Er jeres små børn ude hele dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.213 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. april 2020

Anonym trådstarter

Som overskriften siger, er jeres vuggestue/dagpleje børn ude hele dagen i al slags vejr? Det er de i vores vuggestue, undtagen når de skal sove, men det er i en krybbe der står i et rum der ikke er isoleret. Jeg har det svært med det, da jeg ikke kan forestille mig at så små børn, uanset påklædning, kan holde sig varme i en hel dag, især en dag som idag hvor det vil regne det meste af dagen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2020

Strain

Ja, min yngste er ude hele dagen på nær ved hans middagslur som vare en times tid.

Han har godt med tøj på, han har ekstra tøj med (foret regntøj, hue og gummistøvler på til morgen, ekstra regntøj, flyverdragt, termotøj og sko med) og så har jeg tillid til at pædagogerne løbende mærker efter om han er blevet kold og så skifter til tørt, rent overtøj?

De hjælper ham jo på wc og der mærker de ham jo, om han er kold eller varm.

Anmeld Citér

29. april 2020

Christabelle

Ja. De er inde for at spise og blive skiftet. Hvis det er varmt, som det lige har været i nogle dage spiser de også udenfor. Jeg stoler på at pædagogerne kan mærke på ham om han er kold. Han er 17 mdr. 

Anmeld Citér

29. april 2020

2018mor

Anonym skriver:

Som overskriften siger, er jeres vuggestue/dagpleje børn ude hele dagen i al slags vejr? Det er de i vores vuggestue, undtagen når de skal sove, men det er i en krybbe der står i et rum der ikke er isoleret. Jeg har det svært med det, da jeg ikke kan forestille mig at så små børn, uanset påklædning, kan holde sig varme i en hel dag, især en dag som idag hvor det vil regne det meste af dagen. 

Her hygger børnene indenfor indtil efter formiddagsmad. Hvis det regner meget, tror jeg de er indenfor. Eller er de ude. Frokost får de indenfor. Så sover de lur udenfor (eller i opvarmet garage alt efter vejret) og er udenfor bagefter, hvis vejret tillader det.

min datter går i dagpleje 

Anmeld Citér

29. april 2020

Carina:-)

Nej 

Nu går min i den gruppe i bh for de mindste børn .

Og de er ude om formiddagen og inde om eftermiddagen .

I samme hus er vuggestuen  - og der er de små kun lige ude som de plejer 1 times tid. 

Og de store vuggestuebørn er ude et par timer .

Vores inst siger at børnene skak have lov til også at være inde,  da der er ting som fx at tegne lave puslespil og dybere fordybelse er bedst inde  plus at de også har brug for at få varmen  - der er kun 7 grader pt.

Men tænker da du skal spørge ind til det ved kontakt pædagogen. 

Selv skolebørn er jo inden for i løbet af dagen - vores er kun ude i idræt og frikvarter- ellers er undervisningen i klassen.

Anmeld Citér

29. april 2020

Birthdaybaby

Min søn på halvandet går i dagpleje. Her er de kun ude, vi afleverer ham i overtøj. Dagplejemor har en aflukket og overdækket terrasse, så her sidder de og spiser (ved hver deres bord med flere meters afstand - doh) - og et isoleret skur med pusleplads. Før corona ville de være inde indtil formiddagsmad og evt på en meget regnfuld dag. 

Min datter på 3,5 går i børnehave, her er de ude hele tiden, med undtagelse af toiletbesøg. Det betyder også at vi henter hende hver dag til middag, da de pt kun kan tilbyde middagslur i et telt, og jeg synes ikke man skal ligge på jorden i april måned. 

Anmeld Citér

29. april 2020

koeapabshicar

Her er de også ude det meste af dagen. Men hvis det regner en del er de kun ude om eftermiddagen  De går ud omkring 7.30-8 tiden og går ind og spiser frokost omkring kl 11. Sover lur uden for. Det er dagpleje 

Anmeld Citér

29. april 2020

Soonmom

Nej, de er inde indtil de har spist formiddagsmad og går så ud.

De går ind igen for at spise middagsmad og bliver lagt til lur.

Efter lur/eftermiddagsmad går de ud igen

Men jeg tror nu ikke det ville være noget problem, man giver vel som forældre nok tøj med

Anmeld Citér

29. april 2020

MinC

Min datter er 18 måneder og den yngste i sin dagpleje. Alt er som det plejer for min datter. Min dagplejemor skal jo gøre mere rent. De går ud kl 9.00 ca og er ude indtil de skal sove til lur. Hvis vejret er til det, spiser de frokost i en havepavillon, hvilket de altid gør, når vejret er godt. Så sover de middagslur og går ud igen, hvis vejret er til det - ligesom de plejer. 

De bliver skiftet indenfor. Min dagplejemor er normalt altid ude, medmindre det regner eller blæser meget. Det har jeg altid set som et kæmpe plus! Der er højere til loftet udenfor og mine børn er dejligt friske i hovederne ovenpå sådan en dag ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.