Rotteunge eller mus? (med billede af dyr i fælde)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2020

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Smækfælder rammer ikke altid lige - dvs at der er adskillige eksempler på mus/rotter der sidder i lang tid i en sådan fælde med et brækket ben i klemme osv. 

Hvis man bruger disse typer af gælder, skal man tjekke ofte.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Det gør dem så ikke mere humane. 

Det var nu også mest svar på, at du skrev, at du ikke troede, at den type fælder blev brugt mere. 

Jeg er ikke ekspert i fælder, så jeg ved ikke, om der er nogle, der er mere humane end andre. Umiddelbart bliver de vel slået ihjel med det samme.

Anmeld Citér

28. april 2020

Dorthe1986

Profilbillede for Dorthe1986
Mor til Emil og Ella

Halsbåndsmus. 

De fælder er noget værre lort. Vi havde en halsbåndsmus der gik i en og den sad endda "rigtigt" men formåede alligevel ikke at knække nakken på den, så den sad i klemme med nakken.

Anmeld Citér

28. april 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Dorthe1986 skriver:

Halsbåndsmus. 

De fælder er noget værre lort. Vi havde en halsbåndsmus der gik i en og den sad endda "rigtigt" men formåede alligevel ikke at knække nakken på den, så den sad i klemme med nakken.

Stakkels lille mus 

Anmeld Citér

28. april 2020

AnoMor

Profilbillede for AnoMor

Jeg er altså lige nysgerrig. Jeg har ikke forstand på rotte/mussefælder. Og synes helt sikkert at hvis de skal dø skal de dø hurtigt og smertefrit. 

men hvad er alternativet til sådan en fælde her?

de der rottekasser med gift i er da også uhumane vil jeg mene da de dør en langsom og smertefuld død af gift. 

Anmeld Citér

28. april 2020

Unicorn1

AnoMor skriver:

Jeg er altså lige nysgerrig. Jeg har ikke forstand på rotte/mussefælder. Og synes helt sikkert at hvis de skal dø skal de dø hurtigt og smertefrit. 

men hvad er alternativet til sådan en fælde her?

de der rottekasser med gift i er da også uhumane vil jeg mene da de dør en langsom og smertefuld død af gift. 

Det mest humane er at fange dem og slippe dem fri.. Der er vist ikke noget alternativ til klapfælderne

Anmeld Citér

28. april 2020

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Unicorn1 skriver:

Det mest humane er at fange dem og slippe dem fri.. Der er vist ikke noget alternativ til klapfælderne

Men hvis man nu bor i byen f.eks. Hvor skal man så sætte dem fri henne?m, uden de bliver til gene for andre mennesker. 
for uanset hvad er der jo stadig skadedyr. 

Anmeld Citér

28. april 2020

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Der findes bl.a. fælder der dræber med stød- meget hurtigt og effektivt.

læs her:

https://www.kaere-hjem.dk/haven/dyr-og-insekter/skadedyr/saadan-fanger-du-en-mus

Anmeld Citér

28. april 2020

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Tjullehej skriver:

Der findes bl.a. fælder der dræber med stød- meget hurtigt og effektivt.

læs her:

https://www.kaere-hjem.dk/haven/dyr-og-insekter/skadedyr/saadan-fanger-du-en-mus

Kan ikk trykke på linket. Det er ikk i fast korrekt. 

men med stød lyder da også voldsomt.  
bor heldigvis på 4 sal i et område med mange vildkatte. Så vi lider ikk af hverken mus eller rotter. Har ihverfald aldrig set noget der indikerede at vi havde dem. 

jeg var som ment bare nysgerrig da jeg aldrig har hørt om alternativer udover giftkasserne

Anmeld Citér

28. april 2020

Unicorn1

AnoMor skriver:

Men hvis man nu bor i byen f.eks. Hvor skal man så sætte dem fri henne?m, uden de bliver til gene for andre mennesker. 
for uanset hvad er der jo stadig skadedyr. 

Der må være en zoo eller park/skovområde.. Det er der de fleste steder.. Ellers har jeg ingen bud.. 

Synes bare selv, at det er uhumant, hvis de ikke dør med det samme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.