Så frygteligt køresyg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2020

Tinstin

Min søn på 13 måneder bliver simpelthen så køresyg. I dag var jeg ude at køre med ham i 50 minutter og efter ca. 30 minutter begyndte han at kaste op og så kastede han efterfølgende op mange gange, den stakkels lille dreng.

Nu tør jeg slet ikke køre bil med ham igen. Det var så voldsomt. Han er blevet køresyg de sidste 3-4 måneder på længere ture, men i dag gik det vildt for sig.

Hans storebror blev også altid køresyg. Det stoppede først, da han kunne se ud af vinduet, men der går altså et år til han kan det. Det der armbånd virker ikke. Jeg kører meget forsigtigt, så der ikke er sving og opbremsninger.(Og jeg sidder endda og bliver selv køresyg, fordi jeg kan se, hvor dårligt han har det!)

Jeg kan jo ikke deltage i noget, når han bliver så voldsomt syg af at køre bil Det er jo alt for synd!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2020

Sandratoft

Tinstin skriver:

Min søn på 13 måneder bliver simpelthen så køresyg. I dag var jeg ude at køre med ham i 50 minutter og efter ca. 30 minutter begyndte han at kaste op og så kastede han efterfølgende op mange gange, den stakkels lille dreng.

Nu tør jeg slet ikke køre bil med ham igen. Det var så voldsomt. Han er blevet køresyg de sidste 3-4 måneder på længere ture, men i dag gik det vildt for sig.

Hans storebror blev også altid køresyg. Det stoppede først, da han kunne se ud af vinduet, men der går altså et år til han kan det. Det der armbånd virker ikke. Jeg kører meget forsigtigt, så der ikke er sving og opbremsninger.(Og jeg sidder endda og bliver selv køresyg, fordi jeg kan se, hvor dårligt han har det!)

Jeg kan jo ikke deltage i noget, når han bliver så voldsomt syg af at køre bil Det er jo alt for synd!

Sidder han foran eller bagi? Begge vores børn har døjet med køresyge, os især vores ældste var ramt. Hun sidder foran nu, og det har gjort en kæmpe forskel 

Anmeld Citér

29. april 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB

Træner I vestibulærsansen?

Anmeld Citér

30. april 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Åh det er så synd! Min søn døjede også med køresyge og opkast ved køreture på over 30 min da han var mindre..

Det gik i sig selv med alderen, men indtil da var det noget med at jeg VIRKELIG lyttede efter alle tegn. Vejrtrækning der ændredes, begyndende klynk eller lign, som var indikatorer på at NU skulle vi holde ind til siden og lige komme ud og få luft og en pause. Efterhånden lærte han at sige til når det kom snigende, men i flere år sad jeg småpanisk bag rattet og lyttede efter tegn på dårligdom fra bagsædet. 

Anmeld Citér

30. april 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min mindste datter blev også voldsom køresyg. Vi fik via lægen kørepiller. Det virkede. 

Anmeld Citér

30. april 2020

Tinstin

Ja, han er totalt sej, når det kommer til tumlelege. Vi har sådan en snurretop, han kan blive drejet rundt i og det har han elsket fra spæd. Så han har fået "trænet" sin vestibulærsans fra helt lille.

Jeg er så bange for at rykke ham op foran, fordi jeg ved, det er sikrere at sidde på bagsædet.

Man kan vist ikke give køresygepiller til sådan en lille størrelse, kan man? Og hvordan så med bivirkningerne? Man bliver jo helt groggy resten af dagen af dem.

Han er svær at læse, når vi kører bil, for han sidder egentlig bare sådan og småsnakker og siger lyde, så det er svært at se, hvornår han har kvalme. Men med hans storebror læste vi ham også og så tog vi ham ud og gav ham frisk luft undervejs. Vi måtte ud 1-2 gange på en sølle tur på 75 minutter Og det er også svært, for ofte er meget af turen motorvej, hvor man ikke bare lige kan stoppe.  Så må vi indlægge pauserne på rastepladser i hvert fald.

Vi har skiftet bil undervejs og vi skiftes også til at køre...

Anmeld Citér

30. april 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vi fik det ordineret af lægen, da hun var lille. Hun var under 2 år. I starten skulle hun have en kvart, som vi knuste og kom i lidt yoghurt. Den eneste bivirkning vi oplevede var at hun blev lidt sløv, men så sov hun bare. 

Anmeld Citér

30. april 2020

fnuggi

jeg brugt disse sea band  når vi skulle køre 

https://seaband.dk/collections/koresyge-sosyge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.