Hvilke piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

692 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. oktober 2009

Malene84

hey girls...

Kom til at kigge på mit lille forbrug af piller i går aftes - og sys selv det virker vildt. Hvad skal man egentlig tage?

Jeg tager:

B1, B12, folin, multi vitamin, jern, fiskeolie -

Hvad tager I? og hvorfor?

kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

Tdittmann

Jeg tager folinsyre og jern fordi jeg er gravid (11+0)

Overvejer lidt om jeg skal tage gra-vitamin fordi jeg er lidt småtspisende (pga.kvalme)

Anmeld

23. oktober 2009

linemus

Jeg tager alm. multivitamin, hvor der også er det folinsyre i, jeg skal have, og så tager jeg jern.

Hvorfor tager du så meget forskelligt?

Anmeld

23. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Gravitamin (m folinsyre i), jern og kalk her...

Anmeld

23. oktober 2009

Vidunderligeunger

GraVitamin, og om 3 uger starter jeg på lidt mere jerntilskud.. er du gravid er gravitmin nok... man skal bare tilsætte ekstra jern efter uge 12

Anmeld

24. oktober 2009

jillkolsbjerg

gravitamin og jern;-)knus jill

Anmeld

24. oktober 2009

Malene84

hmmm... jamen jeg fik af vide at B12 mangel kunne give kvalme, og tager derfor b12 - da jeg lider enormt af , og det blir bare ikke bedre.

B1 - er vist nok til at bygge ting og sager op i kroppen, hvis man ikke få den rigtige næring - og det gør jeg ikke, da jeg intet spiser (eller... jeg spiser ikke nok - har konstant kvalme og derfor ingen lyst til mad overhoved). Fik af vide af lægen på Hvidovre jeg skulle tage dem.

Folinsyre... hvornår stopper man med dem? Jeg er i uge 10 - og er derfor lige begyndt på jern også

Anmeld

26. oktober 2009

jullemai

Jeg er gravid med mit 3. barn og har haft den vildeste kvalme alle gange... Jeg har prøvet ALT og intet virker...

Forhåbentlig er du én af dem hvor det stopper omkring 12-13 uge. Jeg er nu 15 uger og har det igen rigtig godt.... heldigvis... Dog er der stadig nogle ting som bare ikke smager som de plejer...

Så bare hold ud

Anmeld

26. oktober 2009

jullemai

Og mht pillerne, så synes jeg bare du skal spise gravitamin og jern. Det er to piller i alt og rigeligt til den bette bebs

Det er selvfølgelig altid godt at supplere med fiskeolie eller andre olier, det gør jeg også - men det gjorde jeg også før graviditeten.

Hvis du spiser gravitamin, kan du jo bare blive ved med at spise dem gennem hele graviditeten. Så behøver du ikke tænke over hvornår du ikke behøver dem længere. Men jeg tror at fol-syre er vigtigst i starten inden babyen er færdigudviklet...

Anmeld

27. oktober 2009

Joy

Jeg tager gravitamin, jern, fiskeolie (spiser næsten ingen fisk) og kalk (spiser ikke så mange mejeriprodukter)  Det er også det jeg tog, da jeg var gravid med min søn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.