk, det kan give en forfærdelig kvalmen i forbindelse med spisning, så det lyder helt normalt. 

Da jeg ventede nr 2,måtte jeg næsten ligge ned og spise fra uge 28 af, ellers fik jeg kvalme og opkastnings fornæmmelser. 

Anmeld Citér

6. maj 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hej alle, min kæreste og jeg stegte kylling i går på grillen. Jeg spiste en halv kylling i går. (Kyllingen kom ikke fra fryseren, den var blevet taget direkte fra deres kølestandere i supermarkedet)
Jeg har så spist resten i dag og mere til, og ca 20 minutter efter fik jeg kvalme. Jeg er mega utilpas.
Jeg er 20+4 i dag, og efter have søgt rundt på google, så er jeg blevet virkelig nervøs. Jeg ved ikke om kyllingen fik nok i går? eller om jeg har fået en bakterie? 

Nogle der har spist råt kylling, eller fået en madforgiftning under graviditet, der ved hvad man skal gøre?

Pga corona, så vil jeg kun ringe til lægen, hvis det er nødvendigt. Jeg vil nemlig ikke udsætte mig selv for smitte risiko hos lægen, hvis det ikke behøves. 
Så burde jeg ringe til lægen? Eller hvad gør man? 

først, er det en halv kylling eller et halvt stykke kylling? Da jeg var gravid kunne jeg ikke spise mere end et enkelt stykke kylling før jeg fik det dårligt, simpelthen fordi der ikke var den samme plads i maven som før.

I forhold til at ringe til lægen, så skal du endelig gøre det. De skal nok fortælle dig om du behøver at møde op eller ej. Lægerne giver jo faktisk udtryk for at de "mangler" patienter fordi folk ikke kontakter dem medmindre det er corona relateret.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.