Rygning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. april 2020

Anonym trådstarter

Som overskriften siger, så handler dette om rygning. Jeg er en af dem, som ser meget ned på gravide der ryger, og jeg stoppede selv straks efter jeg fandt ud af at jeg var gravid . Jeg har været stoppet i en halv anden måned, men i dag har jeg bare haft en lorte dag, ligeud sagt! Så jeg tændte en cigaret Jeg røg den halve og slukkede den derefter i dårlig samvittighed, og nu er jeg bare så bekymret!!  Jeg ved det, det er egoistisk og virkelig dårligt af mig.(jeg gør det aldrig igen!) Men mit spørgsmål er, tror i den halve kunne have skadet baby?  Er der nogle af jer, der faldt i under graviditeten? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Som overskriften siger, så handler dette om rygning. Jeg er en af dem, som ser meget ned på gravide der ryger, og jeg stoppede selv straks efter jeg fandt ud af at jeg var gravid . Jeg har været stoppet i en halv anden måned, men i dag har jeg bare haft en lorte dag, ligeud sagt! Så jeg tændte en cigaret Jeg røg den halve og slukkede den derefter i dårlig samvittighed, og nu er jeg bare så bekymret!!  Jeg ved det, det er egoistisk og virkelig dårligt af mig.(jeg gør det aldrig igen!) Men mit spørgsmål er, tror i den halve kunne have skadet baby?  Er der nogle af jer, der faldt i under graviditeten? 

Kort og kontant ... nej. En halv cigaret skader ikke. 

prøv og tænk rationelt. Selvfølgelig er der dumt at ryge under graviditet. Det ved alle. Og det er super sejt af dig at du stoppede.  
men før man vidste det. Hvor mange røg så ikke under graviditeten for bare 20-30 år siden? Min mor f.eks. Hun pulsede 30-40 smøger om dagen med mig i maven og selv mens hun ammede bagefter. Man vidste ikk bedre dengang. Og jeg er frisk som dn havørn, er stortset aldrig syg, har ingen allergier af nogen art osv.

jeg røg selv engang i mellem i min graviditet. (Ikke noget jeg er stolt af) men mit barn fejler heller ingenting.

Men igen. Selvfølgelig skal man ikke gøre det. Men nej. Det har ikke skadet.  

Anmeld Citér

24. april 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kort og kontant ... nej. En halv cigaret skader ikke. 

prøv og tænk rationelt. Selvfølgelig er der dumt at ryge under graviditet. Det ved alle. Og det er super sejt af dig at du stoppede.  
men før man vidste det. Hvor mange røg så ikke under graviditeten for bare 20-30 år siden? Min mor f.eks. Hun pulsede 30-40 smøger om dagen med mig i maven og selv mens hun ammede bagefter. Man vidste ikk bedre dengang. Og jeg er frisk som dn havørn, er stortset aldrig syg, har ingen allergier af nogen art osv.

jeg røg selv engang i mellem i min graviditet. (Ikke noget jeg er stolt af) men mit barn fejler heller ingenting.

Men igen. Selvfølgelig skal man ikke gøre det. Men nej. Det har ikke skadet.  

Tak for svar! Det er svært at tænke rationelt i sådan en situation. Jeg var bare mere bange for om babyen fik et kæmpe chok af det, da han/hun ikke har mærket røg i så lang tid og så på den måde tog lidt skade af det eller blev fuldstændig kvalt Ja, jeg må nok heller bare “tilgive” mig selv og så komme videre og aldrig gøre dette igen! 

Anmeld Citér

25. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar! Det er svært at tænke rationelt i sådan en situation. Jeg var bare mere bange for om babyen fik et kæmpe chok af det, da han/hun ikke har mærket røg i så lang tid og så på den måde tog lidt skade af det eller blev fuldstændig kvalt Ja, jeg må nok heller bare “tilgive” mig selv og så komme videre og aldrig gøre dette igen! 

Slet ikke. Du kan være helt rolig. 
tilgiv dig selv ja. Min jordmoder vidste godt jeg røg engang i mellem når jeg var rigtig stresset. (Gik igennem en masse på det tidspunkt) og hun “opfordrede” mig faktisk til det. Forstået på den måde at selvfølgelig var der bedst at lade være. Men stres for en gravid krop er også farligt for baby. Så hellere en halv cigaret i ny og næ end en top stresset krop. 

Anmeld Citér

25. april 2020

Sanneh

Dit barn har slet ikke taget skade overhovedet, bare rolig. Bare brug din dårlige samvittighed til at holde dig fra det en anden gang. Flot du er stoppet til at starte med. Det er ikke alle der klarer den, så godt gået. Husk ingen er perfekte, men man går det bedste man kan

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.