8 år og YouTube? Hvad ser jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.336 visninger
9 svar
8 synes godt om
3. maj 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hej alle.

Er der nogen herinde med 8 årige der har fået øjnene op for YouTube? Min søn vil hellere se åndssvage YouTube videoer end film eller spille spil. Og det er sådan set også okay... Men.. jeg synes sommetider han kommer forbi nogen upassende ting.. altså hvor det egentlig er nogen unge youtubere der filmer alt muligt plat, men så lige pludselig er der måske en video hvor de filmer til en fest hvor der kommer en stripper  eller at sproget tager en seksuel karakter som jeg slet ikke synes er passende for en dreng på 8!! 

Heldigvis ser han det på vores tv i stuen så jeg opdager det altid lynhurtigt og får bedt ham om at slukke eller skifte.. men jeg vil jo altså helst undgå de her upassende videoer!!! 

Så.. hvad ser jeres???

Jeg kender godt "kids tube" men udvalget er meget meget småt ift det han gerne vil se det er ellers en oplagt mulighed ift at undgå upassende materiale. Så jeg leder måske efter børne youtubere og kreative youtubere som man måske kan vælge som foretrukne eller lign så han får sin egen liste over dem ham må følge og ikke bare ser det der popper op fra alle mulige der laver ting der mere er tiltænkt teenagere.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2020

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Vores på knap 8 ser ikke YouTube af de årsager du beskriver. Synes simpelthen der er så meget upassende og det kan være svært at styre for os voksne, især når det ses på IPad’en. Hun får lov en gang imellem hvis jeg sidder ved siden af og ellers må hun se børne-YouTube.

Anmeld Citér

3. maj 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria
Mor11 skriver:

Hej alle.

Er der nogen herinde med 8 årige der har fået øjnene op for YouTube? Min søn vil hellere se åndssvage YouTube videoer end film eller spille spil. Og det er sådan set også okay... Men.. jeg synes sommetider han kommer forbi nogen upassende ting.. altså hvor det egentlig er nogen unge youtubere der filmer alt muligt plat, men så lige pludselig er der måske en video hvor de filmer til en fest hvor der kommer en stripper  eller at sproget tager en seksuel karakter som jeg slet ikke synes er passende for en dreng på 8!! 

Heldigvis ser han det på vores tv i stuen så jeg opdager det altid lynhurtigt og får bedt ham om at slukke eller skifte.. men jeg vil jo altså helst undgå de her upassende videoer!!! 

Så.. hvad ser jeres???

Jeg kender godt "kids tube" men udvalget er meget meget småt ift det han gerne vil se det er ellers en oplagt mulighed ift at undgå upassende materiale. Så jeg leder måske efter børne youtubere og kreative youtubere som man måske kan vælge som foretrukne eller lign så han får sin egen liste over dem ham må følge og ikke bare ser det der popper op fra alle mulige der laver ting der mere er tiltænkt teenagere.  

Hvad går din søn op i? Sport? Skydespil? Teknik? Dyr? Minecraft? Der er mange mange kanaler, så det er nemmere hvis vi havde en idé om hvad han godt kan lide at se på  

Men sådan uden at vide en genre så DudePerfect, MrBeast, DanTDM, RadioJH Games...

Anmeld Citér

3. maj 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad går din søn op i? Sport? Skydespil? Teknik? Dyr? Minecraft? Der er mange mange kanaler, så det er nemmere hvis vi havde en idé om hvad han godt kan lide at se på  

Men sådan uden at vide en genre så DudePerfect, MrBeast, DanTDM, RadioJH Games...

Han ser noget med en der tegner og giver tips til at tegne. Eksperimenter.  Noget med nogen der sidder og kigger på at andre spiller spil som fx roblox.. og bare sådan noget pjattet noget hvor youtubere driller hinanden - fx med Naja münster og familien.

Anmeld Citér

3. maj 2020

Anonymor

Altså nu findes der også YouTube kids af samme årsag 

Anmeld Citér

3. maj 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonymor skriver:

Altså nu findes der også YouTube kids af samme årsag 

Ja og det er også den jeg mener i mit første indlæg hvor jeg bare har kaldt den noget forkert 

Men ja, han synes indholdet der er kedeligt og jeg vil faktisk være tilbøjelig til at give ham lidt ret. Jeg synes også det er et ret snævert udvalg ift hvad han ser. 

Men jeg vil blankt indrømme at ingen af os nok er særlig gode til at søge efter det der kunne være noget for ham.. det er lidt derfor jeg spørger her inde, hvem og hvad andre børn ser/følger.  

Anmeld Citér

3. maj 2020

Babilooo

Jeg søger på how its made fx. Min søn har lært meget den vej om hvordan forskellige ting laves

Anmeld Citér

3. maj 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tjullehej skriver:

Jeg søger på how its made fx. Min søn har lært meget den vej om hvordan forskellige ting laves

Det ville også være et hit her ! Tak!!  

Anmeld Citér

3. maj 2020

Lenchick

Mor11 skriver:

Hej alle.

Så.. hvad ser jeres???

Min pige på snart 9 følger et antal kanaler, hvor hun ser alt om heste, ridning, heste og flere heste   
Udover det følger hun TænkeHatten, Lakserytteren og nogle andre danske youtubere

https://www.youtube.com/channel/UC9Nl-QdFP24VuWCHK0-iHhA

https://www.youtube.com/channel/UCIW12OqfKv7O8cmj1K_NuuA

Anmeld Citér

3. maj 2020

Malene76

Min søn på 8 ser ikke YouTube længere. Lige præcis pga. det du beskriver. Det var virkelig noget skrammel han så og kom han ind på de der unge YouTuber som jeg på ingen måde synes er noget min søn skal se som en rollemodel. 
Så han må se det han kan se på kids udgaven. 
mvh. Malene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.