At sige op i sit opsigelsesvarsel - kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.281 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2020

Anonym trådstarter

Hej

Vi står desværre overfor en fyringsrunde på mit arbejde i morgen. Alle er i spil og ingen grupper er sikre.

Hvis jeg ryger, har jeg et opsigelsesvarsel på 6 måneder, og jeg ved, at de ikke vil fritstille folk, da de har brug for dem i de næste 3 måneder, men laver tilpasningen nu.

Jeg vil selvfølgelig helst blive på mit nuværende arbejde, men der er en stilling opslået indenfor mit felt i en anden virksomhed med tiltrædelse 1.6.

Hvis jeg nu bliver opsagt, giver det jo god mening at søge den, men kan jeg lægge en “kontra-opsigelse” efter jeg er blevet opsagt? (Forudsat at jeg ville få den anden stilling) Eller er jeg bundet i 6 måneder, hvis de opsiger mig?

Jeg håber mit spørgsmål giver mening. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2020

Babilooo

Du har ret til 6 måneders løn, hvis du bliver fyret. Så har du 6 mnd. til at finde et job. 

Hvis du finder et nyt job giver du blot en kontraopsigelse - og så har du den sædvandlige løbende måned vil jeg gå ud fra i firmaet. 

Anmeld Citér

26. april 2020

Babilooo

Held og lykke 

Anmeld Citér

26. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Vi står desværre overfor en fyringsrunde på mit arbejde i morgen. Alle er i spil og ingen grupper er sikre.

Hvis jeg ryger, har jeg et opsigelsesvarsel på 6 måneder, og jeg ved, at de ikke vil fritstille folk, da de har brug for dem i de næste 3 måneder, men laver tilpasningen nu.

Jeg vil selvfølgelig helst blive på mit nuværende arbejde, men der er en stilling opslået indenfor mit felt i en anden virksomhed med tiltrædelse 1.6.

Hvis jeg nu bliver opsagt, giver det jo god mening at søge den, men kan jeg lægge en “kontra-opsigelse” efter jeg er blevet opsagt? (Forudsat at jeg ville få den anden stilling) Eller er jeg bundet i 6 måneder, hvis de opsiger mig?

Jeg håber mit spørgsmål giver mening. 

Du kan altid selv sige op. Hvis du f.eks. siger op i morgen, er du klar til nyt arbejde 1. juni.

Anmeld Citér

27. april 2020

Miti's mama

Hvis du allerede har nyt fra 1.6 ville jeg sige op i dag. Du har jo læn indtil da, og kan være det kan redde en anden fra at miste jobbet som ikke har noget.

Anmeld Citér

27. april 2020

Loa

Selvfølgelig kan du det. Har jeg netop gjort

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Hvis du allerede har nyt fra 1.6 ville jeg sige op i dag. Du har jo læn indtil da, og kan være det kan redde en anden fra at miste jobbet som ikke har noget.

Jeg havde ikke noget nyt, men blot set en stilling, der var interessant, hvis jeg ikke kunne blive på min arbejdsplads. Jeg ville helst blive på min nuværende arbejdsplads, men hvis jeg nu blev opsagt gab det kun mening at søge stillingen, hvis jeg kunne sige op så jeg kunne starte 1.6.

Hvis jeg var “bundet” i opsigelsesperioden på 6 måneder, var det lidt noget hø.

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym trådstarter

Tak for alle svar. Det blev ikke mig, så jeg bliver hvor jeg er ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.