Søvnproblemer, selvom baby ligger og sover

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
1 svar
0 synes godt om
29. april 2020

Katrines89

Profilbillede for Katrines89

Er der nogen af jer, der har haft svært ved at falde i søvn om natten, selvom jeres lille menneske ligger og sover helt så tungt ved siden af? Og har I gode råd til, hvordan man falde i søvn?

Selvom jeg er møghamrende træt, har jeg mange gange svært ved at sove, selvom min datter sover godt. Det er ret frustrerende og jeg tænker hele tiden “om en time vågner hun nok igen, sov nu!.” Jeg tæller får og geder og udskifter dem med løbende babyer.. og jeg ender først med at kunne falde ved 5-6-7 tiden og så krydse fingre for, at min datter har lyst til at sove videre. Nogen gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2020

A38

Øv, jeg kender det. Sådan havde jeg det rigtig meget, da min datter var lille.

Prøv at kigge på nogle meditationsøvelser. Drop skærm og mobiltelefon inden sengetid. Stå op igen, hvis du har ligget en time uden at falde i søvn. Læs en bog.

Mine søvnproblemer kom ofte af tankemylder - hvornår vågner hun, hvorfor kan jeg ikke sove, hvad skal vi i morgen, osv.

Jeg havde succes med at tælle til 100 laaangsomt. Hvis jeg rodede i tallene startede jeg forfra igen. Det vigtigste er at jeg fokuserer så meget på at tælle til 100, at jeg får slukket for alle de andre tanker. Jeg er sjældent nået forbi 80. 

Håber det kan hjælpe lidt, for det er rigtig frustrerende!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.