Hvornår stoppede jeres med aften flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

948 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. april 2020

Maurasmussen

Hej piger.

hvornår stoppede jeres med at få en flaske til natten? Vores pige er 11 måneder og har de sidste 2 dage nægtet flasken til natten. Hun får kan den flaske om dagen og hun vil ikke have MME af kop.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det lyder da fint så mange kæmper med at komme af med aftenflasken, så at hun selv siger fra er da bare skønt  

Naturligvis såfremt hun spiser godt i løbet af dagen og ikke har brug for den af ernæringsmæssige årsager i kan Evt putte ekstra MME pulver i havregrød eller hvad hun nu får, hvis i er bekymrede for at hun ikke får nok. Men i den alder er det vidst knapt så kritisk  

Anmeld Citér

27. april 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Vores datter stoppe i præcis samme alder og på helt den samme måde. Så det var en dejlig let måde at komme over det på.

I forhold til mangel på kalk, som måske også er i dine tanker. Så anbefalede min sundhedsplejerske mig enten at give mme på kop - ville hun ikke drikke eller Begynde at give hende mælk. Men da jeg synes det var for tidligt med mælk, snakkede jeg med hende ang. kalktabletter og det blev vi enige om var helt fint. Så vi opløste en og kom den i hendes aftengrød.

Anmeld Citér

27. april 2020

AnoMor

Maurasmussen skriver:

Hej piger.

hvornår stoppede jeres med at få en flaske til natten? Vores pige er 11 måneder og har de sidste 2 dage nægtet flasken til natten. Hun får kan den flaske om dagen og hun vil ikke have MME af kop.. 

Stoppede da han var omkring 1 år. Derefter fik han kun vand i flasken

Anmeld Citér

27. april 2020

Maurasmussen

Jixy skriver:

Vores datter stoppe i præcis samme alder og på helt den samme måde. Så det var en dejlig let måde at komme over det på.

I forhold til mangel på kalk, som måske også er i dine tanker. Så anbefalede min sundhedsplejerske mig enten at give mme på kop - ville hun ikke drikke eller Begynde at give hende mælk. Men da jeg synes det var for tidligt med mælk, snakkede jeg med hende ang. kalktabletter og det blev vi enige om var helt fint. Så vi opløste en og kom den i hendes aftengrød.

Hun nægter MME af kop... så hvis ikke hun får flasken, så får hun intet MME.... 

aftengrød? Altså grød efter aftensmaden ? 

Anmeld Citér

27. april 2020

Christabelle

Min datter var 13 mdr. Hun stoppede med den fordi hun fik Roskildesyge og ikke måtte få mælk, så gav det sig selv. Synes det var dumt at starte på den igen.

Min søn er 16 mdr og får stadig, en meget fortyndet udgave. Han accepterer ikke vand alene, så han får pt 3 skeer i 220 ml vand. Han sover ad h til om natten, så er rigeligt vågen for tiden og har derfor ikke just overskud til at tage den fra ham.

Anmeld Citér

27. april 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy
Maurasmussen skriver:

Hun nægter MME af kop... så hvis ikke hun får flasken, så får hun intet MME.... 

aftengrød? Altså grød efter aftensmaden ? 

Min ville heller ikke drikke mme af kop, så hun fik det kun i sin mad - når det gav mening.

Ja, vi begyndte at give hende aftengrød til natten, for at hun kunne holde sulten for døren hele natten.

Men du kan jo sagtens give hende kalk på andre tidspunkter af dagen, hvad end der passer bedst i jeres rutiner.

Alt efter hvor tæt hun er på 1 år, så er der heller ikke længe til hun må få komælk.

Anmeld Citér

28. april 2020

Birthdaybaby

Begge mine er stoppet med flaske omkring 11 mdr. 

jeg har ikke givet mme derudover. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.