Farvet hår hjemme - hovedbund føles varm/svier let

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.320 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. maj 2020

Anonym trådstarter

Hej piger

for første gang nogensinde har jeg her til aften forsøgt mig med at farve mit hår herhjemme. Resultatet blev mørkere end jeg havde troet men ellers ok. Men nu synes jeg at min hovedbund føles varm/svier let. Er der nogen, der har prøvet det og ved om det er helt normalt?

Jeg har brugt en toningsfarve og plejer at blive farvet med permanent farve ved frisøren, men der har jeg aldrig oplevet at min hovedbund føles varm eller svier let bagefter

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er præcis af den årsag, at der står på alle pakker at man bør teste sig selv for allergiske reaktioner på et lille stykke hud, før man propper det i hele håret  

Men, nej jeg har aldrig oplevet svie eller varm hovedbund efter at have hjemmefarvet hverken med toning eller permanent. 

Anmeld Citér

2. maj 2020

Babilooo

Hvis det er blevet mørkere end du havde forventet og brænder har du sandsynligvis haft det for lang tid i i forhold til hvad du kan klare.

hold dig til frisører. Købefarve ødelægger håret og er elendigt

Anmeld Citér

2. maj 2020

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det er præcis af den årsag, at der står på alle pakker at man bør teste sig selv for allergiske reaktioner på et lille stykke hud, før man propper det i hele håret  

Men, nej jeg har aldrig oplevet svie eller varm hovedbund efter at have hjemmefarvet hverken med toning eller permanent. 

Jeg har selvfølgelig testet farven på huden for to dage siden, som der står på pakken og der var ingenting

Anmeld Citér

2. maj 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Hvis det er blevet mørkere end du havde forventet og brænder har du sandsynligvis haft det for lang tid i i forhold til hvad du kan klare.

hold dig til frisører. Købefarve ødelægger håret og er elendigt

Jeg plejer også altid at gå til frisøren, men i de her tider, var det desværre ikke muligt før om laaang tid, så tænkte jeg ville give hjemmefarve et skud. 
Farven skulle sidde i 20min, men vaskede den ud efter 18. Det har så måske stadig været for længe

Anmeld Citér

2. maj 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jeg har selvfølgelig testet farven på huden for to dage siden, som der står på pakken og der var ingenting

Jeg tænker at når man hjemmefarver er det umuligt at passe på hovedbunden på samme måde som frisøren kan, når hun står og kan se det hele ordentligt osv. Så mon ikke det er en kombination af at din hovedbund er blevet eksponeret for mere farve end den plejer og måske også i længere tid end den kan klare?  

Uanset hvad, tror jeg ikke det er en fejl på produktet men blot en reaktion på at det ER kradsbørstige sager.

Anmeld Citér

2. maj 2020

Anonym

Jeg farver altid mit hår selv. Fordi det ved frisøren svier og brænder let... Jeg har aldrig oplevet det med hjemme produkt, men det gik over efter en dags tid. 

Anmeld Citér

3. maj 2020

Anonym

Sådan startede min allergi...

Jeg havde farvet mit år i over 10 år uden problemer. Så en dag kunne jeg mærke at det svier og strammer i huden, men det gik over. Næste gang jeg farvede det, fik jeg samme fornemmelser. Da jeg vågnede dagen efter, kunne jeg ikke åbne mine øjne. Jeg var helt hævet i panden og øjnene. 

Jeg endte på skadestuen og fik at vide, at hvis jeg havde ventet et par timer mere, så kunne jeg være blevet kvalt fordi hævelsen ville have sunket ned i halsen. 

Jeg endte på skadestuen flere gange inden at jeg stoppede med at prøve at farve mit hår. Selv henna sendte mig på skadestuen. Og den allergiske reaktion blev værre og værre for hver gang. 

Pas på dig selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.